Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag trodde att man som barn började med konsol och sedan växte upp och skaffade PC.

Hehe,precis 😅

Permalänk
Medlem

Tvärt om. PC har man tills man skaffar barn.
Efter det har man inte tid med PC utan skaffar konsol. 😀

Permalänk
Medlem

Nja, om ekonomin tillåter så har man väl både PC och konsol när man blir "vuxen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tvärt om. PC har man tills man skaffar barn.
Efter det har man inte tid med PC utan skaffar konsol. 😀

Nädå sen får man ju tid igen… spelar både pc och konsol,med sonen,som är 18 nu.men på ps5 typ bara coop på tvn 😅

Permalänk
Medlem

Men man klassar väl inte 18 som barn?
Är ”barnen” inte självgående vid 18 har man gjort fel. 😂
Klart det gör att ha PC men småbarn. Allt är en prioriteringsfråga.
Är totalt ointresserad av att spela på PC men har förstått att det inte alls är lika ”bökigt” idag som för 15 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Men man klassar väl inte 18 som barn?
Är ”barnen” inte självgående vid 18 har man gjort fel. 😂
Klart det gör att ha PC men småbarn. Allt är en prioriteringsfråga.
Är totalt ointresserad av att spela på PC men har förstått att det inte alls är lika ”bökigt” idag som för 15 år sedan.

Vart skrev jag att jag klassar 18 som barn? 😄
Har vart riktigt kul senaste 3-4 åren då vi gamear ihop ibland, och ibland mot varandra i 1vs1 i nåt fps spel… inte lätt att hänga med alltid i svängarna när man är 50… men ofta så tar jag det fortfarande 😅

Permalänk
Medlem

Låter som något att se fram emot. Kör lite co-op som It Takes Two och liknande nu. Vi ska börja köra Split Fiction snart men ser fram emot att kunna köra lite mer vuxenspel när kidsen blir lite äldre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Låter som något att se fram emot. Kör lite co-op som It Takes Two och liknande nu. Vi ska börja köra Split Fiction snart men ser fram emot att kunna köra lite mer vuxenspel när kidsen blir lite äldre.

Kul! 😀👍

Permalänk
Medlem

I ett modernt hem finns det ofta inte plats för skrivbord. Få pc-lovers bejakar det faktum att en PS5 Pro kan gömmas bakom tvn. För mig är det en stor sak. Allt handlar inte om en liten skillnad i grafik. Jag vill ha rent, snyggt och minimalistiskt hemma med så få möbler som möjligt.

Permalänk
Medlem

PlayStation 5 Slim Standard Edition (Fortnite-paket)
5790 kr (Pris gäller från fredag för inloggade medlemmar)
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

I ett modernt hem finns det ofta inte plats för skrivbord. Få pc-lovers bejakar det faktum att en PS5 Pro kan gömmas bakom tvn.

Kanske inte kan gömma en PC lika lätt men du behöver ju inte ett skrivbord för en PC.
Den går att ställa PCn bredvid en Tv-bänk tex. kopplad till en Tv/större skärm.
Självklart utan massa LED och blink som PC-spelare verkar älska... 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Kanske inte kan gömma en PC lika lätt men du behöver ju inte ett skrivbord för en PC.
Den går att ställa PCn bredvid en Tv-bänk tex. kopplad till en Tv/större skärm.
Självklart utan massa LED och blink som PC-spelare verkar älska... 😀

99 av 100 pc som finns i svenska hem är otroligt mkt mer otympliga än en PS5 Pro skulle jag vilja hävda. Inte så lite heller…

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

99 av 100 pc som finns i svenska hem är otroligt mkt mer otympliga än en PS5 Pro skulle jag vilja hävda. Inte så lite heller…

Har hänt mycket på sistone där. Skulle säga att PS5 är både otymplig och ful. Sedan ska chassit givetvis matcha övriga inredningen men ett litet PS5 rymdskepp passar oftast inte in i nordiska hem.

Just nu är Ridge min favorit. Fick till och med synas då fronten matchar högtalarna!

https://www.reddit.com/r/sffpc/comments/zebv9y/yet_another_fr...

Permalänk
Medlem

Den är ju bra mycket snyggare än en rätt ful PS5a. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Har hänt mycket på sistone där. Skulle säga att PS5 är både otymplig och ful. Sedan ska chassit givetvis matcha övriga inredningen men ett litet PS5 rymdskepp passar oftast inte in i nordiska hem.

Just nu är Ridge min favorit. Fick till och med synas då fronten matchar högtalarna!

Skrivet av ktd:

Den är ju bra mycket snyggare än en rätt ful PS5a. 👍

Verkligen! Skitsnyggt. Själv har jag en Gaminghörna uppe med PCn vid ett skrivbord i hallen med en skärm för fps mm och sen hoppar jag bak en snäpp i en soffa och har LG G4 55” där jag lirar det mesta av mina spel
På Pc med handkontroll. Pc idag är lila enkelt som konsol skulle jag säga men med betydligt fler valmöjligheter. Med dagens tv som passar fantastiskt till pc också finns alla möjligheter att sitta o slöa i en soffa med pc också, vilket jag uppskattar ibland. PS5an har jag nere i vardagsrummet med en större tv och hemmabio. Inte fel det heller men snygg är fan inte ps5an.. Inte poppis här hemma estetiskt men barnen gillar o spela på den iaf

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Hur många gaming-pc ser ut sådär? För mig är gaming-pc mer än burken. Man måste sitta vid ett skrivbord och ha mus/tangentbord. Det är en uppsättning som aldrig kan bli snygg eller passa in i i inredningen tycker jag. Jag har aldrig någonting sett en estetiskt tilltalande ”gaming-hörna”. Har man dock rejält med plats kan det funka ändå!

Ingen har f.ö. sagt att PS5 Pro är snygg. Det finns ett skäl till att min står bakom tvn. Den syns nästan inte alls. Kanske är det jag som försöker värja mig mot fördomar. Gaming är definitivt fortfarande stigmatiserande bland många vuxna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Verkligen! Skitsnyggt. Själv har jag en Gaminghörna uppe med PCn vid ett skrivbord i hallen med en skärm för fps mm och sen hoppar jag bak en snäpp i en soffa och har LG G4 55” där jag lirar det mesta av mina spel
På Pc med handkontroll. Pc idag är lila enkelt som konsol skulle jag säga men med betydligt fler valmöjligheter. Med dagens tv som passar fantastiskt till pc också finns alla möjligheter att sitta o slöa i en soffa med pc också, vilket jag uppskattar ibland. PS5an har jag nere i vardagsrummet med en större tv och hemmabio. Inte fel det heller men snygg är fan inte ps5an.. Inte poppis här hemma estetiskt men barnen gillar o spela på den iaf

Jag tycker inte att pc är ”lika enkelt” som konsol. Pc har dock många andra fördelar. Kan man min historik här vet man att jag ofta har kritiserat Sony och PlayStation.

Men den kära pcn, den är perfekt! Den saknar nackdelar! Vilket ju är rimligt i somliga kretsar…

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

I ett modernt hem finns det ofta inte plats för skrivbord. Få pc-lovers bejakar det faktum att en PS5 Pro kan gömmas bakom tvn. För mig är det en stor sak. Allt handlar inte om en liten skillnad i grafik. Jag vill ha rent, snyggt och minimalistiskt hemma med så få möbler som möjligt.

Jag har visserligen skrivbord för datorn (Macbook med ultrawide-skärm) men speldatorn är undangömd på sidan av soffan så att man slipper se den, även om man skulle leta efter den. Den syns helt enkelt inte. Det är alltid rent, snyggt och minimalistiskt hemma med så få möbler som möjligt.

Vissa spel föredrar jag att spela med mus och tangentbord och då är det bara att plocka musen och tangentbordet från skrivbordet och sätta sig framför TVn. Annars ligger ju kontrollen där. Steam Big Picture mode ser till att jag har ett gränssnitt anpassat till TVn och skriptet GameDows ser till att Steam Big Picture mode är det som laddas direkt när datorn startas - istället för Windows gränssnitt - för att göra det ännu mer konsol-likt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

TopSpin 2K25 - PlayStation 5
199 kr
https://www.spelbutiken.se/produkt/topspin-2k25/23JH7G/

TopSpin 2K25 (Deluxe Edition) - PlayStation 5
278 kr
https://www.spelbutiken.se/produkt/topspin-2k25-deluxe-editio...

Permalänk
Medlem

Ska ta mig an Elden ring och dess expansion Shadow of the Erdtree. Hur spelar man på bästa sätt: när ska jag installera expansionen?

Dessutom, finns det någon anledning att inte aktivera: Konsoldelning och offlinespel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmmoGT:

Ska ta mig an Elden ring och dess expansion Shadow of the Erdtree. Hur spelar man på bästa sätt: när ska jag installera expansionen?

Dessutom, finns det någon anledning att inte aktivera: Konsoldelning och offlinespel?

Du behöver inte vänta med att installera expansionen, däremot kan du vänta med att gå till expansionsområdet, det är endgame material, svårare än bas spelet så du kan köra igenom hela basspelet, sen sticka till expansionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmmoGT:

Expansionen är helt fristående men kräver att du har spelat igenom en rejäl bit av Elden Ring innan du kan påbörja den. Levels osv är separat från basspelet så du kan köra expansion när som helst efter att du får tillgång till den, men det finns ingen anledning att göra det innan du har klarat basspelet först.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Blev ingen Bloodborne 2 utan The Duskbloods
https://www.youtube.com/watch?v=niKHDEKQ7xA

From Software kanske blir intressanta utvecklare igen när de slutar med multiplayer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Blev ingen Bloodborne 2 utan The Duskbloods
https://www.youtube.com/watch?v=niKHDEKQ7xA

From Software kanske blir intressanta utvecklare igen när de slutar med multiplayer...

Tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Expansionen är helt fristående men kräver att du har spelat igenom en rejäl bit av Elden Ring innan du kan påbörja den. Levels osv är separat från basspelet så du kan köra expansion när som helst efter att du får tillgång till den, men det finns ingen anledning att göra det innan du har klarat basspelet först.

Jag skulle inte kalla den helt fristående. Den är en del av Elden Ring-världen med lite andra förutsättningar för en specifik den av världen. Allt man får i dlc kan också användas i basspelet och man kan sömlöst spela grundspelet och dlcn parallellt.

Jag skulle köpa allt på en gång för att få den fetaste spelupplevelsen man kan få i ett spel direkt. När man drar igång spelet kan man knappt föreställa sig hur stort Elden Ring + dlc är. Man behöver dock inte alls ha klarat elden ring för att spela dlcn. Däremot aktiveras dlcn från en avlägsen del av världen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra att de knappt lyckas få spelet att fungera när en PS4 klarar av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=Z0IoZxiv1i0

Bra att de knappt lyckas få spelet att fungera när en PS4 klarar av det.

Lata portar… Dessa 2 har jag aldrig köpt på Steam och kommer nog inte göra heller. Ps5an funkar bra nog. Uncharted däremot tyckte jag är bra, även om man inte ansträngt sig särskilt mycket där heller så flyter det åtminstone på i 120fps 4K.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid: Master Collection Vol 1 - PlayStation 5
349 kr
https://www.spelbutiken.se/produkt/metal-gear-solid-master-co...