Permalänk
Medlem

Var hitta bilder på snygg hembio?

Vet någon/några var man hitta bilder på snygga "hembios".
har kollat mig mätt på hembio.com, eller rättare sagt.. bara bilder på folks vardagsrum.

Är det någon som kan rekommendera några vettiga vägghögtalare. Skulle vilja ha några små platta lådor som sitter direkt på väggen..

Rgds
Calle

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

Finns hur mycket som helst, 5 sekunder på google, orkar bara en länk.

http://www.thx-trailer.com/Homecinema/homecinema/homecinema.h...

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

varför inte ta o titta in på www.minhembio.com svensk sida o allt med BRA forum!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Folk med förmycket pengar som gör en egen biosalong hemma!!
hmmm... tokstollar!

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Folk med förmycket pengar som gör en egen biosalong hemma!!
hmmm... tokstollar!

Intresse, hobby
hade jag plats så hade jag också byggt en egen biosalong

metz: www.dvdforum.nu riktigt bra forum

/Daniel

Permalänk
Hedersmedlem

Jisses, somliga hemmabiosystem på första länken var ju helt enorma

Permalänk

tycker som du Grillcliff. Och jag som tycket våran 44widscreen var stor.......

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Helt sinnesjuka de biosalongerna på första länken. Vi snackar ju miljoner nedlagt. FETT!
Om man bara hade pengarna... snyft

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker inte de största var så "hemtrevliga". Känns som vilken annan biosalong som helst.. Bara att den råkar vara hemma

*Längtar tills vårt biorum blir inrett*

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

äh, det är bättre att gå på bio. och betydligt billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nahoj
äh, det är bättre att gå på bio. och betydligt billigare.

Det är betydligt bättre o ha det hemma.

Man har Soffa, där man kan ligga ner och riktigt bre ut sig.
Man slipper alla jävla puckon som sitter med telefoner, godispapper osv. Slipper även att få nån lång jävel framförsig.
Man kan pausa. Äver om man inte vill göra det i en film så är det skönt att ha möjligheten då kan behövas.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nahoj
äh, det är bättre att gå på bio. och betydligt billigare.

Den som tycker Bio är bättre än Hembio har aldrig varit i en riktig Hembio

Visa signatur

Powered by Kimpan

Permalänk

Vad är en hemmabio egentligen.
Låt säga jag har en dator med dvd och tv-out.
En lagom stor tv och så ett surrondsystem med en subwofer.
Och två fåtöjler.
Räknas det då?
(även om det inte är nån höjdare som vissa andra överklassare)

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Det är betydligt bättre o ha det hemma.

Man har Soffa, där man kan ligga ner och riktigt bre ut sig.
Man slipper alla jävla puckon som sitter med telefoner, godispapper osv. Slipper även att få nån lång jävel framförsig.
Man kan pausa. Äver om man inte vill göra det i en film så är det skönt att ha möjligheten då kan behövas.

för de tusentals kronor som krävs för att skapa en riktigt skysst hemmabio kan man gå på bio många hundra gånger.
med den ekvationen i bakhuvudet är det absolut mer njutbart att gå på bio än att ha en skysst hemmabio hemma.

Permalänk
Medlem

Fördelen med hemmabio är att man kan se film när man vill, hur ofta man vill.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera några som jag gillar:

lapte.minhembio.com
papegojan.minhembio.com
diesel.minhembio.com
thhmo.minhembio.com

Hos mig ser det just nu ut så här men projektor är på väg

Permalänk
Medlem

www.neriks.com har en väldigt imponerande anläggning, men tyvärr så verkar sidan vara nere för tillfället

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem

fördel med hemmabio (bio = stor duk = projektor) är att man kan se när man vill, vad man vill, pausa för att pissa. Och slippa alla jävla skitungar som inte vet hur man uppför sig på bio utan tror att salongen är deras privata vardagsrum

filmbolagen må skylla på piratkopiering för minskade intäkter, men en variabel i denna ekvation är att stort sett alla människor jag känner köper/lånar/drar hem filmerna istället för att gå på bio för att det är inte längre en trevlig upplevelse att gå på bio

senast jag gick på bio sätter killen brevid mig igång och käka knäckebröd, höll på att få ett spel

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Fördelen med hemmabio är att man kan se film när man vill, hur ofta man vill.

och framförallt vilken film man vill.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide

senast jag gick på bio sätter killen brevid mig igång och käka knäckebröd, höll på att få ett spel

/Daniel

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

Bio ÄR bättre hemma.

Visa signatur

Proud member of the [><((((*>~] clan www.piranha.nu

Permalänk
Medlem

Nja, ni har fortfarande inte övertygat mig. Det känns som att om man föredrar hemmabio före "riktig" bio är man förutom filmintresserad väldigt teknikintresserad. Jag menar, det krävs ju en hel del pill för att lyckas med en skysst hemmabio. Ska man stå ut med fult utplacerade högtalare, massor av skrymmande elektronik, sladdar överallt osv måste det till något annat än ett rent filmintresse, tror jag.
Jag vet att det finns massor av exempel på hemmabio som är gjord med mer finess, gömda kablar och sådär, men då har ju arbetet tagit massor av tid, som kunde ha spenderats på filmtittning.
Det jag vill säga är alltså att hemmabio inte bara handlar om att man vill se film på ett skysst sätt. För alla som främst är intresserade av filmupplevelser tror jag fortfarande att bio är ett bättre alternativ.

Men motsägelsefull som man är måste jag erkänna att jag själv funderat på hemmabio vid ett flertal tillfällen, när tekniknörden i mig tagit över i svaga stunder .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nahoj

Men motsägelsefull som man är måste jag erkänna att jag själv funderat på hemmabio vid ett flertal tillfällen, när tekniknörden i mig tagit över i svaga stunder .

www.hifiklubben.se
www.ljudmakaren.se
www.referenceaudio.se

Grattis, nu är du fast igen

Permalänk
Medlem

Jag har sett alla hembios som finns på minhembio.com, tänkte att det kanske finns lite roligare "set-ups" utomlands.
Fördelen med en egen bio hemma är att man slipper alla djävlar med laser-pointers, chipspåseprassel och allmänt efterblivna stolpskott.

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

vill du ha fina hemma bio högtalare så besök bara de danska kungarna på www.jamo.com

Visa signatur

In Trance We Move

Permalänk
Medlem

Jo, är så jävla irriterande med folk på bio efter ett tag..

Iallafall jag med tinitus, håller nästan på att sopa i för folk som sitter och prasslar och pratar skithögt (kan inte koncentrera mig ett piss på filmen om det förekommer andra ljud)...

Aja, min "hemmabio" består av högtalare, reciever, dvdspelare och 28" TV, det duger tills jag får råd med projektor/duk

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.