Permalänk
Medlem

Bazarr och svenska undertexter

Vad använder folk för leverantör av svenska undertexter i tex Bazarr? Tycker det är svårt att hitta bra leverantör, ungefär hälften av biblioteket saknar undertexter vilket skapar förtret i familjen, inga problem med att betala en slant om det är det som krävs.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk

opensubtitles, annars är det svårt imo. Ett tips är ju att kolla extra noga efter media där svenska undertexter finns. Finns ju "nordic centric" ställen där man kan ladda ner dom flesta linux iso:erna man vill ha..

Permalänk

största problemet är ju att subtitle host siter ofta blir nedstängda pga att de hostar undertexter de saknar rättigheterna till att distribuera. var väl därför Swesubs eller vad de nu hette som var mestadels inriktade på svenska undertexter blev nedstängda vill jag minnas bland annat för att de hostade en del undertexter som kom direkt rippade från diverse dvd/BR-skivor.

den enda långköraren som fortfarande existerar för ändamålet och typ varit aktiv längre tid för att bygga upp en större databas är ju opensubtitles.org och de har långt ifrån svenska undertexter till allt då den ju mestadels förlitar sig på att användare laddar upp sina "Fansubs".

och det är ju inte helt omöjligt att det rätt vad det lider även kommer drabbad av nedstängning när någon filmstudio tycker att de gjort ett övertramp i sina rättigheter angående kopieringsskyddet på undertexterna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Yifi, OpenSubtitles, subdl, gestdown, supersubtitles är de jag har och de funkar bra för min del.
Bazarr kan ju också översätta och skapa nya filer för svenska.