Någon annan som börjat få scamsamtal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Intressant att flera har fått just norska samtal. Det kan vara som du skriver, jag har hört om den bedrägeriformen tidigare. De ringde ett par ggr igår också, det första märkte jag inte ens, trots att jag hade telefonen i fickan. Så de kan mycket väl ha ringt upp och lagt på innan det hann gå fram nån ringsignal. Det andra hann jag inte svara på förrän de la på. Men de ringer hela tiden från nya nr i takt med att jag blockar, alltid från "Norge"!

Detta har jag senaste månaden också börjat få från Norge + ett från Saudiarabien som man garanterat inte svara på , men de norrmännen börjar jag bli riktigt trött på. Sugen på att se om man kan blocka utlandssamtal helt och hållet .

Permalänk
Medlem

Fick ett idag från "England" men hitta.se visade att "Numret +4779656404 verkar ej vara ett telefonnummer"
En engelskspåkig kvinna påstod att jag hade Bitcoins, som jag inte visste om, som hon ville överföra till mig.
Kunde inte hålla mig för skratt så hon avbröt samtalet själv

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"