Actina speldatorerna (från fyndtråden)

Permalänk
Medlem

Ja, efter att ha velat länge vågade jag beställa denna som vart prissänkt häromdagen och var länkad i dagens fynd tråden av @modular (tack).

Vi får hoppas att den kommer fram oskadd, jag updaterar!

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Ja, efter att ha velat länge vågade jag beställa denna som vart prissänkt häromdagen och var länkad i dagens fynd tråden av @modular (tack).

Vi får hoppas att den kommer fram oskadd, jag updaterar!
<Uppladdad bildlänk>

Pro tip. När den skickats, kontakta kundtjänsten och fråga vilket fulfillment center den skickats från.

Permalänk
Medlem

@LemurenSwe löste det sig för dig? Vet inte om man vågar beställa

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

@LemurenSwe löste det sig för dig? Vet inte om man vågar beställa

Jag lämnade faktiskt in returen till Postnord idag. Vet mer om 1-2 veckor.

Permalänk
Medlem

Fick hem en burk igår, utan Windows som det sagts tidigare i tråden. Någon som hörde av sig till Amazon ang detta och fick någon sorts plåster på såret? Står ju klart och tydligt "Windows" i produktbeskrivningen.

Noterar också att en skruv till den oanvända M.2 - slotten är helt omöjlig att få ur, med resultatet att jag helt enkelt inte kan köra mer än en disk. Har för mig att det här är mer av ett Asus prime problem, men osäker på hur jag ska tackla det. :I

Datorn i övrigt både oskadd och oöppnad vid leverans, snygg kabeldragning!

Permalänk
Medlem

Reklamera Windows

Skrivet av Gawgizz:

Fick hem en burk igår, utan Windows som det sagts tidigare i tråden. Någon som hörde av sig till Amazon ang detta och fick någon sorts plåster på såret? Står ju klart och tydligt "Windows" i produktbeskrivningen.

Noterar också att en skruv till den oanvända M.2 - slotten är helt omöjlig att få ur, med resultatet att jag helt enkelt inte kan köra mer än en disk. Har för mig att det här är mer av ett Asus prime problem, men osäker på hur jag ska tackla det. :I

Datorn i övrigt både oskadd och oöppnad vid leverans, snygg kabeldragning!

Jag reklamerade två datorer där det i produktbeskrivningen stod Windows 10. En av datorerna saknade även strömkabel + wifi-adapter. Fick 20% återbetalt för respektive dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Fick hem en burk igår, utan Windows som det sagts tidigare i tråden. Någon som hörde av sig till Amazon ang detta och fick någon sorts plåster på såret? Står ju klart och tydligt "Windows" i produktbeskrivningen.

Noterar också att en skruv till den oanvända M.2 - slotten är helt omöjlig att få ur, med resultatet att jag helt enkelt inte kan köra mer än en disk. Har för mig att det här är mer av ett Asus prime problem, men osäker på hur jag ska tackla det. :I

Datorn i övrigt både oskadd och oöppnad vid leverans, snygg kabeldragning!

Skrivet av Twiggi:

Jag reklamerade två datorer där det i produktbeskrivningen stod Windows 10. En av datorerna saknade även strömkabel + wifi-adapter. Fick 20% återbetalt för respektive dator.

Jag fick inte en krona i ersättning pga avsaknad av Windows. Men jag försökte. Handlar väl om vem man talar med. Köpte ändå en licens för ett par tior…

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Jag fick inte en krona i ersättning pga avsaknad av Windows. Men jag försökte. Handlar väl om vem man talar med. Köpte ändå en licens för ett par tior…

Blev också nekad initial...Tänkte att jag provar igen nu när jag läste tråden. Slutade med att jag fick tillbaka 1000 kr haha!

Bästa datorköpet någonsin haha!

Permalänk
Medlem

Idag kom den fram ca 3 veckors leverans tid (helt ok), endast små märken på kartongens utsida, verkar ha hanterats väl
den kom via först Italien sedan Tyskland, Jönköping, Örebro
välpackad och första intrycken är jätte bra, städad kabeldragning, garanti sedlar
samt exakt hårdvaru deklaration.
Jätte nöjd, skall starta upp den senare

msi mag forge 320r airflow
msi mpg a1000g pcie5 1000w
msi pro z790-p wifi ddr5
intel core i7 14700kf
kingston fury beast black rgb ddr5 5600mhz 2x16gb
wd blue sn580 m.2 2280 2tb
msi mpg coreliquid d360
msi rtx 4090 ventus 24g oc

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Idag kom den fram ca 3 veckors leverans tid (helt ok), endast små märken på kartongens utsida, verkar ha hanterats väl
den kom via först Italien sedan Tyskland, Jönköping, Örebro
välpackad och första intrycken är jätte bra, städad kabeldragning, garanti sedlar
samt exakt hårdvaru deklaration.
Jätte nöjd, skall starta upp den senare

<Uppladdad bildlänk>

msi mag forge 320r airflow
msi mpg a1000g pcie5 1000w
msi pro z790-p wifi ddr5
intel core i7 14700kf
kingston fury beast black rgb ddr5 5600mhz 2x16gb
wd blue sn580 m.2 2280 2tb
msi mpg coreliquid d360
msi rtx 4090 ventus 24g oc

Vilken beställde du? Länk?

Grattis!

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Vilken beställde du? Länk?

Grattis!

Högst upp på denna sida i tråden ser du min första post om den
Länk till den låg ute i dagens fynd tråden då den var nersänkt till 29150, där såg jag den o slog till.

🚀😄

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Högst upp på denna sida i tråden ser du min första post om den
Länk till den låg ute i dagens fynd tråden då den var nersänkt till 29150, där såg jag den o slog till.

🚀😄

Fint köp Du gjorde sannerligen ett riktigt Actina kap här

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Jag och min vän köpte samma burk för några månader sen

Väldigt nöjda båda två men vi har samma problem. När vi spelar valorant och tabbar ner spelet så frezzar datan helt. Man måste hålla in start knappen för att starta om datan. Alt del alt funkar inte ens.

Något som vet hur man löser detta eller har samma problem??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko:

Jag och min vän köpte samma burk för några månader sen

Väldigt nöjda båda två men vi har samma problem. När vi spelar valorant och tabbar ner spelet så frezzar datan helt. Man måste hålla in start knappen för att starta om datan. Alt del alt funkar inte ens.

Något som vet hur man löser detta eller har samma problem??

Vilken köpte ni? Länk? Vad har ni för grafikkort? Moderkort? Har ni senaste BIOS? Uppdaterat samtliga drivrutiner?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko:

Jag och min vän köpte samma burk för några månader sen

Väldigt nöjda båda två men vi har samma problem. När vi spelar valorant och tabbar ner spelet så frezzar datan helt. Man måste hålla in start knappen för att starta om datan. Alt del alt funkar inte ens.

Något som vet hur man löser detta eller har samma problem??

Verkar vara ett välkänt problem som med en enkel googling har sin lösning här: https://www.reddit.com/r/ValorantTechSupport/s/cQMTS8Wa1X

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Vem var det här inne som fick en defekt gpu på sin burk och löste det ganska smidigt med både amazon samt actina i polen? Hämtade ut en burk idag med ett asrock 7900xtx som verkar vara dött.. ger ingen post öht när det är inkopplat och efter någon minut rampar alla fläktar upp i burken, har ett 7900xt i en annan burk som jag slängde in i den här burken och då fick jag post och de som vanligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Vem var det här inne som fick en defekt gpu på sin burk och löste det ganska smidigt med både amazon samt actina i polen? Hämtade ut en burk idag med ett asrock 7900xtx som verkar vara dött.. ger ingen post öht när det är inkopplat och efter någon minut rampar alla fläktar upp i burken, har ett 7900xt i en annan burk som jag slängde in i den här burken och då fick jag post och de som vanligt..

Det var jag. Fick först Amazon att förstå vad som gått snett. De ville att jag skulle skicka tillbaka burken och det vägrade jag att göra. Hänvisade till många olika saker. Ville att de skulle ersätta mig med ett grafikkort eller leverans av likadan dator (fanns ej då)

De ville först ge 20% ersättning och därefter 50% vilket jag tog emot.

Hur som haver - Mejlade till ” serwis.komputery@action.pl” tog med mitt garantikort, serienummer på datorn och egen felsökning jag gjort. De krävde lite bilder och annat på GPU för att se man man ej skadat detta. Sedan skapade dem en RMA. Fick ett nytt kort inom 1v

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Det var jag. Fick först Amazon att förstå vad som gått snett. De ville att jag skulle skicka tillbaka burken och det vägrade jag att göra. Hänvisade till många olika saker. Ville att de skulle ersätta mig med ett grafikkort eller leverans av likadan dator (fanns ej då)

De ville först ge 20% ersättning och därefter 50% vilket jag tog emot.

Hur som haver - Mejlade till ” serwis.komputery@action.pl” tog med mitt garantikort, serienummer på datorn och egen felsökning jag gjort. De krävde lite bilder och annat på GPU för att se man man ej skadat detta. Sedan skapade dem en RMA. Fick ett nytt kort inom 1v

Tjena! Grymt! Ja jag vill ju heller inte bara returnera då burken jag köpte kostade 15k och nu har dem höjt den till 31k 😂, skickade ett mail förut och förklarade läget så får vi se, tänker jag mailar actina senare med 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Det var jag. Fick först Amazon att förstå vad som gått snett. De ville att jag skulle skicka tillbaka burken och det vägrade jag att göra. Hänvisade till många olika saker. Ville att de skulle ersätta mig med ett grafikkort eller leverans av likadan dator (fanns ej då)

De ville först ge 20% ersättning och därefter 50% vilket jag tog emot.

Hur som haver - Mejlade till ” serwis.komputery@action.pl” tog med mitt garantikort, serienummer på datorn och egen felsökning jag gjort. De krävde lite bilder och annat på GPU för att se man man ej skadat detta. Sedan skapade dem en RMA. Fick ett nytt kort inom 1v

Så du fick tillbaka 50% och fick en ny GPU?!
Galet bra deal isf 👍

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Så du fick tillbaka 50% och fick en ny GPU?!
Galet bra deal isf 👍

Japp! Stämmer bra! Gaming PC jag har i signatur

- #20611888
- #20612181 (I mitt fall begärde inte ens Amazon bevis på att GPU var trasigt)
- #20614810
- #20624833
- #20629476

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr inte jag kommer få de lika bra som @Nucky..
Efter närmare inspektion idag när jag skulle skicka bilder till Actina såg jag detta

Verkar som de har blivit knäckt i frakten..
Inväntar fortfarande lösning ifrån Amazon som skulle återkoppla senast Fredag men har inga höga förhoppningar, och burken man köpt har gått ifrån 15.4k -> 31.5k så inget vidare sug att beställa en ny direkt.. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Tror tyvärr inte jag kommer få de lika bra som @Nucky..
Efter närmare inspektion idag när jag skulle skicka bilder till Actina såg jag detta <Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Verkar som de har blivit knäckt i frakten..
Inväntar fortfarande lösning ifrån Amazon som skulle återkoppla senast Fredag men har inga höga förhoppningar, och burken man köpt har gått ifrån 15.4k -> 31.5k så inget vidare sug att beställa en ny direkt.. 😅

Har du skickat bilderna till Actina? - Intressant att se vad de säger.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Tror tyvärr inte jag kommer få de lika bra som @Nucky..
Efter närmare inspektion idag när jag skulle skicka bilder till Actina såg jag detta <Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Verkar som de har blivit knäckt i frakten..
Inväntar fortfarande lösning ifrån Amazon som skulle återkoppla senast Fredag men har inga höga förhoppningar, och burken man köpt har gått ifrån 15.4k -> 31.5k så inget vidare sug att beställa en ny direkt.. 😅

Tbh så skulle jag inte utesluta att du får hjälp av dom. Håller tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Tror tyvärr inte jag kommer få de lika bra som @Nucky..
Efter närmare inspektion idag när jag skulle skicka bilder till Actina såg jag detta <Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Verkar som de har blivit knäckt i frakten..
Inväntar fortfarande lösning ifrån Amazon som skulle återkoppla senast Fredag men har inga höga förhoppningar, och burken man köpt har gått ifrån 15.4k -> 31.5k så inget vidare sug att beställa en ny direkt.. 😅

Update i ärendet, verkar som Actina valde att ignorera mitt mail där jag visade bilderna på att det verkar ha knäckts i frakten pga undermålig emballering. Amazon mailade jag samt fick svar i Tisdags att någon specialistavdelning skulle blandas in och att jag skulle bli kontaktad idag med ett svar om ersättningsvara eller kompensation. Inte hört något under dagen så bestämde mig för att chatta med dom och dubbelkolla allt bara, och verkar då som att första handläggaren över mail inte har skapat ett ärende hos den här specialistavdelningen och hon på chatten skulle göra detta idag och jag får då vänta ett par dagar till på en ev lösning. Jag skrev att jag hoppades att dom tog detta i beaktning när dem kommer fram till min lösning att man väntat 1 vecka på något som inte ens har skapats ifrån deras sida.. story continues.. håller er uppdaterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Update i ärendet, verkar som Actina valde att ignorera mitt mail där jag visade bilderna på att det verkar ha knäckts i frakten pga undermålig emballering. Amazon mailade jag samt fick svar i Tisdags att någon specialistavdelning skulle blandas in och att jag skulle bli kontaktad idag med ett svar om ersättningsvara eller kompensation. Inte hört något under dagen så bestämde mig för att chatta med dom och dubbelkolla allt bara, och verkar då som att första handläggaren över mail inte har skapat ett ärende hos den här specialistavdelningen och hon på chatten skulle göra detta idag och jag får då vänta ett par dagar till på en ev lösning. Jag skrev att jag hoppades att dom tog detta i beaktning när dem kommer fram till min lösning att man väntat 1 vecka på något som inte ens har skapats ifrån deras sida.. story continues.. håller er uppdaterade.

Hmm - Menar du på att Actina ej svarat dig alls eller att du tror de ignorerar att hjälpa/svara dig på grund att de då misstänker att "du skadat GPU" - ?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Hmm - Menar du på att Actina ej svarat dig alls eller att du tror de ignorerar att hjälpa/svara dig på grund att de då misstänker att "du skadat GPU" - ?

Första mailet -> svar inom ett par timmar och ber om bilder enligt en mall dem har -> jag ser då skadan på grafikkortet när jag ska fota det -> mailar till actina med bilder enl mallen och förklarar att det ser ut som att pcbn har tagit stryk i frakten till mig -> inget svar ifrån dem sedan dess. Nu är ju detta bara 2 dagar sedan men med tanke på att första svarsmailet inkom efter ett par timmar så :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Första mailet -> svar inom ett par timmar och ber om bilder enligt en mall dem har -> jag ser då skadan på grafikkortet när jag ska fota det -> mailar till actina med bilder enl mallen och förklarar att det ser ut som att pcbn har tagit stryk i frakten till mig -> inget svar ifrån dem sedan dess. Nu är ju detta bara 2 dagar sedan men med tanke på att första svarsmailet inkom efter ett par timmar så :).

Kan ju vara att de försöker reda ut bakom kulisserna,sen kanske polen har helgdag nu ?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kan ju vara att de försöker reda ut bakom kulisserna,sen kanske polen har helgdag nu ?

Ska man rent krasst se de som så, så behöver ju inte actina göra något åtagande om det är fysisk åverkan då det är Amazon som har sålt & levererat produkten och får stå för det, garantiåtaganden kan jag förstå att de kör med men jag har fortfarande is i magen och inväntar så får vi se helt enkelt

Permalänk
Medlem

Jag hade massor av problem med krascher och frysningar, men bara efter datorn hade varit på i 24+ timmar. Jag skickade ett mejl till Actina om det, med några klipp på när problemen uppstod. De undrade om jag kunde skicka GPU till dem, om jag kunde betala frakt dit så betalar de frakten tillbaka. Men alla problemen löste sig efter jag installerade om windows. Om det faktiskt är problem med GPU så hjälper actina säkert.
Det uppkom dock ett tillfälle förra veckan när datorn stängde av pågrund av överhettning när jag spelade Clair obscur: Expedition 33. Sitter en h100i elite på en i5-13600kf, känns som det är mer än tillräckligt för att kyla en i5. Är det något som är värt att ta upp med Actina tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Ska man rent krasst se de som så, så behöver ju inte actina göra något åtagande om det är fysisk åverkan då det är Amazon som har sålt & levererat produkten och får stå för det, garantiåtaganden kan jag förstå att de kör med men jag har fortfarande is i magen och inväntar så får vi se helt enkelt

Update igen, Amazon har beställt ut en likadan ersättningsvara :)!