Hur få bort avinstallerade på Apple TV ?

Permalänk
Medlem

Hur få bort avinstallerade på Apple TV ?

Jag har en Apple TV 4K 32 GB (6th gen) när jag avinstallerat mina appar som jag inte använder längre så går det inte att få bort dem helt?

De ligger fortfarande kvar i kategori

Inte på denna TV
Alla appar

Stör mig på att de ska ligga med samma appar jag har installerade när jag uppdaterar appar manuellt så ligger dessa som är avinstallerade bland apparna jag har och använder.

Nägon som vet hur jag kan få bort appar helt efter att avinstallerat dem?

Permalänk
Medlem

Du blir aldrig av med den i App Store. De kommer ligga där för evigt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Vilket är obegripligt uselt. Jag har t ex BetalaP (Stockholms tidigare parkeringsapp) på mitt konto och trycker man på appen så får man "Cannot connect" för att den inte finns. Bra där Apple! Känns ju ungefär som samma standard som registret i Win 9x... Hos Google, som man kan säga mycket annat om, kan man iaf ta bort appar ur historiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Hos Google, som man kan säga mycket annat om, kan man iaf ta bort appar ur historiken.

Kan man? Hur? Jag kan se många appar som jag inte använt på många år under Play Store -> Hantera appar och enheter -> Hantera

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det går dock att dölja i iOS och iPadOS.
Och om du gör det via en av dem enheterna följer du det även på AppleTV.

Nedan exempel var bara ett dumt val eftersom du inte kan radera just podcast-appen från en AppleTV

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan man? Hur? Jag kan se många appar som jag inte använt på många år under Play Store -> Hantera appar och enheter -> Hantera

Not installed --> Kryssa för app --> Soptunna med X i övre högra hörnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Not installed --> Kryssa för app --> Soptunna med X i övre högra hörnet

Aha, jag trodde inte att X:et tog bort den från listan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Vilket är obegripligt uselt. Jag har t ex BetalaP (Stockholms tidigare parkeringsapp) på mitt konto och trycker man på appen så får man "Cannot connect" för att den inte finns. Bra där Apple! Känns ju ungefär som samma standard som registret i Win 9x... Hos Google, som man kan säga mycket annat om, kan man iaf ta bort appar ur historiken.

Skrivet av iller:

Nedan exempel var bara ett dumt val eftersom du inte kan radera just podcast-appen från en AppleTV

<Uppladdad bildlänk>

Exakt, om man trycker på "Göm" så syns det inte att man har laddat ner appen tidigare i App Store heller. Jag rensar listan ibland efter att jag har provat några gratisappar som jag inte vill ha kvar. Jag har också gjort så på några appar som inte har fungerat på iOS under många, många, många år, för att få bort dom ur historiken så som @ztenlund önskar.

Man går in på App Store -> Tryck på din profilbild -> Appar -> Mina appar

Där kan man hålla in på en app och välja "Göm" eller svepa till vänster på appen. Då kommer det inte synas att man har laddat ner appen tidigare på någon enhet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Tråkigt, hoppas det kommer i en framtida uppdatering, så det funkar.

Skrivet av iller:

<Uppladdad bildlänk>

Ok, jag styr dock inte Apple TV via mobil eller iPad utan med kontroll och inloggad på tvn