Vinn nätagg från Seasonic

Coca Cola Zero - "Ny Smak!" - vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Sitter och dricker på en nu och tror de har ändrat receptet åter igen till det sämre...

Försökt hitta information om detta online men absolut ingenting hittat än.

Någon annan som upplevt smakförändring i burkarna som har random namn på sig?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Sitter och dricker på en nu och tror de har ändrat receptet åter igen till det sämre...

Försökt hitta information om detta online men absolut ingenting hittat än.

Någon annan som upplevt smakförändring i burkarna som har random namn på sig?

Dricker inte Coca Cola Zero pga. eftersmaken. Skulle du säga att den fortfarande finnas där?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Dricker inte Coca Cola Zero pga. eftersmaken. Skulle du säga att den fortfarande finnas där?

Skulle säga att den var i princip försvunnen efter förändringarna 2021 och den verkar vara tillbaka igen... gillar inte heller sötningsmedel eftersmaken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Synd att dina Coca Cola Zero inte smakar riktigt hundra ikväll.. Själv sitter man med en iskall Vit Monster där varje klunk smakar som känslorna man kände när man upplevde sin första största kärlek den där varma och vackra sommaren.

Trevlig helg!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Synd att dina Coca Cola Zero inte smakar riktigt hundra ikväll.. Själv sitter man med en iskall Vit Monster där varje klunk smakar som känslorna man kände när man upplevde sin första största kärlek den där varma och vackra sommaren.

Trevlig helg!

Den där var jag väldigt beroende av ett tag, inte druckit den på ett par år nu

Kanske blir att köpa en burk av den nu under helgen!

Alltså jag inbillar mig att cola zeron smakar lite stevia och ger en sträv känsla? Jag verkligen avskyr stevia...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Druckit zero i "normala" mängder genom åren sen den släpptes, smakar ju likadant år för år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Kanske blir att köpa en burk av den nu under helgen!

Blev det en burk i helgen?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Blev det en burk i helgen?

Njet, har fortfarande kvar av "fake" varianten från lidl

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Njet, har fortfarande kvar av "fake" varianten från lidl

Kokos & Blåbär varianten är riktigt god!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väljer alltid Pepsi Max över Cola Zero nu pga den nya eftersmaken

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Väljer alltid Pepsi Max över Cola Zero nu pga den nya eftersmaken

Vet du när den dök upp? köpte ett 20 pack i förhoppningen att den skulle smaka likadant som vid förändringen 2021, alltså mer vattnig men nu har den fått någon konstig eftersmak.

Har pepsi max hemma också och den är betydligt bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket bättre eftersmak än de amerikanska alternativen:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Mycket bättre eftersmak än de amerikanska alternativen:
<Uppladdad bildlänk>

Var köper du den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Var köper du den?

Den smakar billig cola.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Den smakar billig cola.

Jaha...

Får börja leta alternativ eller bara köra på Pepsi Max

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jaha...

Får börja leta alternativ eller bara köra på Pepsi Max

När har den Vita Monstern svikit dig? Jag känner att det är dags att gå tillbaka till gamla vanor

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

När har den Vita Monstern svikit dig? Jag känner att det är dags att gå tillbaka till gamla vanor

Aldrig, ska kika på det imorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Var köper du den?

Jag beställde den från Etnomat: https://etnomat.se/drycker/lask/palestine-cola-sockerfri

Men den ska finnas att köpa på vissa ICA-affärer. Om inte annat kan man be dem ta in den.

Skrivet av s3ns3n:

Den smakar billig cola.

Smaken är olika. Jag tycker att Palestine cola är ganska lik Coca Cola Zero, men mindre söt. Butikernas egna cola, och även Pepsi, brukar tvärtom ha en sötare smak än Cola Zero.

Jag har inte smakat den sockrade versionen.

Permalänk
Medlem

Av läskeblask är det 99,9% light drycker som går här. Favoriter är Apotekarnes Julmust/Påskmust light, Pepsi Max (ibland citron varianten) och Zingo Zero (jordgubb, citron, apelsin). I andra hand går Sprite Zero ner. Coca Cola Zero, Fanta Zero dricker jag bara om inte annat finns (föredrar nog kolsyrat vatten framför dessa).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Jag beställde den från Etnomat: https://etnomat.se/drycker/lask/palestine-cola-sockerfri

Men den ska finnas att köpa på vissa ICA-affärer. Om inte annat kan man be dem ta in den.

Smaken är olika. Jag tycker att Palestine cola är ganska lik Coca Cola Zero, men mindre söt. Butikernas egna cola, och även Pepsi, brukar tvärtom ha en sötare smak än Cola Zero.

Jag har inte smakat den sockrade versionen.

Har testat båda hos den lokala kebab säljaren, tycker båda är rätt tråkiga i smaken " blaskiga "
Dock så testa jag en ny igår " ny för mig " Jarritos Cola från Mexiko, riktigt god 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Av läskeblask är det 99,9% light drycker som går här. Favoriter är Apotekarnes Julmust/Påskmust light, Pepsi Max (ibland citron varianten) och Zingo Zero (jordgubb, citron, apelsin). I andra hand går Sprite Zero ner. Coca Cola Zero, Fanta Zero dricker jag bara om inte annat finns (föredrar nog kolsyrat vatten framför dessa).

Har alltid tänkt när man är på forum som sweclockers och folk har sådana åsikter om läskeblask hur det smakar osv, som om dom är värsta finsmakare.
Att en hel del dricker nog alldeles för mycket läsk när det verkar vara så känsloladdat ämne hos vissa.
Skulle vara intressant att veta övrig hälsotillstånd hos dessa, jag gissar att många inte ligger på topp på det området.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har alltid tänkt när man är på forum som sweclockers och folk har sådana åsikter om läskeblask hur det smakar osv, som om dom är värsta finsmakare.
Att en hel del dricker nog alldeles för mycket läsk när det verkar vara så känsloladdat ämne hos vissa.
Skulle vara intressant att veta övrig hälsotillstånd hos dessa, jag gissar att många inte ligger på topp på det området.

Låter som att det är lightläsk han dricker.

Men jag avstår oftast lightläsk pga smaken. Blir en sliskig eftersmak på något sätt. Men tyvär säljer många bara lightläsk nu utan att marknadsföra det som det. Så man råkar köpa någon läsk ibland som smakar blaha.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Men jag avstår oftast lightläsk pga smaken. Blir en sliskig eftersmak på något sätt. Men tyvär säljer många bara lightläsk nu utan att marknadsföra det som det. Så man råkar köpa någon läsk ibland som smakar blaha.

Läsk, socker eller sötningsmedel är väll allt mer eller mindre blaha
Själv brukar jag inte reflektera om en läsk smakar bättre eller sämre nån annan har med att det är "light" eller socker.
Coca cola har imo alltid smakat typ samma men hos vissa är det analyser ner på molekylnivå att nått smakar lite sämre eller inte 😄

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

De nya burkarna känns betydligt tunnare inklusive ny flärp för att öppna burken, reagerade lite på att även smaken kändes blaskigare än innan. Inte märkt av smakförändringen på PET-flaska ännu, så får bli sådana framöver. Saknar dock den gamla smaken från före 2021 där det var mer tryck i aromerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870-F | ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower |

Permalänk
Medlem

Sedan ändringen 2021 så gick jag över till Pepsi Max och kommer stanna där.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra2001:

De nya burkarna känns betydligt tunnare inklusive ny flärp för att öppna burken, reagerade lite på att även smaken kändes blaskigare än innan. Inte märkt av smakförändringen på PET-flaska ännu, så får bli sådana framöver. Saknar dock den gamla smaken från före 2021 där det var mer tryck i aromerna.

Köpt min sista burkar iallafall, blir Pepsi Max, lokalt producerade med (Falkenberg)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Åsikter och preferenser går isär. Jag skriver vad jag föredrar. Har man inte provat vissa varianter så kan man få tips på sånt man kan prova. Varför hälsan skulle vara sämre för att man föredrar drycker utan socker förstår jag inte. Rent intuitivt känns det som att det borde vara tvärtom.

Skrivet av ELF:

Precis, jag föredrar sockerfritt, eller iaf utan tillsatt socker. För mig är det tvärtom, om jag dricker sockrad läsk så känns det som att dricka sirap; kladdigt, konstigt och klistrigt. Fast jag dricker nog mest kaffe och vatten

Skrivet av Molotov:

Läsk, socker eller sötningsmedel är väll allt mer eller mindre blaha
Själv brukar jag inte reflektera om en läsk smakar bättre eller sämre nån annan har med att det är "light" eller socker.
Coca cola har imo alltid smakat typ samma men hos vissa är det analyser ner på molekylnivå att nått smakar lite sämre eller inte 😄

Hur man gillar/ogillar sötningsmedel styrs till en del av genetiska faktorer. För vissa personer har drycker med artificiella sötningsmedel en bitter/metalliskt/kemiskt bismak och vissa reagerar starkt på det. Jag är dock inte så känslig, vissa artificiellt sötade drycker smakar gott för mig medan andra har konstiga bismaker. Coca Cola light är en dryck som för mig har konstig bismak och därför undviker jag den. Andra kan t.ex. vara otroligt känsliga för Aspartam och tycker inte om varken mat eller dryck som sötats med Aspartam.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"