Shiftall MeganeX Superlight 8K i nyskick

Permalänk

Shiftall MeganeX Superlight 8K i nyskick

Säljer ett drygt en vecka gammalt MeganeX Superlight 8K VR-headset då mina ögon inte gillar det jämfört med mitt gamla Varjo Aero.

Blandade känslor för älskar formfaktorn, färgerna och nivån på svärta tack vara OLED.

Säljs i originalförpackning med alla påsar och kartonger intakta och självklart finns även kvitto.

Hämtas av köparen i Solna men kan även skickas. Där köparen isf står för frakt och försäkring med tanke på det höga värdet.

Nypris 1.899 EURO, hoppas få 15.000 SEK eller högstbjudande.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Administrativ avgift
Nytt bud: 6 500 kr + frakt / skambud men hört om att det finns en del babyproblem
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av andra94:

6 500 kr + frakt / skambud men hört om att det finns en del babyproblem

Det var verkligen ett skambud de luxe 😂

Ang de "babyproblem" du nämner har det nog mest handlat om mjukvaran och den drivrutin som Shiftall tagit fram som varit lite bristfällig men har redan kommit en hel del uppdateringar till den och framför allt har en väldigt skarp gärna inom VR-community skrivit ihop en ny "drivrutin" som gör att MeganeX nu kan användas som ett rent SteamVR-headset och både förbättrar prestanda och bildkvalitet rejält.

Prova att göra en sökning på MeganeX och sboy3 så kommer du få en hel del info. Både var man kan ladda ner sboy3's "drivrutin" gratis och en hel del recensioner där man testar den på YouTube osv.

Permalänk

*hjärna eftersom jag av någon anledning inte får redigera mitt eget inlägg...

Permalänk
Medlem

Hej är det med 3 eller 5m kabel?

Visa signatur

🖥️ 5090 Rtx FE | Ryzen 9800x3D | G.Skill Trident Z Neo 6000Mhz 2x32 GB | Asus ROG Crosshair X670E Gene | Corsair AX1200i | Samsung 990 Pro 2x 2TB |

🥽 Nuvarande VR | Varjo Aero / Quest 3

Tidigare VR | Oculus DK2 | HTC Vive | Oculus Rift | HTC Vive Pro | Samsung Gear VR | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro 2 | Meta Quest Pro | Pimax Crystal | PlayStation VR 2 | Pimax Crystal Light | Pimax 8KX

Permalänk
Medlem

Måste fråga om du har testat andra distortionsprofiler gör en enorm skillnad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av xerno:

Hej är det med 3 eller 5m kabel?

3 meter, hade inte lust att slänga ut ytterligare runt 2.000:- innan jag visste om jag skulle gilla det.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Måste fråga om du har testat andra distortionsprofiler gör en enorm skillnad.

Kört med den som var "inbyggd" i senaste versionen av sboy3-drivrutinen som jag läste mig till var en av de mest populära och där många skrev att det var den bästa för de flesta som jag förstod det. Varför sboy3 valde att lägga just den som standard i sin drivrutin.

Permalänk
Medlem

Testa markmon3 eller western ca essential för västerländska ansikten. Minns inte exakta namnet. Min sboy3 för en vecka sedan hade fortfarande default distortionsprofilen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 10 000 kr Kan hämta
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

🖥️ 5090 Rtx FE | Ryzen 9800x3D | G.Skill Trident Z Neo 6000Mhz 2x32 GB | Asus ROG Crosshair X670E Gene | Corsair AX1200i | Samsung 990 Pro 2x 2TB |

🥽 Nuvarande VR | Varjo Aero / Quest 3

Tidigare VR | Oculus DK2 | HTC Vive | Oculus Rift | HTC Vive Pro | Samsung Gear VR | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro 2 | Meta Quest Pro | Pimax Crystal | PlayStation VR 2 | Pimax Crystal Light | Pimax 8KX

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Testa markmon3 eller western ca essential för västerländska ansikten. Minns inte exakta namnet. Min sboy3 för en vecka sedan hade fortfarande default distortionsprofilen

Ok, kanske värt att testa lite mer då i väntan på lite bättre bud 👍

Permalänk
Skrivet av xerno:

10 000 kr Kan hämta

Tack för ditt bud.

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte passar ögonen lika bra som med Aero?
Hur bra tycker du skärpan på bilden är jämfört med Aeron?

Permalänk
Skrivet av rwkk:

Har blivit trött i ögonen och upplevt det lite svårt att fokusera men har eventuellt hittat orsaken till problemet. Kan ha berott på att jag till en början körde med en egen DP-kabel som jag trodde hade vad som krävdes men såg senare att den har stöd för 8K i upp till 60Hz. Medan MGX kör 8K i 90 Hz.

Provade därför byta kabel och istället köra med den som kom med headsetet och verkar blivit en klar förbättring. Upplever inte alls samma känsla av trötthet i ögonen längre utan känns nu nästan lika "lugnt" för ögonen som mitt Varjo Aero. Behöver dock lite mer tid över för att testa ordentligt men är ju en bra sak att göra medan jag väntar för att se om det händer något mer här inne.

I nuläget är ju inte buden ens i närheten av vad jag hoppades på.

Permalänk
Skrivet av rwkk:

Kom på att jag missade att svara på din fråga ang skärpan jämfört med Aero och den är märkbart bättre. Samma sak självklart med färger och svärta vilket ju inte är konstigt med tanke på OLED och högre upplösning.

Något annat jag själv var lite orolig för var ljusstyrkan i efter att ha hört en del nämna hur MeganeX inte var så ljusstark men var inga problem. I min mening inte lägre än Aero och valde t om att ha den inställd på 80% istället för 100% som jag tyckte kändes lite för mycket.