Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

@Jumpcut Konsolen känner av vad du ansluter.

Går alldeles utmärkt att ladda med mobilens eller datorns laddare.

Men när jag förde över min data från Switch till Switch2 så krävde den att korrekt laddare var i för att början.
Räckte inte med en iPhone- och Dell-laddare.
Skulle tvunget vara Nintendos egna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fått hem min Savage Raven Neogrip! Väldigt mycket skönare att köra handhållet nu och den passar utan problem i dockan. Får fortfarande lite ont i tummen vid längre spelande av att hålla A i Mario kart, men försöker sätta händerna så detta undviks. Kan inte jämföra med tidigare modellen då detta är första jag äger.

Första online racet handhållet blev vinst så bra tecken Glad att jag lyckades beställa tidigt för leveranstiden nu är lång.

<Uppladdad bildlänk>
Savage Raven by Skull & Co. NeoGrip Bundle for Nintendo Switch 2: An Ergonomic Grip Hard Shell Handheld Case with Replaceable Grips [to fit All Hands Sizes] [with Carrying Case]- Neon Blue+Neon Re
<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Den ser bra ut. Kanske ska bli denna då med väskan
Savage Raven by Skull & Co. NeoGrip Bundle for Nintendo Switch 2: An Ergonomic Grip Hard Shell Handheld Case with Replaceable Grips [to fit All Hands Sizes] [with Carrying Case]- Neon Blue+Neon Red
Sedan har vi skyddet på displayen från Spigen https://www.amazon.se/dp/B0DNH9C9FD/?coliid=I3Q211ADHRADN0&co...

Antar inga konstigheter att docka Switch 2 med detta på..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fått hem min Savage Raven Neogrip! Väldigt mycket skönare att köra handhållet nu och den passar utan problem i dockan. Får fortfarande lite ont i tummen vid längre spelande av att hålla A i Mario kart, men försöker sätta händerna så detta undviks. Kan inte jämföra med tidigare modellen då detta är första jag äger.

Första online racet handhållet blev vinst så bra tecken Glad att jag lyckades beställa tidigt för leveranstiden nu är lång.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Intressant, och grattis att du fått ditt!

Jag själv fick meddelande i dag att de hade stora leveransproblem, och att det skulle dröja innan de kunde skicka till mig (beställda paketet ned både greppen och väskan). De rekommenderade mig tom. att avboka, och att boka ny order från Amazon. De påstod att Amazon skulle kunna skicka snabbare från sitt nya lager i EU.

Någon annan som fått detta?

Hur har ni gjort isf; legat kvar i kön med beställning, eller avbokat och beställt nytt från Amazons egna lager?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Får den extra vikten switchen att luta bakåt i dockan?

Netflix fanns ju dock på Wii, även 3DS. Kanske blir en återkomst men känns inte som det. De supportar väl bara TV/mobiler/paddor idag utöver webbläsare på pc?

Kör Netflix app på mina Xbox och grymt bra för att streama hemma med hög kvalitet i biorummet! 👍👍

Kör även Netflix app (från Windows store) på mina bärbara PC och även HTPC (dock kör Xbox mest i biorummet). Perfekt på tjänsteresor som nu när jag är på konferens och sitter på hotellrummet! 📽️ ☺️

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag själv fick meddelande i dag att de hade stora leveransproblem, och att det skulle dröja innan de kunde skicka till mig (beställda paketet ned både greppen och väskan). De rekommenderade mig tom. att avboka, och att boka ny order från Amazon. De påstod att Amazon skulle kunna skicka snabbare från sitt nya lager i EU.

Hur har ni gjort isf; legat kvar i kön med beställning, eller avbokat och beställt nytt från Amazons egna lager?

Jag hade tur när jag beställde eftersom ordern skickades av Amazon. Beställer man nu kan man endast välja officiella säljaren som är Steampunk. Och då antar jag att det blir lika lång leveranstid som för dig. Men kanske värt att hålla koll och se om Amazon får fler de skickar ut snabbare.

Skrivet av Garpen0:

Ska inte vara några problem. Förutom typ 2 månader leveranstid... Den väskan ser enorm ut i recensioner så jag ska köpa någon vanlig och ta bort greppen när jag ska ta med den, sen sätta dit greppen igen. Lite mer jobb dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kör Netflix app på mina Xbox och grymt bra för att streama hemma med hög kvalitet i biorummet! 👍👍

Kör även Netflix app (från Windows store) på mina bärbara PC och även HTPC (dock kör Xbox mest i biorummet). Perfekt på tjänsteresor som nu när jag är på konferens och sitter på hotellrummet! 📽️ ☺️

Jag kör endast native på min bravia tv, som agerar som htpc mot mediaservern. Hade aldrig idag kört mediaappar via någon annan enhet än TVn direkt, även om jag förstår varför man skulle vilja det beroende på vilken TV model man har 😅

Hade inte koll att de fanns till xbox idag.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag beställde från Aliexpress, lite billigare men "bara" 2veckors leveranstid.

https://aliexpi.com/gu0S

Greppen han jag beställa på nationaldagen från amazon så dom borde komma under veckan.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ska man ha grisen i 8 år och spela mycket handhållet tycker jag 290 kr är en rimlig investering Men alla får ha sina preferenser. Kommer spela en del när jag pendlar och sådant och då finns inte alltid bordsyta. Och då måste man fortfarande använda joy-cons som fortfarande är väldigt oergonomiska i sig.

Tvärtom ju. Ska du köra 8 år med joycons när du kan köra åtta år med fullsize handkontroll

Går bra ha switchen i knät för mig om det inte finns bord men visst du spar en del bulk

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Måste säga det är värdelöst att man inte kan spela flera i free roam, eller har jag missat något? Blir tjafs bland barnen

Permalänk
Medlem

Videon handlar om HDR kalibreringen i Switch 2, den är inte särskilt bra.

På min C4 var jag tvungen att aktivera HGIG annars gick det inte använda den alls, utan HGIG så gick den säkert 100 steg upp innan båda solarna försvann tillsammans, fanns inget läge där bara den högra försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

https://youtu.be/X84e14oe6gs

Videon handlar om HDR kalibreringen i Switch 2, den är inte särskilt bra.

På min C4 var jag tvungen att aktivera HGIG annars gick det inte använda den alls, utan HGIG så gick den säkert 100 steg upp innan båda solarna försvann tillsammans, fanns inget läge där bara den högra försvann.

Bra att videon tipsar för dem som inte kan välja HGiG vilket är alla TV innan 2019.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Man sminkar inte en gris. Använd stödet och kör med handkontroller

Vitsen med handhållna enheter är ju att köra de handhållet. Skall du ha något på skrivbordet så spela på en bärbar dator istället. Helt överlägset.

Allt annat blir bara dåliga kompromisser (skärmen på SW2 är för liten för att gama på bord, men passar fint på nära håll som vid handhållet).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vitsen med handhållna enheter är ju att köra de handhållet. Skall du ha något på skrivbordet så gama på en bärbar dator istället. Helt överlägset.

Allt annat blir bara dåliga kompromisser (skärmen på SW2 är för liten för att gama på bord, men passar fint på nära håll som vid handhållet).

Tycker storleken på skärmen är perfekt för att ha den på bordet när man reser med t.ex. tåg eller flyg. Mycket smidigare än att släpa med sig laptopen och bekvämare än att köra handhållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

Tycker storleken på skärmen är perfekt för att ha den på bordet när man reser med t.ex. tåg eller flyg. Mycket smidigare än att släpa med sig laptopen och bekvämare än att köra handhållet.

På flyg kanske. Men även om jag flyger på semester några gå gånger per år så är det oerhört få % av tiden totalt mitt liv. Så visst är det bra att stödet på SW2 är bättre (var alltid rätt värdelöst på mina SW1).

Majoriteten av tiden så köra jag mina handhållna enheter, Switch (SW1, Lite och nu SW2), ROG Ally och Steamdeck, just handhållet. Det är där som är bäst och mest till sin rätt tycker jag.

Vill jag spela på skrivbord så har jag en massa bärbara datorer (och hemma även stationära) som gör det extremt mycket bättre.

Men visst, flyget ger jag dig kan vara en vits med att ställa upp en handhållen konsol på stolsbrickan/bordet.

Skall flyga till Kanada/USA om ett par månader, och kanske tar med SW2 med en handkontroll då (om jag orkar släpa på en extra handkontroll).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vitsen med handhållna enheter är ju att köra de handhållet. Skall du ha något på skrivbordet så spela på en bärbar dator istället. Helt överlägset.

Du kan ju ha den i knät eller på tågbord eller vart som helst. Du använder den ju inte när du cyklar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du kan ju ha den i knät eller på tågbord eller vart som helst. Du använder den ju inte när du cyklar

Är fortfarande en bra bit ner till knät, man vill ha den närmare ansiktet imo. Och dessutom får man nackspärr av att stirra nedåt istället för att få ont i händerna så inte mycket bättre... Men har man alltid ett bord och en riktig kontroll tillgängligt kan jag väl hålla med att det kan vara en något bättre upplevelse på vissa sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tvärtom ju. Ska du köra 8 år med joycons när du kan köra åtta år med fullsize handkontroll

Går bra ha switchen i knät för mig om det inte finns bord men visst du spar en del bulk

Knät blir ju för långt avstånd till skärmen, och att man måste spänna benen vilket är ännu värre än att hålla i maskinen.
Bord blir också för långt avstånd utom på flyg/tåg vilket är väldigt nischat.

Funkar det för dig är det ju bara gratulera men låter inte bra alls tycker jag.

Skrivet av SWZ:

Måste säga det är värdelöst att man inte kan spela flera i free roam, eller har jag missat något? Blir tjafs bland barnen

Håller verkligen med, barnen är mest intresserade av free roam så väldigt trist att man bara kan vara en i taget där.

Permalänk
Konsolgrävare

Blev Inet silver-nivå i perfekt timing. Fick en 250 kr check som går ut precis efter Donkey Kong Bananza releasen. Blev en förhandsbokning direkt 🍌🦧

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Knät blir ju för långt avstånd till skärmen, och att man måste spänna benen vilket är ännu värre än att hålla i maskinen.
Bord blir också för långt avstånd utom på flyg/tåg vilket är väldigt nischat.

Funkar det för dig är det ju bara gratulera men låter inte bra alls tycker jag.

Håller verkligen med, barnen är mest intresserade av free roam så väldigt trist att man bara kan vara en i taget där.

Ja, undrar om man kan hoppas på att Nintendo kommer lägga till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Är fortfarande en bra bit ner till knät, man vill ha den närmare ansiktet imo. Och dessutom får man nackspärr av att stirra nedåt istället för att få ont i händerna så inte mycket bättre... Men har man alltid ett bord och en riktig kontroll tillgängligt kan jag väl hålla med att det kan vara en något bättre upplevelse på vissa sätt.

Nej det är tvärtom. Du får nackspärr av att titta uppåt och axelvärk av att hålla switch i luften istället för stöd. Tycker inte argumentationen håller. Kan du sträcka ut benen blir avstånden typ detsamma. Stöder för switch 2 fungerar utmärkt för mig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Antar att de flesta redan installerat skydd för skärmen men kan varmt rekommendera detta från amFilm. 3-pack för en billig peng och extremt lätt att installera med tillbehör som följer med.

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DS73N83B?psc=1&ref=ppx_pop_mo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Antar att de flesta redan installerat skydd för skärmen men kan varmt rekommendera detta från amFilm. 3-pack för en billig peng och extremt lätt att installera med tillbehör som följer med.

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DS73N83B?psc=1&ref=ppx_pop_mo...

Sjukt att du lägger upp detta för jag installerade precis samma skärmskydd igår och det var verkligen det smidigaste skärmskyddet jag någonsin installerade, blev förvånad över att det gick så lätt.
Rekommenderar också!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nej det är tvärtom. Du får nackspärr av att titta uppåt och axelvärk av att hålla switch i luften istället för stöd. Tycker inte argumentationen håller. Kan du sträcka ut benen blir avstånden typ detsamma. Stöder för switch 2 fungerar utmärkt för mig

Jag förstår att du får axelvärk om du håller switchen så högt att du måste titta uppåt haha.

Permalänk
Medlem

Inte beställt men man borde kanske. Kommer bara använda min i hemmet och 94 % i dockan så vete gudarna om det behöver. Går den att repa på dockans plast tro

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inte beställt men man borde kanske. Kommer bara använda min i hemmet och 94 % i dockan så vete gudarna om det behöver. Går den att repa på dockans plast tro

Har sett flera som har repat sin i dockan.

Bara kolla lite fort på reddit.

https://www.reddit.com/r/Switch/comments/1l4cort/switch_2_doc...

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

Det är ju typ en hel centimeter mellan dockan och switchen, det krävs ju att man drar den mot dockan för att repa den. Låter otroligt klantigt om man sätter i den på det sättet.

Skrivet av HaBBarN:

Har sett flera som har repat sin i dockan.

Bara kolla lite fort på reddit.

https://www.reddit.com/r/Switch/comments/1l4cort/switch_2_doc...

Permalänk
Expertgissare

Apropå skärmskydd, många som rekommenderat amFilm, jag köpte ett pack från ivoler med 4 skydd och installationsram, ser exakt samma ut förutom färgen på ramen
Fungerade perfekt på tre switchar med en i reserv

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Fan ska ni med alla skärmskydd till? 2 pack måste ju räcka konsolens livslängd.. 4pack? Man har den inte i fickan dagligen som en mobil direkt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaping Jupiter:

Det är ju typ en hel centimeter mellan dockan och switchen, det krävs ju att man drar den mot dockan för att repa den. Låter otroligt klantigt om man sätter i den på det sättet.

Jag är klantig skulle behövt en dm. Man kan ju va snål och fixa något mjukare att gnugga mot. Jag har även en katt som kan hockey tackla/nyttja klor.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har installerat både skärmskydd och "stötdämpare" i dockan där den ansluter.