Kan inte skicka bilder som bilaga?

Permalänk
Medlem

Kan inte skicka bilder som bilaga?

Har hela tiden kunnat skicka bilder till min epostadress

Nu går inte det?

I fältet från är raden tom, jag kan fylla i raden från och ämne, men kan inte skicka?

Nån som vet vad man kan göra?

Tack

Permalänk
Medlem

Vilket program använder du? Vad har du för telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vilket program använder du? Vad har du för telefon?

Det som är standard för android telefoner

Funkat i 2 år felfritt, nu går det inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Gmail? Min sambo kan inte heller skicka bilagor, inte funkat på flera år. Hopplöst. La en halv dag på att försöka fixa det sen orkade jag inte mer. Hojta om du hittar en lösning!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Gmail? Min sambo kan inte heller skicka bilagor, inte funkat på flera år. Hopplöst. La en halv dag på att försöka fixa det sen orkade jag inte mer. Hojta om du hittar en lösning!

Med knappen dela så dyker olka alternativ för dela upp, gmail har funkat bra för mig

Enda lösning jag kan komma på är att flyttta bilder manuellt via usb till dator

Lite smidigare skicka till gmail då

Permalänk
Medlem

Med tanke på den långa tråden igår om codecs så skulle jag gissa att det kanske är någon gemensam nämnare här. Du skriver

Om detta med slutat att fungera precis nu så är väl ett kvalificerat antagande att det skett en större uppdatering. Läs changelog på telefonen så får du nog svar där.

Du skriver även: Det som är standard för android telefoner

Det lär ju variera beroende på vilken telefon du har.

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem
Skrivet av planet4:

Med tanke på den långa tråden igår om codecs så skulle jag gissa att det kanske är någon gemensam nämnare här. Du skriver

Om detta med slutat att fungera precis nu så är väl ett kvalificerat antagande att det skett en större uppdatering. Läs changelog på telefonen så får du nog svar där.

Du skriver även: Det som är standard för android telefoner

Det lär ju variera beroende på vilken telefon du har.

Vad är gemensamt jag inte kan dela bilder med gmail och filmat i mp4 format?

Ja som det ser ut med dela på min telefon, så ser det ut i alla telefoner som har android

Tack för förslaget changelog, får väl försöka lära mig hur det fungerar

Permalänk
Medlem

Jag kör "telefonlänk" i Windows då kan man hantera filerna på sin Android mobil.
Mycket smidigt.

C:\Users\user\CrossDevice\mobilnamn\storage

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Vilken ändring gjorde du för två år sedan för att få det att fungera? Kanske samma fel nu som du hade då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vilken ändring gjorde du för två år sedan för att få det att fungera? Kanske samma fel nu som du hade då?

Jag har inte gjort någon ändring för 2 år sedan, vad får du det ifrån, var har jag skrivit det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jag har inte gjort någon ändring för 2 år sedan, vad får du det ifrån, var har jag skrivit det?

Du skriver att det fungerat i 2 år.
Då förutsatte hen att du gjorde nått för 2 år sedan som fick det att fungera.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Du skriver att det fungerat i 2 år.
Då förutsatte hen att du gjorde nått för 2 år sedan som fick det att fungera.

Vad skulle jag ändrat något för 2 års sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag har inte ändrat nånting, vad får du det i från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Du skrev att det har fungerat felfritt i två år. Då drog jag slutsatsen att det inte fungerade felfritt innan dess.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Då hans senaste codec-trolltråd blev låst och det är samma tillvägagångssätt i den här konversationen så blir inte den här långlivad heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Vad skulle jag ändrat något för 2 års sedan?

Jag försöker vara övertydlig men endera lyckas jag inte göra mig förstådd eller vill du inte förstå.
Vet inte hur jag ska vara tydligare.

Du skriver att det fungerat i 2 år. Då kan man ju tänka att innan dess så fungerade det inte.
Då är det enkelt att dra slutsatsen att du ändrade något för 2 år sedan.

Eller är det så att du började använda telefonen/funktionaliteten för 2 år sedan och att detta inte var aktuellt innan dess?

Du behöver lyssna och ta till dig vad folk skriver och svar när folk ber om information för att kunna hjälpa dig, annars kommer säkert denna tråd bli låst som din förra

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Jag försöker vara övertydlig men endera lyckas jag inte göra mig förstådd eller vill du inte förstå.
Vet inte hur jag ska vara tydligare.

Du skriver att det fungerat i 2 år. Då kan man ju tänka att innan dess så fungerade det inte.
Då är det enkelt att dra slutsatsen att du ändrade något för 2 år sedan.

Eller är det så att du började använda telefonen/funktionaliteten för 2 år sedan och att detta inte var aktuellt innan dess?

Du behöver lyssna och ta till dig vad folk skriver och svar när folk ber om information för att kunna hjälpa dig, annars kommer säkert denna tråd bli låst som din förra

Försöker du göra dig lustiga på något sätt jag ska ha ändrat något för 2 år sedan?

Ställer frågan igen, vad ändrade jag för något för 2 år sedan, du verkar ju veta mer än mig?

Ja vem bidrog till den förra låstes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Då hans senaste codec-trolltråd blev låst och det är samma tillvägagångssätt i den här konversationen så blir inte den här långlivad heller

Vem bidrog till den tråden låStes?

Vad bidrog du med detta inlägg då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Vem bidrog till den tråden låStes?

Vad bidrog du med detta inlägg då?

Om du läser vad moderatorn som låste tråden skrev så var det ditt eget agerande (eller då bristen på att agera "korrekt") som ledde till att tråden blev låst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Om du läser vad moderatorn som låste tråden skrev så var det ditt eget agerande (eller då bristen på att agera "korrekt") som ledde till att tråden blev låst.

Ja eller hur han missade andras inlägg

Och vad bidrar du med ditt inlägg nu då?

Jag ställer en enkel fråga

Man får tydligen inte ställa enkla frågor eller?

Jag kommenterade tacka flera inlägg, men vissa av ska ju bara tjata vad gjorde jag för 2 år sen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Var har jag inte "aggerat korrekt"

Var har ni agerat korrekt gnälla om jag ändrat inställningar för 2 år sedan?

Permalänk
Medlem

Du får köpa dig en ny telefon som fungerar.

Permalänk
Rekordmedlem

Går det genom att välja bild/er att dela ("pil upp") via GALLERIET i stället för att starta direkt med mailprogrammet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Eftersom TS verkar vara mer intresserad av konflikt än hjälp nöjer vi oss här.

- MOD

Visa signatur