Permalänk

Fläktar till Lian li O11 Vision compact

Tänker jag rätt, när jag planerar detta:

1 st: Lian Li UNI FAN SL Infinity 120mm 3-pack med controller (1149:-)
3 st: Lian Li UNI FAN SL Infinity 120mm 1-pack (3x299:-)
1 st: Lian Li UNI FAN SL Infinity / Reverse 120mm 1-pack (349:-)

3-an ska sitta på moderkortsväggen
Tre singlar ska ligga på golvet
Reversen ska sitta på baksidan

Eller behöver det vara två reverse på baksidan, för att det ska bli dugligt?

Permalänk
Medlem

Tvärtom blir nog bättre! 3 reverse på sidan, 3 reverse i botten och 1/2 vanlig bak. Reverse blåser in luft men du får den "snygga" sidan på insidan. Om du kör 3 vanliga i sidan/botten så har du 6 fläktar som utblås och bara en där bak som inblås

Permalänk

Ah okej. Synd bara att 3-packet som innehåller kontrollen är vanliga.

Permalänk
Medlem

Det finns en ny modell som är trådlös i både reverse och vanlig i 3 och 1 pack. Dock har den svarta fläktar och inte samma rgb i mitten. https://www.inet.se/produkt/5325277/lian-li-uni-fan-tl-120mm-...

Sen finns de här också som är snygga men inte lian li: https://www.inet.se/produkt/5324390/phanteks-d30-reversed-air...

Permalänk
Medlem

Vad tänker du ha för cpu-kylning? Jag har just O11 vision compact med deras HydroShift LCD 360TL och 3x 120mm reverse UNI FAN TL.

Jag har intake med 3x reverse i botten och AIO i toppen som exhaust. Sen har jag 1x reverse som jag kommer montera på baksidan. Jag kör inget på moderkortsväggen då det inte tillför ett värde för min setup. Så vad som är bäst lämpat för dig kommer bero på vad du kör för cpu-kylning, luftkylning (vilken modell isf) eller AIO?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk

Jag är inte världens proffs på detta. Men när det gäller cpu-kylning, så är det en Cooler Master Hyper 212 Halo. Om jag inte har missuppfattat något.

Det är till min dotters dator, och i det här fallet handlar det lite mer om utseende än effektivitet. Det kanske är overkill med sju fläktar till, vad vet jag? Framför allt till priset av vad dessa kostar. Men hon vill att det specifikt ska vara dessa från Lian li.

Permalänk

Finns alternativ om man vill ha vita. Jag körde på Corsairs LX120/140 i mitt chassi. Finns i både normal och Reverse (LX120-R). Beroende på storlek så kanske man inte kan kedjekoppla alla fläktarna men det borde räcka med en ensam hub (två kanaler ändå) i det chassit. Kablarna är ganska korta över lag så att kolla innehållsförteckning är A och O men en "usb" från en grupp till nästa, till nästa osv tills man kommer till hubben var nice.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W