Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Köpte 10 st JCCON aluminium-polymerkondensatorer 680 uF 6,3 V för moderkort och grafikkort från AliExpress för 57 kr. Anledningen var att jag köpte ett defekt moderkort utan en kondensator på Tradera för 50 kr, men jag visste inte att sådana kondensatorer är dyra att köpa i Sverige ( 1 st, 175 kr). Mätt kapacitansen som var 9 % högre än nominellt, men varierade från + 6 % till + 20 %.(+- 20 % är OK för kondensatorer). Jag försöker sälja överskottet på Tradera, men det går trögt.

Permalänk
Medlem

Tänkte egentligen vänta till e kom i lager igen på tyska amazon, men kände att de var perfekt nu under vår flytt så fick slå till

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Gallerikonnässör

Köpte mig en Onyx Boox Page 7", nu jävlar ska det läsas i sommar.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Blir till att passa på att spela klart detta innan del 3 kommer senare under året😅

Tycker dock det va lite väl stor förpackning för denna lilla spelbox, fick nätt o jämnt plats i postboxen. Hade förväntat mig att det kom i vadderat kuvert…

Permalänk
Medlem

Fick bli ett nytt chassi. Lian Li Lancool 217

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Snusfri

En handkontroll på Inets senaste DK.
399 sekiner får anses som godkänt pris.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Beställde en ny encoder till min mus som har haft ett scrollhjul som en jojo.
Originalet har inte blå skydded som syns, vilket gör att damm tar sig in i encodern
Otroligt att Pulsar valde besparing på några kronor.
Kostade 6,31 kr från Kina, med frakt

Success ?

Njaa, råkade smälta knappen som är till för att trycka med hjulet, fick slipa bort lite plast så funger det igen

Permalänk
Medlem

Efter nästan tio år sedan senast är det nu dags för uppgradering. Nästa steg blir nytt grafikkort, men det får bli vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

En jacka och ett par jeans. Jackan kostade 383 och jeansen är Jack & Jones och kostade 294. Det är billigt på Amazon och bra kvalitet.

Permalänk

Köpte lite kort när jag var 12 kanske. Fastna aldrig för det. Spelat Final Fantasy sen 7:an och framåt, backloggar de första nu. Så när man fick redan på denna collab….lätt!! Målet är att samla till ett komplett set!

Permalänk
Medlem

15 fläktiga fläktisar!

Behövde några reverse för att komma i mål med senaste byggena och ser samtidigt till att icke-reverse blir av samma grundmodell.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Köpte lite fler fps

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har ingen stationär dator att pyssla om längre så det blev lite nytt till PS5 Pro:n.
Kanske inte supernödvändigt men why not?

Ersatte dom fula plastkryckorna med horisontella skenor från NexiGo.
Låga och diskreta men får ändå bort det mesta av vibrationerna när skivläsaren drar igång.

Och bytte ut kylningen från be quiet till en rejälare ElecGear för SSD:n på M.2-platsen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har ingen stationär dator att pyssla om längre så det blev lite nytt till PS5 Pro:n.
Kanske inte supernödvändigt men why not?

Ersatte dom fula plastkryckorna med horisontella skenor från NexiGo.
Låga och diskreta men får ändå bort det mesta av vibrationerna när skivläsaren drar igång.
<Uppladdad bildlänk>

Och bytte ut kylningen från be quiet till en rejälare ElecGear för SSD:n på M.2-platsen.
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Hur kommer det sig att du bytt kylning för SSD:n? Påverkar det fläktljudet i allmänhet om det är bättre fläns på disken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Hur kommer det sig att du bytt kylning för SSD:n? Påverkar det fläktljudet i allmänhet om det är bättre fläns på disken?

En del för att försäkra mig om att ssd:n inte blir för varm, med en ökad livslängd som mål.
Fläktljudet är varken mer/mindre. En annan del var för att det var lite kul att pimpa konsolen.
Det ju trots allt Sweclockers vi hänger på.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

En del för att försäkra mig om att ssd:n inte blir för varm, med en ökad livslängd som mål.
Fläktljudet är varken mer/mindre. En annan del var för att det var lite kul att pimpa konsolen.
Det ju trots allt Sweclockers vi hänger på.

Fair enough.

Hoppades också lite på att fläkten kanske blir tystare om SSD-temp ser bättre ut.

Permalänk
Medlem

Fick bli ve två Ambush album

Permalänk
Medlem

Tecknade ny hemförsäkring hos länsförsäkringar och fick hem detta paket från alf/länsförsäkringar

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Lite godöl att varva mellan fulölen under midsommar.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Hittade äntligen något diskret, som jag kunde använda för att göra mitt Corsair Obsidian 1000D chassi, lite mer flyttbar!

Min rygg kommer att tacka mig nu!!!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

@Alexraptor Vart köpte du det?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ägg, grädde, vetemjöl, jordgubbar och lite annat, blev en tråkig bild så jag valde att modda inköpet lite lätt inför morgondagen:

Dold text
Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@Alexraptor Vart köpte du det?

Proshop!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Nya träningsklockan, Epix pro gen 2.

Hade tidigare Apple Watch SE (första gen). Har tekniskt sett klarat mig med den när jag tränat, även om jag velat ha en garmin länge så tänkte jag att jag skulle använda den tills den dog. Men så under en löprunda så krashade träningsappen. Det fick räcka för att övertala mig att unna mig en riktig träningsklocka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuken:

Nya träningsklockan, Epix pro gen 2.<Uppladdad bildlänk>
Hade tidigare Apple Watch SE (första gen). Har tekniskt sett klarat mig med den när jag tränat, även om jag velat ha en garmin länge så tänkte jag att jag skulle använda den tills den dog. Men så under en löprunda så krashade träningsappen. Det fick räcka för att övertala mig att unna mig en riktig träningsklocka

Vad väger den, ett halvt kilo?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Skall bygga ihop en ny PC, som jag inte gjort själv på säkert 25 års tid. Får se hur detta kommer gå...

Blir lite klassisk GF RTX i FE-skrud till att starta med som skall sitta i ett mindre tornbaserat Mini-ITX/SFX-bygge.

Fint att det fortfarande finns möjlighet att skaffa nya grafikkort som inte är mer än två slottar och som inte är monstruöst stora.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ett par riktigt tjocka finska armé cargobyxor<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>
Sen ett 2-pack tischor tack vare tips från premium t-shirt tråden, tack @thebodylotion <Uppladdad bildlänk>

Var någonstans köpte du brallorna ifrån?

Permalänk
Medlem

Dax för nästa större pussel:

Jan Van Haasteren: Renovation Project, artwork by Rob Derks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad väger den, ett halvt kilo?

Inte reflekterat över vad den väger faktiskt. Tänker inte på det.