Telia kan köpa Bredband2

Permalänk
Medlem

Telia är absolut inte sämre än Bahnhof. Telia har överlägsen kundsupport och stabilitet i sitt nät. Prismässigt samma numera tyvärr, där Bahnhof alltid varit billigare tidigare. Bahnhof har gått utför de senaste fem åren och jag fick överge dem till slut. Den stora, stora nackdelen med Telia är att de sparar loggar onödigt länge avseende din IP-adress. Bra när man vill ha support, men oaktat det så är det ändå onödigt länge...

Telia erbjuder också bra TV-paket/streaming till bättre priser än andra leverantörer om man är lagd åt sporthållet, särskilt i kombination med bredband.

Vi i grannskapet har tecknat gruppavtal med Telia efter att många var missnöjda med Bahnhof... betalar för 250/250 cirka 130 SEK per månad hos Telia... borta är dessutom driftstörningar och dålig kundsupport. Råder er som har möjlighet att göra detsamma att genom samfälligheten göra teckna gruppavtal! Sjukt prisvärt!

On topic: Inte bra att Telia köper en konkurrent... alla konkurrens på internetmarknaden är bra i dagsläget... vi vill inte ha det som för matbutikerna där det till slut blir monopol för Axfood och ICA... titta på priserna som blivit där!

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Telia är absolut inte sämre än Bahnhof.

Inom integritet så är dom det.
Det beror helt på vad du tittar på.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem

Betalar 260kr för Fiber 1000/1000 och tv-basutbud hos Telia. Tur att föreningen har fixat avtal.

Permalänk
Medlem

Vad betyder kontant i sammanhanget? Also, de kunde gott köpt Bredbandsbolaget. 😭

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:

Vad betyder kontant i sammanhanget? Also, de kunde gott köpt Bredbandsbolaget. 😭

Samma sak som det alltid betyder i fall som detta, att det rör sig om pengar och inte aktier eller liknande. Detta har redan avhandlats några sidor tidigare.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Kan man räkna med samma priser som man betalar idag om Telia köper upp Bredband2?

Det är den stora frågan nog många undrar över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Kan man räkna med samma priser som man betalar idag om Telia köper upp Bredband2?

Det är den stora frågan nog många undrar över.

På kort sikt? Kanske. På lång sikt? Den som lever får se. En killgissning är att det kan gå som när Tele2 köpte ComHem, idag finns inte ens ComHem längre. Men det kan bli som med Telias andra underhuggare, som kompenserar ett lägre pris med lägre service förutom själva ledningen, typ kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Många kommunister här inne haha

Vem har förespråkat för att förstatliga Bredband2?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

När jag var yngre och fortfarande satt hemma hos föräldrarna så spydde jag galla över Telias bredbandstjänst (ADSL). I Norrland där jag är uppvuxen så var det tamejfan alltid något problem. Jag minns att efter flera år av klagoanmälningar så dök äntligen en tekniker upp och kom fram till att kabeln under vägen till oss var skadad. Så de hängde bara upp en på andra sidan vägen i något träd och så fick de vara så i ett par år. Grannarna var nog inte så nöjda över den lösningen. När jag flyttade hemifrån och kopparnätet monterades ner så installerade vi fiber i villan. Det enda valet var dåvarande A3 (numera Bredband2). Jag har varit så nöjd med deras tjänst att jag till och med skaffat mobilabonnemang hos dem också. Men nu ska det väl förmodligen bli åtta gånger dyrare och sämre på samma gång.