Testpilot: MSI Katana 15 HX – prispressad gaming med kompromisser

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: MSI Katana 15 HX – prispressad gaming med kompromisser

Testpiloten Björn Endre testar en mellanklassare som balanserar prislapp med prestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har själv en MSI Katana A15 AI B8VG
Kör en AMD Rysen 9 8945HS
Har uppgraderat mer minne ifrån 16 till 32.
Skall sätta i 2 st 2 tb diskar ifrån MSI Spatium M470 Pro
Blir varm men har kylplatta och håller nere temp runt 50-60

Permalänk
Medlem

En USB-C-port på en dator för 25000, 2025. Låt det sjunka in.

.
Permalänk
Medlem

Verkligen vansinne att betala 21 tusen för en dator 2025 och bara få 8 GB VRAM

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Har en äldre MSI med 965M krets och själva datorn är det inget större fel på, har fungerat bra i många år. Men är det en sak som stör mig fruktansvärt så är det tangentbordet, det är så kallad försvenskad ANSI och inte helt lämpat för europamarknaden där jag tror alla länder kör ISO.

Och när jag kollar på bilderna ser det ut som exakt samma tangentbord som dom skeppade på min dator för typ 10 år sedan, med det skojiga typsnittet. Förutom att det är försvenskad ANSI, så har dom även numeriskt. Helt omodernt och inte lätt att skriva på. MSI måste någon gång i framtiden fixa detta.

Dom är billiga för vad man får tycker jag, men med det tangentbordet så går det bort, har lärt mig det nu. Köpte en Gigabyte senast som var bättre och kanske kostade några kronor mer.

/rant over

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Förutom att det är försvenskad ANSI, så har dom även numeriskt.

En dator utan numeriskt tangentbord är nästan oanvändbar.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Absolut får man tycka det, men det är nog i minioritet idag.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Föredrar att ha ett fast tangentbord hemma med numpad för de gånger när jag behöver det. På resande fot är det inte nödvändigt. Hade det varit ett problem så hade jag hellre haft en lös numpad, kostar inte många kronor.

Visa signatur

5900X | 6700XT