Vad är du mest stolt över med din dator?

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Vad är du mest stolt över med din dator?

Som rubriken lyder undrar jag vad du är mest stolt över med din dator. Har du kanske bygget en egen vattenkylningsloop som du känner dig extra stolt över eller har du modifierat ditt chassi på ett särskilt fiffigt vis? Kanske har du bara färgmatchat alla komponenter väldigt snyggt eller äntligen byggt din drömburk. Oavsett hur stort eller litet får du gärna berätta och visa något som du är stolt över med din dator!

Permalänk
Medlem

Stolt ska inte underskattas. Även fast den stått där många år nu tycker jag det ser snyggt ut med ett cube format chassi uppepå en gammal sockerlåda. Har ingen bild men ni fattar.

Permalänk
Medlem

Stolt? inget egentligen, det är bara en helt vanlig Mac mini, men jag är väldigt glad över att jag gjorde hoppet över till Mac.

Permalänk
Hedersmedlem

Tja, den funkar väl rätt bra... Men inget särskilt, egentligen.
Jag designade och skrev ut ett GPU-stöd (brorsan stod för själva utskriften, då jag inte har 3D-skrivare), i övrigt har jag inte gjort mycket mer än att sätta ihop det hela, uppgraderat ibland, och rengjort.

Insåg nu att jag inte har några bra bilder, så det får bli en dålig bild istället.

Har även dämpat mitt Define C:s överdrivet ljusa power LED med tejp, så att den syns kring powerknappen, utan att blinkandet syns i hela rummet på natten.

Den senaste ordentliga modifikationen jag gjort var när jag gav mig på voltmod med av Athlon XP och DDR1-minne (Winbond BH-5). Målet var CO2/LN2 men det blev aldrig av, men voltmoddarna funkade åtminstone.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Min ödmjukhet hindrar mig från att svara "den extremt smarta användaren"...

Permalänk
Medlem

Att den fungerar utan problem. Allt bara fungerar.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har även dämpat mitt Define C:s överdrivet ljusa power LED med tejp, så att den syns kring powerknappen, utan att blinkandet syns i hela rummet på natten.

Haha, har 2 fractal chassin på kontoret som båda fått en bit eltejp över sig för att ta bort ljuset från dess LED vid power-knappen

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Den klarar att spela Crysis 💪

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag är stolt över min laptop som jag kom över så billigt. 3990 kr på kampanj på NetOnNet. Den fungerar utmärkt för streaming, Blu-ray-filmer och lite lättare spel som Portal 1 och 2, Quake III Arena, GTA III, GTA Vice City, GTA San Andreas och GTA IV.

Permalänk
Hedersmedlem

Det som jag är mest nöjd över är att den sitter i ett chassi från tidigt 90-tal och det har fungerat klockrent sen dagen då jag satte ihop den.

Snygg, strulfri, tyst och mer än tillräckligt snabb

Galleri för den som missat det
https://www.sweclockers.com/galleri/15064-den-lilla-uppgrader...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
99:e percentilen

Att dess fotavtryck är endast 12 cm × 17 cm, tack vare sockeln/piedestalen jag byggt av Lego.

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kanske att inte följa strömmen , med Ryzen kör just nu 285K

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Helt befriad från allt skrot Windows försöker packa på en nuförtiden.

Nu är datorn lika fri igen som motsvarande dator var på Windows XP-7 tiden. Datorn är min och jag bestämmer helt vad som försiggår i den.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Att jag lyckats bli fri från Intel!

Efter evigt kämpande sedan 1993!

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag riktigt skulle säga stolt, känns som att det krävs något väldigt speciellt för det.
Över lag är det väl komponentvalen, att kvalitetskomponenter väljs snarare än skräp.

Sen även mina anpassade och optimerade Windows-installationer. Bl a byggt egna svarsfiler för installationerna och även en hel del andra anpassningar, det ligger mycket jobb bakom dessa.

Permalänk
Medlem

Kan man kalla detta för färgmatchning?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Att inga 12VHPWR-kablar brunnit ännu. Ta i trä.

Permalänk
Medlem

att jag inte lyssnar på alla nejsejare(som inte ens orkar klock själva) att oc inte gör nått nu för tiden. så många här som säger att tuna minnes subsystemet inte gör nått.. ha... så många gånger man fått bättre prestanda än mycket mer påkostade system som inte ens är optimerade.

sen att jag inte är nån av dem som pratar i nattmössan ang olika platformar å så, då jag har haft alla å testat själv dessa head to head. dvs hur de beter sig i spel i stock vs tunat tillstånd. Som sagt finns så många här som tror sig veta hur nått presterar när de ser standard grafer från olika hw sajter/hw kanaler.

dvs säger att jag på både gott å ont slösat tid, energi å pengar på nått som eg ingen bryr sig om nuförtiden

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Att jag behållt den 6år och faktiskt uppgraderat den tills dess att det inte är ekonomiskt försvarbart längre istället för att köpa helt ny. Men till BF.....

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

mest nöjd med att jag fick tag i ett vitt astral 5090 från inet

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Än sålänge: Att jag övergett windows på min speldator. Och allt fungerar bra. Jag behövde själv skripta att den bytar primary display när jag startar steam i big picture. Den funktionen saknas i steam på linux.

Men snart är det vattenkylning på gång. Tror det kommer bli riktigt bra med mattsvarta hardline tubes med guldiga anslutningar i ett svart FD North. Alla fläktar blir även noctuas nylanserade 12mm. Ska försöka matcha all belysning med den varma gul-orangea ledden på chassit.

Permalänk

iPad M4 Pro med tangentbord. En helt okej surfplatta, det rullar på. Behöver dock startas om en gång i veckan då den annars blir slö.
Minus: den kostade ca 20 000kr, men jag ville nu testa och ha en Apple-produkt.

iMac M4. Jag har inte tid att använda den, testade lite grann. Imponerades inte precis av prestandan för LLM eller x86 virtuallisering, den är säkert supersnabb för annat som ej jag har tid att testa. Skulle behöva mer fritid.
I LLM fallet så är alla icke svindyra datorer för slö idagsläget.

Permalänk

Hur bra min anime brud passar in

Permalänk
Proffsmoddare

So proud of how well this 4 year old system is still holding up with today's current gaming climate.

11900K and 3090 FE.

Upgrade coming soon though.

Permalänk
Medlem

Aldrig fått blåskärm på många år. Så är stolt över det iallafall! Har annars alltid varit lite scuffed i bios nånstans eller minnen som inte vill lira 100%

Permalänk

Att den är fylld med tysta Noctuafläktar och det enda rgb som finns döljs när man sätter igen den ljudisolerade luckan. Med andra ord tyst och diskret.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av momotaro93:

<Uppladdad bildlänk>

Hur bra min anime brud passar in

Where is the spear of Longinus tho?

Permalänk
Medlem

Det jag är mest nöjd med min dator är att efter 2,5 år så är den fortfarande 95% dammfri inuti trots den står i Hallen uppe på golvet. Alltså har jag ett perfekt luftflöde och tryck i Chassit. Väldigt trevligt och skönt. Detta va inget jag ”räknat ut” eller annat utan förmodligen mest tur men är väldigt glad den sköter sig mer eller mindre självt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Tyst, använder bara en fläkt.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplendidPerformance:

Att den är fylld med tysta Noctuafläktar och det enda rgb som finns döljs när man sätter igen den ljudisolerade luckan. Med andra ord tyst och diskret.<Uppladdad bildlänk>

Får du verkligen ut full hastighet på kortet när du har det monterat I andra pcie lane?