Permalänk
Medlem

Life regen är alldeles för snabb och 3D spotting ser på tok för stark ut. 3D spotting genom smokes? Och dyker upp direkt. Näe riktigt kasst. BFV gjorde det perfekt, 3D spottat endast vid suppressed eller recon scope.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Fortfarande svårt att känna någon "hype" efter en del halvkassa spelsläpp, speciellt 2042 som utan tvekan är botten. EA/DICE har alltid varit duktiga på trailers och marknadsföring så spelet behöver spelas en stund för att man ska kunna bilda sig en hyfsad uppfattning. Redan dålig smak av att man fortsätter med lobbysystemet för huvudläget precis som i 2042. Dvs att man kastas ut från servern efter varje runda och behöver hitta ny match. Man fortsätter bygga bort all form av communitykänsla. Men vi verkar ju i alla fall ha scoreboard och ALL-chat denna gång, så det är positivt!

Jag kan inte bekräfta om jag spelat alphan, men skulle jag ha gjort det (i teorin) så skulle jag tyckt att spelet kändes mer som 2042 rent skjutmässigt. Det skulle också ha märkts att ett GTX 1080 och i7 9700K inte orkar med längre då alla CPU-kärnor låg på 100% och GPU på 90-100% användning i 1080p på lägsta inställningar. Och detta gör att det blir svårare att bilda sig en uppfattning om ett spel när det flyter på ganska uselt.

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Vad jag har hört från folk som testade flyg/heli under eventet, så va det kanon. Har personligen bara kört tanks. Och det kändes definitivt bra.

Håller tummarna för att ni har rätt - är nog kanske bara lite gubbgnäll från min sida.

Permalänk
Medlem

Nån som vet/hört nåt om dom kommer ha tex 32 players servrar i CQ?

Permalänk
Medlem

Fuck Yeah! No more Aim Assist BS 😁

Crossplay will be optional in #Battlefield6, so PS5 and XBX|S players can keep their console experience pure when possible.

The Battlefield Studios have given a new term to this functionality.

"Preferred Crossplay"

If you search for a game, it will prioritize matchmaking you with those players on your chosen platform widening the search to those on others if a suitable match cannot be found - only when there aren't enough same-platform players will it expand to cross-platform lobbies.

Crossplay can also be disabled if you would rather play only with people on your own platform. If you're playing on PS5 or XBX|S and would rather not play with PC players (or vice versa) you can create a stricter search parameter.

PC players will matchmake across Steam, Epic and EA App.

Apart from crossplay, #Battlefield6 also has cross progression, meaning that as long as you're using the same EA account, your progression and unlocks will carry over to all platforms

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Trailers och hype i vanlig ordning är såklart alltid imponerande från DICE. MEN, efter tittat på lite gameplay från releasen är det många punkter som tyvärr får mig att tveka.

• Alla klasser kan ha granade launcher? Hade köpt idén om det inte hade varit så att den totalt förstör fiender höger och vänster. Den ser alldeles för kraftfull ut för att användas mot infanteri. Går snabbt att ladda om och svår att missa med. Hade hellre sett att den gör väldigt mycket mindre skada på infanteri men ska användas som ett taktiskt element som skjuta sönder väggar, murar mm. Detta påminner för mycket om gamla COD MW2 tyvärr

• Efter att spelat HLL där en squad inte kan ha för många av samma klass så såg jag en som spelade breakthrough där alla var recon-klassen i squaden med smgs och respawn beacons. Totalt värdelöst att alla i squaden kan använda beacons samtidigt? I HLL är det bara en i squaden i taget som kan använda ett beacon. Blir otroligt svårt att trycka tillbaka ett lag där hälften spawnar tillbaka på varandra oavbrutet.

• Varför i hela fan har vi instant adrenalinsprutor? Återigen COD svammel. Köper tanken att dra dig ur strid och få tillbaka hälsa, men då ska det ta några sekunder att göra det, typ 5 sekunder får du stå still och vänta. Nu springer dem runt med två sprutor som ger nästan instant full hälsa direkt.

• Varför får motståndare en ENORM skylt ovanför sig större än stoppskylten när dem blir pingade? Den hänger också med alldeles för länge

Behövde skriva av mig och hoppas på att fler ser dessa eller några av samma problem genom all hype för det här är för mig fortfarande ett grötit COD

Det är just detta som får mig att tveka. BF för mig har alltid handlat om taktik, lagarbete och strategi. Inte toppa "scoreboards" som i COD, där allt går ut på att få flest frags. Tempot är på tok för högt. Vill jag spela snabba fps då går jag till COD eller quake, vill jag ha taktik och lagarbete med stora kartor, med fokus på tung fordonshantering, då blir det BF, eller det är vad BF brukade vara.

Kanske var uppvisningen lite tillgjord och actionpackad just för showens skull samt för att det skulle hända något? Hoppas jag har fel. Det blir att testa betan nästa vecka för att bilda mig en egen uppfattning, en tröst kan vara att det är flera månader till lansering, mycket kan ändras, men beror på vilken feedback de får.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Det är just detta som får mig att tveka. BF för mig har alltid handlat om taktik, lagarbete och strategi. Inte toppa "scoreboards" som i COD, där allt går ut på att få flest frags. Tempot är på tok för högt. Vill jag spela snabba fps då går jag till COD eller quake, vill jag ha taktik och lagarbete med stora kartor, med fokus på tung fordonshantering, då blir det BF, eller det är vad BF brukade vara.

Kanske var uppvisningen lite tillgjord och actionpackad just för showens skull samt för att det skulle hända något? Hoppas jag har fel. Det blir att testa betan nästa vecka för att bilda mig en egen uppfattning, en tröst kan vara att det är flera månader till lansering, mycket kan ändras, men beror på vilken feedback de får.

Flera månanader? Release 10/10.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex20hz:

Flera månanader? Release 10/10.

Ja, på två månader hinner kanske nog få ut någon större patch?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Fuck Yeah! No more Aim Assist BS 😁

Crossplay will be optional in #Battlefield6, so PS5 and XBX|S players can keep their console experience pure when possible.

The Battlefield Studios have given a new term to this functionality.

"Preferred Crossplay"

If you search for a game, it will prioritize matchmaking you with those players on your chosen platform widening the search to those on others if a suitable match cannot be found - only when there aren't enough same-platform players will it expand to cross-platform lobbies.

Crossplay can also be disabled if you would rather play only with people on your own platform. If you're playing on PS5 or XBX|S and would rather not play with PC players (or vice versa) you can create a stricter search parameter.

PC players will matchmake across Steam, Epic and EA App.

Apart from crossplay, #Battlefield6 also has cross progression, meaning that as long as you're using the same EA account, your progression and unlocks will carry over to all platforms

Alltid lika skrattretandes när man än idag tror att aimassist med kontroller är överlägsen mus/tangentbord.

Vissa spel som COD, har stark aimassist, men så vitt jag vet så finns det inget annat spel där man helst vill använda kontroll för att spela det spelet.

Inget snack om saken oavsett argument, mus/tangentbord kommer alltid vara mer överlägsen.

Funktionen där man slipper spela konsol vs PC, är mer något utvecklarna gjort för att se till att konsolspelare slipper möta på överlägsna spelare, och fuskare, även om det också förekommer till viss del på konsolfronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Ja, på två månader hinner kanske nog få ut någon större patch?

Jag är rätt säker på att det vi ses i öppna betan är vad vi kommer få. Små tweaks och puts absolut men inga större förändringar nej. Jag har spelat 2 ggr nu och jag måste säga att jag är nöjd med hur spelet är. Betan som alla spelades av den 31:a såg verkligen ut som de fixat mycket pus redan där.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem

Någon som hittat early access betan och kunnat ladda ner den ännu?

edit: råkade läsa fel i mailet, det va start tiden för betan som stod i mailet, inte när man kunde pre-loada. Det verkar vara från kl 17 idag.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Vi med Labs verkar ha automatiskt tillgång till betan har jag förstått...?
Och att man inte heller behöver EA appen om man köper det på Steam?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vi med Labs verkar ha automatiskt tillgång till betan har jag förstått...?
Och att man inte heller behöver EA appen om man köper det på Steam?

Korrekt på båda.

Permalänk
Medlem

Tankar ner betan via Steam nu. 35,7GB.

EDIT: Det går att starta spelet och lägga in inställningar mm.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Tankar ner betan via Steam nu. 35,7GB.

EDIT: Det går att starta spelet och lägga in inställningar mm.

Nice. Har inte spelat Battlefield sedan BF3, men hittils av det jag läst/sett så verkar de göra allt rätt med BF6. Ska bli kul att testa i helgen.

Skönt att slippa EA-appen och bara köra genom Steam.

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem

Får testa betan på torsdag redan tydligen.

Permalänk
Medlem

Kommer jag inte över en nyckel för early access funderar jag på EA PLAY PRO en månad. Ska ge access den 7e augusti...
Fan med att jag inte reggat mig på Labs tidigare,

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

När man inte hann få tag på en nyckel i torsdags, det går inte att få tag på något annat vis?

Permalänk
Skrivet av heitjan:

När man inte hann få tag på en nyckel i torsdags, det går inte att få tag på något annat vis?

Går väl om inte annat att köpa en vad det ser ut som på diverse keysidor för ~€1

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Betan installerad och inställningar är klara.

En sak jag verkligen gillar att dom lagt till är inches/cm för 360 grader med musen. Sånt underlättar när man ställer in sens. Verkar dock inte vara aktivt i betan, men ändå.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Finns koder att köpa på Ebay för early access. Köpte precis en för 32,50kr. Nu sitter jag och laddar hem BF6 Open Beta.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Kommer jag inte över en nyckel för early access funderar jag på EA PLAY PRO en månad. Ska ge access den 7e augusti...
Fan med att jag inte reggat mig på Labs tidigare,

Köp på Ebay, jag köpte precis för €3, funkar hur bra som helst, registrerade direkt utan problem.

https://www.ebay.com/itm/167691081767

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Köp på Ebay, jag köpte precis för €3, funkar hur bra som helst, registrerade direkt utan problem.

https://www.ebay.com/itm/167691081767

Se mitt inlägg ovanför ditt. Men tack för tipset, fick tipset på sociala medier! ❤️

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Finns koder att köpa på Ebay för early access. Köpte precis en för 32,50kr. Nu sitter jag och laddar hem BF6 Open Beta.

Finns på kinguin för 0.32€

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Jag vill ha BF6 sniper edition! Bara snipers och myller av buskar!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Jag vill ha BF6 sniper edition! Bara snipers och myller av buskar!

Portal it's then

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Provade att ladda hem, installera och köra. Får meddelande om för gamla drivrutiner trots att jag har senaste till mitt amd Vega 56.. Är det ett för gammalt grafikkort för BF6?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Provade att ladda hem, installera och köra. Får meddelande om för gamla drivrutiner trots att jag har senaste till mitt amd Vega 56.. Är det ett för gammalt grafikkort för BF6?

Hade du tagit dig tiden och läst vilka specifikationer som är minimum så hade du märkt att Vega 56 är alldeles för gammalt.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om min GAMING PC i signatur? - Kan CPU komma att bli en flaskhals?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

@Nucky

Läs specs? Varför skulle den flaska?
Du har en 3 gen nyare än vad rekommenderade specs är och din GPU är också nyare