Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Alltid lika skrattretandes när man än idag tror att aimassist med kontroller är överlägsen mus/tangentbord.

Vissa spel som COD, har stark aimassist, men så vitt jag vet så finns det inget annat spel där man helst vill använda kontroll för att spela det spelet.

Inget snack om saken oavsett argument, mus/tangentbord kommer alltid vara mer överlägsen.

Funktionen där man slipper spela konsol vs PC, är mer något utvecklarna gjort för att se till att konsolspelare slipper möta på överlägsna spelare, och fuskare, även om det också förekommer till viss del på konsolfronten.

*cough* halo infinite *cough*

Dock irrelevant för battelfields gameplay.
I halo fungerar det för att du "låser" på motståndarna och pga hög TTK så ger det en rejäl fördel.

Permalänk
Skrivet av Donkey:

Hade du tagit dig tiden och läst vilka specifikationer som är minimum så hade du märkt att Vega 56 är alldeles för gammalt.

Specifikationerna behöver förvisso inte säga så mycket så jag tycker inte det är en allt för märklig fråga. Jag har ett grafikkort under rekommenderat och kan starta spelet (med senaste drivrutinerna, nvidia) utan problem. Sen kommer prestandan givetvis vara därefter men det är ett separat bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Vad tror ni om min GAMING PC i signatur? - Kan CPU komma att bli en flaskhals?

Den kommer inte vara en flaskhals.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

*cough* halo infinite *cough*

Dock irrelevant för battelfields gameplay.
I halo fungerar det för att du "låser" på motståndarna och pga hög TTK så ger det en rejäl fördel.

Jag har själv kört Halo infintiy på Series X, och Aimassisten där var så kass att jag omöjligt kunde ha på det, precis som du säger så låser siktet in på fienden, men inte till din fördel, utan på ett sätt som hindrar dig från att låsa in siktet på huvudet.

Finns nog ett par spel där Aimassisten är överlägsen som COD osv, men skall vi snacka allmänt, majoritet, jämföra vad som är överlägset, så är det egentligen inget snack om saken egentligen och då är det inte ens subjektivt, och många spelare stänger oftast av Aimassisten, inkl mig själv inräknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Hade du tagit dig tiden och läst vilka specifikationer som är minimum så hade du märkt att Vega 56 är alldeles för gammalt.

Jodå, men Vega 56 är alldeles precis tillsammans med de andra i minimum segmentet i de flesta jämförelser, så man kunde ju hoppas ändå..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Skrivet av revolt_III:

Går väl om inte annat att köpa en vad det ser ut som på diverse keysidor för ~€1

Det är till PC antar jag? Vet du om det går att köpa till PS5? 😁

Permalänk
Medlem

Egna Dedikerade servrar är bara att drömma om eller? 🫣

Permalänk
Skrivet av DantePettersson:

Det är till PC antar jag? Vet du om det går att köpa till PS5? 😁

Verkar som det ja.

Skickar ingen direktlänk eller något som visar de butikerna men här under ser du en bild på att det verkar finnas till PC, PS5 och XBOX.

Dold text
Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Köp på Ebay, jag köpte precis för €3, funkar hur bra som helst, registrerade direkt utan problem.

https://www.ebay.com/itm/167691081767

Var nånstans reggar man koden sen?

Visa signatur

Här har man då suttit hela natten spelandes Quake
Farsan vill skriva i Word, ber mig göra ett break

Permalänk
Skrivet av dibban:

Var nånstans reggar man koden sen?

På EA's hemsida, se till att du har ditt konto länkat.

Googla EA Lös in kod så kommer du rätt.

Permalänk

Tjena funkar koden på Steam? Eller reggar man den på EA Play och sedan länkar det kontot med ens steamkonto?
Eller är det separata koder för de olika platformarna?

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem

Tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modda1337:

Tjena funkar koden på Steam? Eller reggar man den på EA Play och sedan länkar det kontot med ens steamkonto?
Eller är det separata koder för de olika platformarna?

Du loggar in på ditt EA-konto, länkar ditt Steamkonto till ditt EA-konto och redeemar sedan betakoden på EAs hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tror ni kommer hända när BF6 anticheat med kernel access utnyttjas av kriminella som då har root access på miljontals datorer? Kommer ansvar utkrävas?

Visa signatur

9800X3D RTX5090

Permalänk
Medlem

När jag försöker launcha BF6 Open Beta genom Steam står det att jag inte har Secure Boot enabled.

Läste lite på reddit om flera personer som brickat sina system när de satte på det i BIOS.

Kan man vara lugn? En polare till mig sa att hans var Enabled, men behövde bara ändra till "Windows" under OS Type i Boot BIOS.

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

När jag försöker launcha BF6 Open Beta genom Steam står det att jag inte har Secure Boot enabled.

Läste lite på reddit om flera personer som brickat sina system när de satte på det i BIOS.

Kan man vara lugn? En polare till mig sa att hans var Enabled, men behövde bara ändra till "Windows" under OS Type i Boot BIOS.

Gjorde det precis själv, "Windows UEFI". Gick bra.
Du behöver nog inte oroa dig

Permalänk
Skrivet av dibban:

Du loggar in på ditt EA-konto, länkar ditt Steamkonto till ditt EA-konto och redeemar sedan betakoden på EAs hemsida.

Tack fixade en kod till min bästa vän med, vi syns på slagfältet

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Hade samma problem igår. Och med gigabytes bios var det lite klurigt. Stod att den var"enable". Fick sätta den på disable och då dök det upp fler alternativ som löste det. 👍

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Vad tror ni om min GAMING PC i signatur? - Kan CPU komma att bli en flaskhals?

Singlecore prestanda i 13600kf är ganska dålig, du får helt enkelt vänta & se om du når taket på någon tråd om du spelar & håller koll på Task Manager.

Det kan bli ett problem för att det kommer vara många spelare på samma kartor, det är ett Multiplayer spel.

13600k(f) räcker inte till World of Warcraft & WoW borde vara lättare att driva än Battlefield 6 *Tycker jag*. Min föredetta 13600k flaskade i WoW & jag 4x'ade min FPS när jag bytte till 9800X3D (som förvisso är en extremt mycket bättre CPU, men ändå).

Detta är ett tillfälle där folk gillar att säga "*en 5 år gammal CPU räcker till för 4k Gaming*" (ala Ryzen 5600X). Man glömmer hur mycket Multiplayer aspekten kan sänka en CPU.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Vad tror ni kommer hända när BF6 anticheat med kernel access utnyttjas av kriminella som då har root access på miljontals datorer? Kommer ansvar utkrävas?

Har detta varit ett problem i andra spel? Och vad hände då? om du börjar där, så vet du nog svaret på din egna fråga.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Har detta varit ett problem i andra spel? Och vad hände då? om du börjar där, så vet du nog svaret på din egna fråga.

Jag är långt ifrån ensam om att oroa mig för detta. Frågan är inte om det kommer hända utan när och då undrar jag vem som tar på sig ansvaret.
https://www.xda-developers.com/kernel-level-anti-cheat-tech-d...

Visa signatur

9800X3D RTX5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Jag är långt ifrån ensam om att oroa mig för detta. Frågan är inte om det kommer hända utan när och då undrar jag vem som tar på sig ansvaret.
https://www.xda-developers.com/kernel-level-anti-cheat-tech-d...

Du som godkänt det gissar jag, din dator, ditt ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex20hz:

<Uppladdad bildlänk>

Finns det inte specs för vad som rekommenderas om man vill köra native resolution?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Du som godkänt det gissar jag, din dator, ditt ansvar.

Och du tror merparten förstår vad de godkänner?

Visa signatur

9800X3D RTX5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Och du tror merparten förstår vad de godkänner?

Nope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Gjorde det precis själv, "Windows UEFI". Gick bra.
Du behöver nog inte oroa dig

Yes, ändrade det och kom in i spelet/menyn nu efter att ha uppdaterat drivrutinerna också. Behövde inte oroa mig som du sa

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Egna Dedikerade servrar är bara att drömma om eller? 🫣

Att köra en dedikerad server på egen hårdvara har nog inte varit möjligt sedan 1942 om jag minns rätt. Tror att det begränsades redan i BF2 vilka som finns tillgång till serverbinärerna. Folk minns nog Battlefield Gotland, Datorbutiken, TV2 osv.

Battlefield 2042 har något vid namn Portal som är ett separat system från huvudläget där folk kan klicka på en knapp och spinna upp en tillfällig server med eget namn och inställningar. Jag tror senare man la till stöd att skapa en server som var uppe hela tiden (inte tekniskt men vad som syns för spelarna) om du äger ett battlepass och hoppar in på servern någon gång i veckan. Någon får gärna fylla i mer här då mitt 2042 avinstallerades ganska kvickt, men jag tror XP:n man får genom att spela på Portalservrar är begränsad och att det överlag är svårt att få in folk på Portalservrar. Dessa servrar är betydligt mer begränsade jämfört med vad man kan hyra i tidigare spel (t ex BF3, BF4 och Hardline).

Ser ut som att Battlefield 6 kommer ha någon liknande lösning som 2042.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Att köra en dedikerad server på egen hårdvara har nog inte varit möjligt sedan 1942 om jag minns rätt. Tror att det begränsades redan i BF2 vilka som finns tillgång till serverbinärerna. Folk minns nog Battlefield Gotland, Datorbutiken, TV2 osv.

Battlefield 2042 har något vid namn Portal som är ett separat system från huvudläget där folk kan klicka på en knapp och spinna upp en tillfällig server med eget namn och inställningar. Jag tror senare man la till stöd att skapa en server som var uppe hela tiden (inte tekniskt men vad som syns för spelarna) om du äger ett battlepass och hoppar in på servern någon gång i veckan. Någon får gärna fylla i mer här då mitt 2042 avinstallerades ganska kvickt, men jag tror XP:n man får genom att spela på Portalservrar är begränsad och att det överlag är svårt att få in folk på Portalservrar. Dessa servrar är betydligt mer begränsade jämfört med vad man kan hyra i tidigare spel (t ex BF3, BF4 och Hardline).

Ser ut som att Battlefield 6 kommer ha någon liknande lösning som 2042.

Menade hyra servrar, som i tex bf4… vill tex ha 32p servrar, sniperlimits etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Menade hyra servrar, som i tex bf4… vill tex ha 32p servrar, sniperlimits etc

Tyvärr tror jag den tiden är borta. Vi kommer få nöja oss med Portal servrar i framtiden. Bara en känsla jag har.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]