Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

För alla som inte orkar vänta eller vet om dom varit med i BF Labs I rätt tid. Här kommer en beskrivning som ni kan göra som visar om ni har tillgång till EA eller om ni måste vänta 2dagar för Betan.

Spelet dyker upp i EA appen under Battlefield 6 open beta och finns i Steam under Battlefield 6.
Ni måste ha länkade konton för att kunna spela på Steam.
https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/HWtz4FY3FE

Tack, Gjorde de där stegen och hade det tyvärr inte.

Läste i tråden att det verkar gå köpa nycklar via ebay för 30 spänn. Får väl testa det alternativet imorrn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdtranZ:

Tack, Gjorde de där stegen och hade det tyvärr inte.

Läste i tråden att det verkar gå köpa nycklar via ebay för 30 spänn. Får väl testa det alternativet imorrn.

Spara dom slantarna och kolla på Twitch i 30 mins och få en drop som nyckel istället imorgon.

Permalänk
Medlem

Det räcker att kolla på en twitchstream en halvtimme-timme imorgon för att få en kod annars. För mig dök inte betan upp i EA-appen även om jag hade löst in koden utan jag fick söka fram Battlefield 6 open beta så hittades den och jag kunde ladda ner den

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Det räcker att kolla på en twitchstream en halvtimme-timme imorgon för att få en kod annars. För mig dök inte betan upp i EA-appen även om jag hade löst in koden utan jag fick söka fram Battlefield 6 open beta så hittades den och jag kunde ladda ner den

Den hittas väl oavsett då det är just öppen beta (hamnar inte i biblioteket automatiskt alltså). Det verkar inte framgå någonstans om du har access eller ej, men du kan kolla genom att hämta dina uppgifter (gdpr tjossan) från EA-kontot sen leta efter taggen för early-access med dagens datum-ish.

Jag öppnade spelet på steam utan access och hade texten "välkommen 8-10" eller nå sånt och efter jag aktiverat Early Access så var det ingen skillnad ingame

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Nå, vad tycker ni än så länge ni som fått early access? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Börjar imorrn!

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Såg en frågeställning från en högt uppsatt kvinna som jobbar för DICE och frågar om varför spelare vill ha en server browser. Vad anställer dom för människor egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Imorgon kl 10 på morgonen (8am UTC) börjar det vad jag förstått

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Såg en frågeställning från en högt uppsatt kvinna som jobbar för DICE och frågar om varför spelare vill ha en server browser. Vad anställer dom för människor egentligen?

Hon på X - Tror jag tänker på samma kvinna. Hon trollar ju runt den människan. Bara kika på hennes senaste poster.

Hade sparkat henne om jag hade varit ansvarig

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Hon på X - Tror jag tänker på samma kvinna. Hon trollar ju runt den människan. Bara kika på hennes senaste poster.

Hade sparkat henne om jag hade varit ansvarig

Länk eller källa för detta?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Länk eller källa för detta?

Här har du henne;
https://x.com/Lex_mate

https://x.com/Lex_mate/status/1951863732260286563

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänk på att det finns en patch ute till Betan redan, så se till att få hem den ikväll, så ni slipper tänka på det imorgon.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Imorgon kl 10 på morgonen (8am UTC) börjar det vad jag förstått

Yes, syftade dock på alla som fått sig en nyckel då det verkar vara ett jäkla tryck trots alls. Hype någon? 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Yes, syftade dock på alla som fått sig en nyckel då det verkar vara ett jäkla tryck trots alls. Hype någon? 🥳

<Uppladdad bildlänk>

Så klantigt av EA att öppna en kö utan nedräkning tills när servrarna öppnar eller någonting.
Folk tror man kan spela nu lixom. Slösar timmar för ingenting.. Den enda som händer när man når slutet av kön är att man får ett felmeddelande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Så klantigt av EA att öppna en kö utan nedräkning tills när servrarna öppnar eller någonting.
Folk tror man kan spela nu lixom. Slösar timmar för ingenting.. Den enda som händer när man når slutet av kön är att man får ett felmeddelande..

Eller så kör dom tester för kösystem, för det lär vara det imorgon med och krascher. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nu väljer du väl att tolka det hon skrev lite väl negativt? Hon vill dubbelkolla att hon får med allt som folk tycker är viktigt med en server browser, uttryckligen för att se om det är något hon missat att nämna/poängtera i sin presentation.

Ser inget fel med det. Tvärtom låter det ganska rimligt.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hoppas dom inte "snålat" på serversidan nu. För nåt säger mig att det kommer bli ett jäkla tryck.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Hoppas dom inte "snålat" på serversidan nu. För nåt säger mig att det kommer bli ett jäkla tryck.

Verkligen!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

har ni varit inne å pillat i inställningarna fyfa* vad de fanns att ändra... synd bara inte man kan söka tappar bort sig då å då

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Över 10 000 some sitter och pillar med inställningarna, var uppe i 25 000 ett tag. SteamDB Stats

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

Skandal att man ska behöva gå in i BIOS och ändra en massa saker för att kunna testa spelet. Får fortfarande inte igång det även fast secured boot är "enabled".

Bojkott.

vet flera som säger spelet inte funkar tog ca 3minuter starta spelet tills en enda sak hände , många har nog lite brottom

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

har ni varit inne å pillat i inställningarna fyfa* vad de fanns att ändra... synd bara inte man kan söka tappar bort sig då å då

Då vill du inte ens veta hur mycket du kan ställa in på vapnen därefter, tyckte det var enormt mycket i Delta Force 😅

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

confirmed, funkar!

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Håller med fullständigt. Ser ingen som helst mening med femtioelva vapen och attachment.
Spelar personligen med i princip samma vapen oavsett karaktär i bland annat 2042 beroende vilken karta det är.

Betyder bara att vapen balansering är skit och Dice har gjort ett uruselt jobb..
Halva grejen med ett Battlefield är vapnen, har förlängt spelen med tusentals timmar.
Vapen som är intressanta och roliga att använda är verkligen det som lyfter ett spel., använda samma vapen då har man verkligheten missat halv spelet.
Har dock aldrig varit nån fan av olika attachment, men använder man alltid samma skitvapen så gör man uppenbarligen något fel.. Fyfan vad vad tråkigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

confirmed, funkar!

Kan också bekräfta att denna metod fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Betyder bara att vapen balansering är skit och Dice har gjort ett uruselt jobb..
Halva grejen med ett Battlefield är vapnen, har förlängt spelen med tusentals timmar.
Vapen som är intressanta och roliga att använda är verkligen det som lyfter ett spel., använda samma vapen då har man verkligheten missat halv spelet.
Har dock aldrig varit nån fan av olika attachment, men använder man alltid samma skitvapen så gör man uppenbarligen något fel.. Fyfan vad vad tråkigt..

Att BF1 hade samma vapen efter alla år sen det kom ut kom som en överaskning när jag spelade igår & förrgår. Väldigt märkligt att man inte har slängt in mer vapen.

Med det sagt hoppas jag man lägger in vapen då & då i BF6 & försöker göra att många olika vapen är viable. Annars brukar det vara att typ 1 vapen är bästa & så fort det sprider sig på Youtube/streamers så spelar alla samma vapen & klass.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det är tydligt att man inte kan vinna i endera scenario:

Åh, ni kommunicerar med kund/spelarna?
Fy!

Åh, ni kommunicerar inte med med kund/spelarna?
Fy!

Damn if you do, damn if you don't.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Tror du har missförstått en del i den texten. Har låst upp allt till Tier 1.
Jag spelar med samma vapen som jag känner mig BEKVÄM med per karaktär.

SEC: Super 500
SMG: PP-29
AR: GEW-46
LMG: DFR STRIFE
MARKSMAN: BSV-M
SNIPER: GOL MAGNUM
TAC: MCS-880

Och du... jag har inte missat något och inget är tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Att BF1 hade samma vapen efter alla år sen det kom ut kom som en överaskning när jag spelade igår & förrgår. Väldigt märkligt att man inte har slängt in mer vapen.

Med det sagt hoppas jag man lägger in vapen då & då i BF6 & försöker göra att många olika vapen är viable. Annars brukar det vara att typ 1 vapen är bästa & så fort det sprider sig på Youtube/streamers så spelar alla samma vapen & klass.

De la faktiskt till ett par vapen i expansionerna, som det bästa vapnet i spelet Federov avtomat.
Hoppas de har många intressanta vapen som i BF 1, antalet är ointressant om de är samma.
Var lika kul att pawna folk med en Martini–Henry eller WW1 versionen av en G18.