Win11 - kan inte logga in i Safe mode?

Permalänk

Win11 - kan inte logga in i Safe mode?

Hur gör alla för att komma in i Safe mode i win11?

Pin är ju disabled, och inga alternativ om att logga in med lösen finns någonstans.
Jag fick få upp kommandotolken och gå ur safe mode därifrån.

När man kikar på inloggningsalternativ i Win11 så är ju PIN det minst avancerade.. verkar inte att gå att logga in med lösen utan att gör registry ändringar.

Visa signatur

7700X | RX 9070XT | 48GB 6000Mhz CL30 DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallehamez:

Hur gör alla för att komma in i Safe mode i win11?

Pin är ju disabled, och inga alternativ om att logga in med lösen finns någonstans.
Jag fick få upp kommandotolken och gå ur safe mode därifrån.

När man kikar på inloggningsalternativ i Win11 så är ju PIN det minst avancerade.. verkar inte att gå att logga in med lösen utan att gör registry ändringar.

Håll nere Shifttangeten och starta om datorn.
Släpp därefter Shift-tangeten och du får nu möjlighet att starta i Felsäkert Läge.

Permalänk

Prova att gå in under inställningar -account - settings - sign-in options (kör mina WIndows installationer med engelska för UI så exakt vad det står på svenska vet jag inte).

Där bockar du ur 'Only allow Windows Hello sign-in for Microsoft accounts'

Sedan startar du om och går in i safe mode igen, då ska du även ha lösenord som ett alternativ för att logga in.

Om du endast kan starta i safe mode så går det att göra ovanstående med en registerändring men så tolkade jag inte att din frågeställning var.

Visa signatur

9800X3D, ASUS X870E Crosshair Hero, 64 GB 6000/CL28, ROG Astral 5090 OC, 4+8 TB NVME SSD, Seasonic 1600W Noctua Ed.
i7-13700K, 64 GB , Gigabyte Gaming OC 4090, 2 TB NVME SSD, 8 TB SATA SSD
ASUS 32" Mini LED 4K PG32UQX
ASUS Strix Scar 16, i9-13980HX, 32 GB, RTX4090 laptop GPU

Permalänk
Skrivet av Mathias71:

Prova att gå in under inställningar -account - settings - sign-in options (kör mina WIndows installationer med engelska för UI så exakt vad det står på svenska vet jag inte).

Där bockar du ur 'Only allow Windows Hello sign-in for Microsoft accounts'

Sedan startar du om och går in i safe mode igen, då ska du även ha lösenord som ett alternativ för att logga in.

Om du endast kan starta i safe mode så går det att göra ovanstående med en registerändring men så tolkade jag inte att din frågeställning var.

Yes jag hittade det nu precis innan du skrev.
Det är läsningen. Absorbera window hello i setting

Visa signatur

7700X | RX 9070XT | 48GB 6000Mhz CL30 DDR5