Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nucky:

Köpte du Nova 5X tidigare i år då de rabatterades?

Tänkte bara ifall det är värt ett skifte till ROG Delta II och ge bort mina Nova 5X...

ja det stämmer, jag har bytt till ROG Delta II nu, överlag bättre och betydligt bättre byggkvalitet, skönt slippa det bloatiga Steelseries GG, chatmix scroll kunde vara trevligt men WIN+G ger i princip samma funktion om man vill sänka in-game ljud.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk

Apropå prismatchning på Elgiganten - Jag försökte mig på detta på ett fysiskt varuhus igår med anledning av dealen med ROG Delta II.
Säljaren på Elgiganten menade först att de endast matchar mot fysiska affärer (jag visade priset på amazon.se). När jag hänvisade till deras egen information om prismatchning ändrade sig säljaren och menade att det inte står någon produktkod på Amazon.se som de kan matcha produkten mot. Säljaren ringde sedan till nån chef som också den nekade prismatchning. Rätt usel prismatchning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixarsorken:

Apropå prismatchning på Elgiganten - Jag försökte mig på detta på ett fysiskt varuhus igår med anledning av dealen med ROG Delta II.
Säljaren på Elgiganten menade först att de endast matchar mot fysiska affärer (jag visade priset på amazon.se). När jag hänvisade till deras egen information om prismatchning ändrade sig säljaren och menade att det inte står någon produktkod på Amazon.se som de kan matcha produkten mot. Säljaren ringde sedan till nån chef som också den nekade prismatchning. Rätt usel prismatchning.

Chatta med dom. De fixar allt via deras hemsida, om du chattar med kundtjänsten så får du en hemskickad eller så kanske du kan fråga om de kan ordna med att du hämtar i butiken då om de sköter allt med prismatchning och betalning online.

Jag hämtade ut tre stycken idag utan problem i kassan en av deras butiker.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Chatta med dom. De fixar allt via deras hemsida, om du chattar med kundtjänsten så får du en hemskickad eller så kanske du kan fråga om de kan ordna med att du hämtar i butiken då om de sköter allt med prismatchning och betalning online.

Jag hämtade ut tre stycken idag utan problem i kassan en av deras butiker.

Beror dock väldigt mycket på vem man chattar med - de flesta kommer kolla produktkoden så att den matchar medan andra kommer gå på produktnamn + bild.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Moderator
Moderator

Eftersom det aktualiserades här; våra marknadsföringsregler är tydliga kring det här med referrallänkar:

Citat:

§ 9 Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet.
...
Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används.

Jag har raderat sådan länk och den diskussion som följde (inte minst för att medlemmen som delade koden med rejält otrevlig ton sedan försvarade detta). Vill man diskutera hur våra regler ser ut eller inte bör se ut gör man isåfall det i Feedbacksektionen, inte i denna tråd.

Jag har också raderat några inlägg som avhandlade att lura butik prismatcha mot fel produkt. Sådant faller under § 8 då det utgör bedrägeri.

- MOD

Förtydligande
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Beror dock väldigt mycket på vem man chattar med - de flesta kommer kolla produktkoden så att den matchar medan andra kommer gå på produktnamn + bild.

Söker jag på GTIN för headset hos Amazon 4711387604847 så dyker den upp. Modellnamn och annat stämmer till 100%. Söker man på samma GTIN på Prisjakt finns alla aktörer med i sökningen. Bara Elgiganten som är skumma och separerade. EG kan ej frånsäga sig här.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixarsorken:

De är riktigt usla och rätt fula. Har fått mycket mer hjälp via deras kundtjänst än butiker mm. Oerhört mycket fulspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Söker jag på GTIN för headset hos Amazon 4711387604847 så dyker den upp. Modellnamn och annat stämmer till 100%. Söker man på samma GTIN på Prisjakt finns alla aktörer med i sökningen. Bara Elgiganten som är skumma och separerade. EG kan ej frånsäga sig här.

<Uppladdad bildlänk>

aah okej! Då är det ju perfekt! Får man också cashback på dessa är det ju en sjukt bra deal 👌

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av Paddglutt:

Verkar vara med i cashback dealen med, 329kr tillbaka. Det tar ner priset till 1070kr efter cashback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixarsorken:

Chattade precis med Elgigantens kundtjänst och dom fixade det snabbt och smidigt på min internetorder.
Så testa via deras hemsida istället.

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Verkar vara med i cashback dealen med, 329kr tillbaka. Det tar ner priset till 1070kr efter cashback

Om Cashbacken går igenom som jag hoppas slutar det på 433kr för min del😅😁

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Ni som köpt med ASUS cashback, var beredda att man kanske måste ligga på för att få pengarna. Skrev om min upplevelse i denna tråd: #20735762

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbrain:

Chattade precis med Elgigantens kundtjänst och dom fixade det snabbt och smidigt på min internetorder.
Så testa via deras hemsida istället.

Lyckades precis göra det, gick smidigt utan några frågor.
Hade även ett presentkort på 100kr liggandes som gick att använda på ordern.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av Paddglutt:

Går det att få det priset fortfarande?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Går det att få det priset fortfarande?

Ojj det kan jag inte svara på då prissättningen va en miss från Elgiganten, du kan ju alltid testa och se.
I mitt fall prismatchade Elgiganten själva mot den billigare modellen utan dongeln som Amazon hade, när dom frågade vad jag ville prismatcha mot skickade jag endast länken till Webhallen som hade lurarna för 1399 och tänkte att det verkade vara en najs deal för typ 1100kr inklusive cashback.

Från mitt håll tänkte jag att jag hade missat ett erbjudande hos Amazon, alternativt att dom sett fel, men med tanke på hur hårda företag brukar kunna vara på prismatchning så tänkte jag att kundtjänsten sökte på lurarnas GTIN nummer och kom därför som en "positiv" överraskning.

Googlade såklart efteråt och såg att det verkade vara fel, alternativt så är det Amazon som laddat upp fel produkt och GTIN nummer. Men då jag aldrig varit med om ett företag som vill rätta till ett fel när dom dragit för mycket så tänker inte jag rätta deras fel åt dom, mänskliga fel lär dom räknat med i sin affärsplan.
Det dom fått i utbyte för detta mänskliga fel är att jag kommer nog handla mer där i och med att det va ruskigt smidigt att prismatcha, inget tjafs om "mellanskillnad i presentkort" eller tjat om "fysiska butikers lagersaldo" osv osv.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Eloge till Elgiganten som prismatcha direkt utan frågor, 761kr är ju ruskigt bra

Visa signatur

11700K Rog Maximus XIII Hero HyperX 32gb RTX 3080 VISION OC 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaxed:

Eloge till Elgiganten som prismatcha direkt utan frågor, 761kr är ju ruskigt bra

761kr men hur/vad prismatchar du mot?

Permalänk
Skrivet av Bobvid:

761kr men hur/vad prismatchar du mot?

1090 kr för ASUS ROG DELTA II på Amazon + cashback från ASUS på 329 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som köpt med ASUS cashback, var beredda att man kanske måste ligga på för att få pengarna. Skrev om min upplevelse i denna tråd: #20735762

Ugh, dedär låter ju oerhört tradigt. Förvisso väldigt bra pris på vita musen från Eögiganten med cashbacken, men sjutton vete om jag orkar hålla koll på dedär. Tack för att du delar infon så man är beredd på det åtminstone.

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag har raderat några inlägg om batteripriser och -storlekar som a) inte hade någon koppling till något tipsat fynd och b) även om sådan koppling funnes skulle legat i fel tråd (övriga fynd, ej dagens).

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Produkt: ASUS ROG Delta II
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B08HGHX8HR
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13715712
Pris: 1090

Tack för tipset, har halv letat efter ett par nya lurar så slog till på detta. Hämta upp dem i dag.

Permalänk
Medlem

Beställde ROG Cetra in-ear hos Webhallen då jag gärna testar ett par in-ear för gaming som har usb och 2,4HGz när jag vill ha omväxling. Kan bli lite öm i öronen av over-ear då jag har glasögon.
Fick dem idag. Känns ganska prisvärda för 1249 jag betalat (hade födelsedagskupong från Webhallen att applicera) Ansökt om cashback på 30 EUR nu så när väl cashback ägt rum landar min kostnad på ca 920 spänn. Inte så tokigt pris ändå.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Beställde ROG Cetra in-ear hos Webhallen då jag gärna testar ett par in-ear för gaming som har usb och 2,4HGz när jag vill ha omväxling. Kan bli lite öm i öronen av over-ear då jag har glasögon.
Fick dem idag. Känns ganska prisvärda för 1249 jag betalat (hade födelsedagskupong från Webhallen att applicera) Ansökt om cashback på 30 EUR nu så när väl cashback ägt rum landar min kostnad på ca 920 spänn. Inte så tokigt pris ändå.

Är du säker att Webhallen har den kampanjen där man kan ansöka om cashback? Står att Inet har det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArashE78I:

Är du säker att Webhallen har den kampanjen där man kan ansöka om cashback? Står att Inet har det

Webhallen är länkad från kampanjsidan:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Produkt: Asus ROG Harpe Ace Aim Lab Editon
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7323263
Pris: 779kr

Tillsammans med Asus cashback riktigt bra pris. På just vit är det 329kr i cashback vilket ger ett pris på 450kr tex. Jag själv köpte Asus ROG Harpe Ace Aim Lab Editon och Asus ROG Pelta headset - 1869kr minus cashback, 329kr+219kr = 1321kr.

Tack för tipset!! Gått och sneglat på tråslös mus en tid och slog till, helt klart värd 450kr!
Beställde och hämtade i butik samma dag. Har hunnit spela lite BF6 beta med den och har inget att klaga på än sålänge

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Asus ROG Harpe Ace | GMMK Pro Olivia/Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Fick mina hem igår och måste säga att jag är väldigt positivt förvånad! Har sedan tidigare Airpods Pro 2 (USB-C) och SteelSeries Arctis GameBuds.

Jämförde ljudkvalitén igår genom Apple Music (Hi-res Lossless med Dolby Atmos inställt på off) och ROG Cetra Speednova hade förvånansvärt mycket bättre ljudkvalitet än de övriga (dock vara Steelseries Arctic GameBuds nära 2a). Hade på något sätt förväntat mig att Airpods Pro 2 skulle ta hem det då jag är så van vid dem, men hade helt fel.👍

Dock är ANC och transparency betydligt sämre både på ROG Cetra och Arctic Gamebuds jämfört med Airpods Pro 2.

Visa signatur