På spelsidan vill jag kunna köra nya spel som Monster Hunter Wilds, Battlefield 6 och ARC Raiders. Just nu går det segt, särskilt sen jag bytte till en 4K-skärm för ett år sen. Lägre upplösningar ser riktigt dassiga ut på den, kanske nån har tips på vad jag gör för fel där?
Jag har redan 4 TB bilder, och det växer snabbt, så gärna minst 6-8 TB lagring totalt, gärna delat på snabb lagring och billigare lagring för arkiv.
Mina krav & önskemål:
• Budget: ca 30 000 kr
• Redigering i Adobe-sviten (fokus på foto/video)
• Spel på 4K (behöver inte maxa allt, men ska kännas fräscht)
• Mycket lagring (t.ex. 2 TB NVMe + 6 TB HDD? Öppen för förslag)
• Jag behöver inte: skärm, mus eller tangentbord
• Kan tänka mig att betala för montering, men kan också bygga själv om det blir värt det
Jag är helt lost i dagens CPU/GPU/DDR5-djungel så jag vore supertacksam för hjälp med en vettig balans mellan arbetsdator och gamingrigg. Tack på förhand! ❤️
Tack! Lite frågor bara eftersom jag inte är så insatt, men kommer 5400rpm hdd vara jobbigt i längden eller spelar sånt inte så stor roll nu förtiden? Förstår att den är mest för lagring av mina bilder.
Och eftersom vi låg så långt under budget, finns det något syfte att kanske lägga mer på en processor?
Igen, tack för att du har tagit dig tid och satt ihop den här åt mig! Jag frågar bara för att jag är nyfiken.
Tack! Lite frågor bara eftersom jag inte är så insatt, men kommer 5400rpm hdd vara jobbigt i längden eller spelar sånt inte så stor roll nu förtiden? Förstår att den är mest för lagring av mina bilder.
Och eftersom vi låg så långt under budget, finns det något syfte att kanske lägga mer på en processor?
Igen, tack för att du har tagit dig tid och satt ihop den här åt mig! Jag frågar bara för att jag är nyfiken.