Ingen plats för mus och tangentbord i Microsofts framtidsvision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Jag ser inte riktigt något problem med det?

Det behöver inte vara något problem med det, för oss som konsumerar och utövar kultur och har möjlighet att ta oss till live-scener.

Men det kan bli en försämring för de som av någon anledning inte kan ta sig till live-scener och får hålla tillgodo med nyproducerad smörja (samt äldre material).

Permalänk
Skrivet av mhult:

Det behöver inte vara något problem med det, för oss som konsumerar och utövar kultur och har möjlighet att ta oss till live-scener.

Men det kan bli en försämring för de som av någon anledning inte kan ta sig till live-scener och får hålla tillgodo med nyproducerad smörja (samt äldre material).

Upptäckbarheten blir ännu sämre, ja, men grundproblemet har vi ju haft sen varenda jäkel fick råd med en bra DAW+sequencer; det är bara att man nu kan skapa och självpublicera musik med en prompt även om man är ännu mer talanglös än majoriteten människor. 😆

Permalänk
Medlem

Fuck That Shit.

SATAN så extremt irriterande det blev om folk började tjattra med sina manicker konstant. Det är redan tillräckligt illa med nötter som tjattrar i högtalartelefon.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Upptäckbarheten blir ännu sämre, ja, men grundproblemet har vi ju haft sen varenda jäkel fick råd med en bra DAW+sequencer; det är bara att man nu kan skapa och självpublicera musik med en prompt även om man är ännu mer talanglös än majoriteten människor. 😆

När verktygen för att skapa musik blev riktigt billiga på 00-talet och framåt fick fler kreatörer möjlighet att skapa musik med produktionsvärden som liknar de som tidigare krävde gedigna yrkeskunskaper och visst kapital. Men det krävdes fortfarande en viss musikalisk och teknisk kunskap för att spotta ur sig något. Med AI är alla kompetenshinder borta, känns det som.

Jag räknar kallt med att 99 procent av allt som görs tillgängligt via de stora kanalerna kommer att vara AI-smörja framöver.

Vi behöver mer än någonsin kulturjournalistik för att hitta rätt. Jag kan fortfarande hitta nya verk från de kreatörer som jag redan känner till och håller koll på, men hur ska nya kreatörer överrösta bruset?