Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Fick beta nyckel via stream men har redan:
67Q3-FGMP-KKGV-H4K8

Skriv gärna om någon tar den så jag vet!

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/redeem

Tackar, kan man spela ikväll

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Tips, ändra till borderless om ni har problem med fps. Gsync är tydligen buggat på fullscreen.

Permalänk
Medlem

Okej, detta är ett roligt spel. Jag fattar vad en person här inne sa om "Delta Force", men jag tycker ändå att allting är så mycket Battlefield. Vibbarna finns där.

Dock vill jag påstå att det känns som att alla vapen skjuter så satans snabbt. Förutom att det är låg TTK dvs.

Jag är nöjd med betan hittills. Blir en del gibbande ikväll och imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Efter att ha kört någon timma så verkar spelet helt ok.
Ser framemot de större kartorna.

En sak som de sen måste fixa är en karta där man har alla fordon, flygplan, helikoptrar, stationary guns mm så att man testköra alla i lugn och ro.

Jag skulle också vilja se en "test range" som dom hade i bf4. Det kan ju inte vara speciellt tidskrävande att fixa. Är trevligt att kunna hoppa in och öva på att flyga.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Trodde inte det fanns så många sämre banor än Operation: Metro, men här har vi ett bevis på att även DICE kan underprestera sig själva. Känns mer som ett Modern Warfare 26 än Battlefield 6.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Jag skulle också vilja se en "test range" som dom hade i bf4. Det kan ju inte vara speciellt tidskrävande att fixa. Är trevligt att kunna hoppa in och öva på att flyga.

Jo jag vill också specifikt öva på att flyga.
Fick tag på helikoptern nu i betan. Kunde lyfta upp men sen dök jag rakt ner i marken... Hehe!

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk

Ett viktigt tips enligt mig: använd DLAA för at spola bort frityroljan (TAA) från skärmen.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Trodde inte det fanns så många sämre banor än Operation: Metro, men här har vi ett bevis på att även DICE kan underprestera sig själva. Känns mer som ett Modern Warfare 26 än Battlefield 6.

Jag kan bara jämföra med BF1 kartorna. Där är många otroligt skit, typ som kartan i jungeln med ett fördärvat tåg i mitten eller kartan med båtar(är fler dåliga kartor men ändå).

Men iallafall, de större "riktiga" Battlefield kartorna i BF1 är sjukt bra. Första intrycket är viktigast & man har valt sämst kartor i den aspekten.

Även de större conquest kartorna har en väldigt liten yta. När man är i planet, flyger för att vända, så känns det precis som att man inte har hunnit så långt, men är ändå på kartans ände & måste vända. Men när man väl flyger tillbaka har man inte tillräckligt med mark för att rikta sig & sikta in tex markbomben.

För Recon spelande så blir det varje match(map med typ nog med yta för att ens köra recon/sniper) så samlar sig alla snipers på typ samma ställe, för att kartan är så liten & få bra ställen att befinna sig.

FAKTA: Kartorna som visas upp i denna första öppna betan är inte Battlefied kartor. Det går inte att motsäga. Det finns för fan inte ens en landningsbana för jetplanet ala BF3(eller var det 4?).

Kortfattat tror jag val av kartor har satt sig surt hos många & jag håller med. Dessa kartor riktar sig åt folk med koffein på dropp in i ryggmärgen(typ COD spelare).

Skrivet av mistahh:

Fick tag på helikoptern nu i betan. Kunde lyfta upp men sen dök jag rakt ner i marken... Hehe!

Känslan att flyga helikoptern är också helt värdelös. Totalt muppigt att flyga den. Vet inte hur dom lyckats fördärva helikoptern

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Ett viktigt tips enligt mig: använd DLAA för at spola bort frityroljan (TAA) från skärmen.

Håller med! Jag anser att det är väldigt skarp grafik med DLAA

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Har du stängt av den där auto hover grejen? För den va katastrof att ha igång. haha

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Jag kan bara jämföra med BF1 kartorna. Där är många otroligt skit, typ som kartan i jungeln med ett fördärvat tåg i mitten eller kartan med båtar(är fler dåliga kartor men ändå).

Men iallafall, de större "riktiga" Battlefield kartorna i BF1 är sjukt bra. Första intrycket är viktigast & man har valt sämst kartor i den aspekten.

Även de större conquest kartorna har en väldigt liten yta. När man är i planet, flyger för att vända, så känns det precis som att man inte har hunnit så långt, men är ändå på kartans ände & måste vända. Men när man väl flyger tillbaka har man inte tillräckligt med mark för att rikta sig & sikta in tex markbomben.

För Recon spelande så blir det varje match(map med typ nog med yta för att ens köra recon/sniper) så samlar sig alla snipers på typ samma ställe, för att kartan är så liten & få bra ställen att befinna sig.

FAKTA: Kartorna som visas upp i denna första öppna betan är inte Battlefied kartor. Det går inte att motsäga. Det finns för fan inte ens en landningsbana för jetplanet ala BF3(eller var det 4?).

Kortfattat tror jag val av kartor har satt sig surt hos många & jag håller med. Dessa kartor riktar sig åt folk med koffein på dropp in i ryggmärgen(typ COD spelare).

Känslan att flyga helikoptern är också helt värdelös. Totalt muppigt att flyga den. Vet inte hur dom lyckats fördärva helikoptern

Folk får självklart tycka vad dom vill om banorna. Men tänk på att detta är ett stickprov på 3 banor bara. lt vara så enkelt att dessa banorna är dom som är klara. Dom andra kanske inte är helt hundra ännu och dom vill ju att spelet ska prestera så pass bra tekniskt som möjligt. Så det kommer ju komma större banor med spelet.

Och när det kommer till landningsbanor för plan, så har det inte funnits sen bf4.

Personligen gillar jag banorna, men ser såklart fram emot lite större banor också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Folk får självklart tycka vad dom vill om banorna. Men tänk på att detta är ett stickprov på 3 banor bara. lt vara så enkelt att dessa banorna är dom som är klara. Dom andra kanske inte är helt hundra ännu och dom vill ju att spelet ska prestera så pass bra tekniskt som möjligt. Så det kommer ju komma större banor med spelet.

Och när det kommer till landningsbanor för plan, så har det inte funnits sen bf4.

Personligen gillar jag banorna, men ser såklart fram emot lite större banor också.

Förhoppningsvis kommer det riktiga BF kartor.

Man kan givetvis gilla dessa kartorna, men det är naivt att säga att dom har tryckt ut bra kartor(till första intrycket av omvärldens BF fans) för att visa upp Battlefield. Just nu är kartorna som sagt, mest riktade till CoD spelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Har du stängt av den där auto hover grejen? För den va katastrof att ha igång. haha

Måste kika imorgon och testa igen.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Det problemet är löst! Riktigt gött

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte hunnit testa alls mycket på mina två dagar men ett par matcher har det blivit. Inte spelat online sen 2an och är inte riktigt min grej. Ganska kass men jag har riktigt trevligt även om det går
Skit. Riktigt bra spel och kommer förmodligen bli ett köp.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

gilllar ena kartan på concquest, den med berg å grejer, men kommer alltid på den dåliga cod banan med hus varje gång ja spelar , ja börjar nog vara trött ¨å gammal kan inte spela detta haha vill ja spela cod då har ja warzone gratis,,, sa just upp ea pro på båda mina pc:s bara ja som spelar bf4 å 2042, sonen spelar bara forre å roblox å warzone.. ja tror ja är rent för dålig för detta

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Har precis gått över till Linux. Laddade precis ner det här men man kan inte få i gång det. Saknar stöd för Vulcan. Startade därför upp gammelburken med W10 men där var det flera saker som saknades, TPM2.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Ganska kasst med kernel level anti cheat och sen ha fuskare inne i spelet på dag ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://www.youtube.com/watch?v=TFfs_D6JzEo

Ganska kasst med kernel level anti cheat och sen ha fuskare inne i spelet på dag ett

Anti-Cheat systemet är installerat & körs för alla med spelet, men det är inte aktivt. Det är inte påslaget, det samlar bara information. Anti-cheat delen är inte påslagen.

Så jag vill tro att dessa som fuskar kommer få en jävla känga på sitt EA/Steam konto under betan eller före release.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Anti-Cheat systemet är installerat & körs för alla med spelet, men det är inte aktivt. Det är inte påslaget, det samlar bara information. Anti-cheat delen är inte påslagen.

Så jag vill tro att dessa som fuskar kommer få en jävla känga på sitt EA/Steam konto under betan eller före release.

Om detta är fallet vilket skulle vara rätt smart för då samlas det ju information för att kunna åtgärda dessa fusk, om så är fallet så är det ju också en livslång ban på det kontot vilket är lite ihåligt då det bara är att skapa ett nytt konto men men, något måste ju göras

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Om detta är fallet vilket skulle vara rätt smart för då samlas det ju information för att kunna åtgärda dessa fusk, om så är fallet så är det ju också en livslång ban på det kontot vilket är lite ihåligt då det bara är att skapa ett nytt konto men men, något måste ju göras

Så är det. Men sen drar Kernel level anticheat igång ihop med Secure Boot & allt som krävs.

+ Om man tvunget ska fuska på ett nytt konto igen, så måste man spendera 70 dollares

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Var kommer infon om att anti-cheat inte är aktivt? Jag hoppas det stämmer, för annars va det inte speciellt bra mot fuskare. haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om det är någon som behöver en betanyckel:
423V-2E83-5UPF-ZYDH

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Var kommer infon om att anti-cheat inte är aktivt? Jag hoppas det stämmer, för annars va det inte speciellt bra mot fuskare. haha

Läste det på reddit igår.

Var nog första tråden gällande fuskare som redan dykt upp i BF6 som skapats. Bland kommentarerna skrev folk "Men Javelin är ju igång med man spelar?" - Då svarade folk med att det förmodligen bara är igång för att samla info, att Javelin är en del av spelets grund oavsett om det är aktivt eller inte.

Minns inte om det var "ATT det INTE är aktivt" eller att man "Gissade/utgick ifrån att det inte är aktivt i betan". Men tror att det var att Javelin inte är igång under betan & kommer sättas igång på launch.

Men sen är detta också ett bekymmer: https://old.reddit.com/r/Battlefield/comments/1mkrjge/already...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Läste det på reddit igår.

Var nog första tråden gällande fuskare som redan dykt upp i BF6 som skapats. Bland kommentarerna skrev folk "Men Javelin är ju igång med man spelar?" - Då svarade folk med att det förmodligen bara är igång för att samla info, att Javelin är en del av spelets grund oavsett om det är aktivt eller inte.

Minns inte om det var "ATT det INTE är aktivt" eller att man "Gissade/utgick ifrån att det inte är aktivt i betan". Men tror att det var att Javelin inte är igång under betan & kommer sättas igång på launch.

Men sen är detta också ett bekymmer: https://old.reddit.com/r/Battlefield/comments/1mkrjge/already...

Dom tolkar infon härifrån - https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/faq :
"Javelin is already part of other Battlefield titles, including Battlefield Labs, and will be integrated in Battlefield 6 when the game launches."

Är ju upp för tolkning vad det innebär, men förhoppningsvis är det inte aktivt just nu.

Permalänk
Medlem

Jag tolkar det som att Javelin är aktiverat, på deras Discord skrev de detta igår

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320
GPU: MSI GeForce GTX 760 2GB
Moderkort: Gigabyte 970A-DS3P
RAM: Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz 8GB

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är fuskare nåt som dödar spel snabbt. Får dom inte bukt på det, då kommer det tyvärr gå åt helvete för bf6 tror jag.

Personligen kan jag ju inte förstå varför man fuskar ens. Däremot kan jag förstå varför dom fortsätter göra fusk, för dom gör sjukt mycket pengar på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Tyvärr så är fuskare nåt som dödar spel snabbt. Får dom inte bukt på det, då kommer det tyvärr gå åt helvete för bf6 tror jag.

Personligen kan jag ju inte förstå varför man fuskar ens. Däremot kan jag förstå varför dom fortsätter göra fusk, för dom gör sjukt mycket pengar på det.

Fattar inte heller varför folk fuskar, förstör ju bara för sig själv och andra. Tyvärr kommer det nog alltid finnas fuskare i spel oavsett hur bra anticheat de använder.
BF6 har jag spelat i 5-6 timmar och inte sett en enda fuskare faktiskt, tror inte det är så stort problem än iaf 😊

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320
GPU: MSI GeForce GTX 760 2GB
Moderkort: Gigabyte 970A-DS3P
RAM: Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag tolkar det som att Javelin är aktiverat, på deras Discord skrev de detta igår
<Uppladdad bildlänk>

Ja det låter ju bara märkligt om det skulle vara igång men inte "aktivt", även under en open beta.

Undrar om DICE kommer gå ett steg längre och kräva att Memory Integrity är igång också. Jag vet inte hur mycket det hjälper mot hårdvaru-fusk men om fusken behöver komma åt minnet för att fungera och man på det sättet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

<Uppladdad bildlänk>

Onekligen illavarslande. Fördelen med att ett spel kostar 70 EUR är att det blir lite högre tröskel än att fuska i ett spel som är gratis. Den som lever får se.

För övrigt har jag hittills klockat in typ 7h i betan och haft rätt skoj. Hoppas på större banor, lite väl smått hittills.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''