Sonos-högtalare fattade eld

Permalänk
Melding Plague

Sonos-högtalare fattade eld

Flera användare av Sonos Roam har rapporterat om brännskadade högtalare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det var väl inte till någon skada, Sonos kan man inte välja något bättre.
Allt får stå tillbaka för bekvämlighetens skull

Permalänk
Medlem

Nvidia har problem med 12VHPWR kablar

- Sonos "hold my beer"

Permalänk
Medlem

Ingenjörerna på Sonos har väl ersatts av "AI".

Permalänk
Medlem

Attans då..
Har ju en sån på skrivbordet hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Ingenjörerna på Sonos har väl ersatts av "AI".

Nej, för då hade detta inte hänt?

Permalänk
Medlem

Höga priser, ökan konkurrens, massiv felsatsning på Sonos Ace och katastrofal ny app, och nu detta.
Hur länge klarar sig Sonos?

/GC

Permalänk
Medlem

Klipsch i all ära. Skulle inte ens röra Sonos om jag själv fick skiten. Visst Klipsch har en intressant app också, lite stel men va fan. Jag använder dosan om jag ska få för mig att ändra något.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Det var väl inte till någon skada, Sonos kan man inte välja något bättre.
Allt får stå tillbaka för bekvämlighetens skull

Svenssons blir ju överkörda och hjärntvättad av all reklam för Sonos...
(sedan är väl priset "överkomligt")

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Nej, för då hade detta inte hänt?

Sant. Produkten hade ju inte ens existerat då.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Man har hört historier om hur folk gjorde förr och man tyckte de ej var kloka. Framtidens barn kommer få höra historier om hur vi idag sprang runt med Litiumjonbatterier och hur folk hanterar dem. Barnen kommer att fråga, förstod folk då inte bättre, var de så okunniga?

Nu var det visserligen laddare/laddkabeln, men lite samma där.

Jag själv brukar dra ut onödiga prylar från väggen, tyvärr idag i ett modernt samhälle så har man dock många icke onödiga prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeorgeCostanza:

Höga priser, ökan konkurrens, massiv felsatsning på Sonos Ace och katastrofal ny app, och nu detta.
/GC

Det här är väl en "sjukdom" som ligger i tiden, alla tror att märket som just dom inte gillar går i konkurs vilken dag som helst.

Jag gissar att 95-99% av alla Sonos-användare är väldigt nöjda, till saken hör bara att det är inte så intressant att berätta om det.

Det är som jag skrev häromdagen om veganer (och någon annan fyllde på med Linux
-användare), det finns en grupp människor som helst enkelt bara måste missionera.

"Jag har 7 Sonos-produkter i min lägenhet och den setupen fungerar skitbra", så dom där 95-99%, tillhör helt enkelt inte den gruppen,.
Utan oftast är det generellt ganska missnöjda människor som missionerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Det här är väl en "sjukdom" som ligger i tiden, alla tror att märket som just dom inte gillar går i konkurs vilken dag som helst.

Jag gissar att 95-99% av alla Sonos-användare är väldigt nöjda, till saken hör bara att det är inte så intressant att berätta om det.

-användare), det finns en grupp människor som helst enkelt bara måste missionera.

"Jag har 7 Sonos-produkter i min lägenhet och den setupen fungerar skitbra", så dom där 95-99%, tillhör helt enkelt inte den gruppen,.

Ja, till viss del har du rätt. Det är lite som när man tittar på en nyhetssändning och tycker att allt är helt förfärligt. Där är ju också så att det som INTE händer blir ju inte nyheter. Det är sällan man hör om att "idag skedde inget oljeutsläpp längs västkusten" eller "nu på morgonen skedde inga trafikolyckor längs E4:n i norrgående riktining...".

Samtidigt finns det också en annan "sjukdom", som gör att folk VILL vara nöjda med sina inköp, och inte är benägna att erkänna felköp. Där är i många fall (erfarna) testare som inte personligen investerat i en produkt pålitligare.

/GC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Sant. Produkten hade ju inte ens existerat då.

Precis.

Permalänk
Medlem

Som en klok man sa, det gäller att fatta eld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeorgeCostanza:

/GC

Sonos och Nvidia kör samma taktik. Katastrofala nya appar och kontakter som brinner upp. Verkar vara ett vinande koncept.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

Känns ju rätt illa att de inte återkallar om det hänt flera kunder. Kan ju resultera i dödsfall om det börjar brinna mer.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Laddar min roam med trådlös laddare, dvs den står på en platta när den inte används. Blir rätt varm. Hoppas man inte vaknar till brandlarmet 😳

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Xeonist:

Jag har 7-ish Sonosprodukter, varav 1 Roam. Funkar just nu felfritt. Däremot skulle jag nog säga att jag bara väntar på att de ska ställa till det igen med nån misslyckad app-uppdatering, ny app som exkluderar dagens högtalare igen, betalvägg/prenumeration eller annan skit. Jag kan ju förstås bara tala för mig själv, men avråder alla jag känner som frågar att börja bygga upp ett Sonos-system. Efter all skit de gjort genom åren så ser jag mitt "missionerande" som konsumentupplysning. Och tyvärr har jag med ganska stor säkerhet köpt min sista Sonos-produkt själv. Så man kan ju vara nöjd med produkten (iaf som den funkar just nu) men ändå helt ha tappat förtroendet för företaget.

Min Roam då? Jo, det är första generationen. Jag har den dock inte inkopplad på laddning konstant, känns onödigt för batteriets livslängd. Använder annars den officiella qi-laddaren och laddar den vid behov. Men ändå bra känna till detta.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Nefrums:

Sonos och Nvidia kör samma taktik. Katastrofala nya appar och kontakter som brinner upp. Verkar vara ett vinande koncept.

Heta produkter som säljer 😉

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Galen värld när företag inte skickar med utrustning för att ansluta elektriska produkter till elnätet (laddare) till dyra produkter.