Speldator för ca 20.000kr +- 5000kr utan grafikkort

Permalänk
Medlem

Speldator för ca 20.000kr +- 5000kr utan grafikkort

Hej,
Jag vill köpa en ny dator för ca 20.000kr +- några tusenlappar. Jag har redan ett RTX 3070ti GPU, så ingen GPU behövs just nu men kanske uppgraderar senare.

Jag kommer framförallt använda datorn för gaming, men även viss produktivitet såsom Photoshop, Premiere Pro, After Effects, etc.

Dom saker jag har bestämt mig för att jag vill ha är:
- Fractal north XL chassi
- AMD ryzen 9 9950X3D processor
- Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD
- noctua processorfläkt och chassifläktar (den modell som ger mest effekt så tyst som möjligt).

Jag vill ha 64gb ram-minne och ett framtidssäkert moderkort. Resten får vara det som passar.

När det kommer till estetik så vill jag gärna inte inte ha massa LED-lampor på komponenterna och om det går att ha vita komponenter utan att tumma på prestandan så är det ett plus.

Tacksam för hjälp!
/N

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem

Varför Samsung 990 Pro?

Tror du skulle klara dig bra på en 9800X3D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Varför Samsung 990 Pro?

Tror du skulle klara dig bra på en 9800X3D.

jag är öppen för förslag med SSDn, jag bara antog att den va skitbra
tror också det skulle funka med 9800X3d men känns bra att ha en processor som kommer göra extremt bra ifrån sig i arbete

Permalänk
Medlem

tackar för infon!

Permalänk
Medlem

Så här kan ett prisvärt vitt bygge se ut.