Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Shaman
?/10
Extremt tråkig fast det är en skräckis. Somnade efter ~40.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Dunkirk (blu-ray)

Inget större fel på den egentligen, men känns lite som ett förlorat potential. Det är en välgjord film som är snyggt gjord, skådespelarinsatserna är inget direkt att klaga på. Karaktärerna är okej, men det hade inte gjort nåt om dom fått lite mer personlighet, utstrålning och djup. Storyn är väldigt enkel, där man försökt att få den att kännas djupare eller mer avancerad än vad den är genom att hoppa fram och tillbaka i tiden med jämna mellanrum, och visa samma händelse från olika vinklar. Vet inte om jag tyckte det tillförde nåt positivt med tidshoppen i just denna film. Jag hade hellre varit utan det och istället haft mer fokus på karaktärerna och händelserna kring dom. Ingen dålig film alls, men inget mästerverk heller enligt mitt tycke.

Kan kanske vara värd nånstans runt 7.5 av 10 för mig personligen.

Permalänk
Medlem

Hardy var torrbollen själv i den rullen om jag minns. Men han är ju regel torrboll oavsett film. Ska nog ändå se om den snart hade liknande intryck kändes väldigt ytlig.

Drar igenom A new World. Lika fantastisk som jag mindes den. Ett sant mästerverk.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

A Man Called Otto på V Film Hits.

Den bygger på den svenska versionen En man som heter Ove. Den är bra men jag gillar den svenska versionen något bättre.

7/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Dunkirk (blu-ray)

Inget större fel på den egentligen, men känns lite som ett förlorat potential. Det är en välgjord film som är snyggt gjord, skådespelarinsatserna är inget direkt att klaga på. Karaktärerna är okej, men det hade inte gjort nåt om dom fått lite mer personlighet, utstrålning och djup. Storyn är väldigt enkel, där man försökt att få den att kännas djupare eller mer avancerad än vad den är genom att hoppa fram och tillbaka i tiden med jämna mellanrum, och visa samma händelse från olika vinklar. Vet inte om jag tyckte det tillförde nåt positivt med tidshoppen i just denna film. Jag hade hellre varit utan det och istället haft mer fokus på karaktärerna och händelserna kring dom. Ingen dålig film alls, men inget mästerverk heller enligt mitt tycke.

Kan kanske vara värd nånstans runt 7.5 av 10 för mig personligen.

Tänk på att där finns 2 st Dunkirk filmer/dokumentärer.

Har den första på DVD (3 st discar, om jag inte minns fel).

Man fick bl.a följa 2 radiosignalister (DVD 1), en brittisk grupp i ett hus med nån Bren (?) kulspruta, som blir anfallna av tyskarna (DVD 2) å bl.a ett temporärt fältsjukhus (DVD 3).

Tycker denna version av Dunkirk var bättre.
Finns bl.a inget glidflygande (soppatorsk) Spitfire plan med här.

Längesen jag såg denna version så kan minnas lite fel.

Tror att "DVD boxen" är någonstans i "filmröran" i nån bokhylla.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Jurassic World Rebirth.

Förväntade mig inget och det var en helt normal popcorn-film som inte gav mycket mer än 2 timmar underhållning. Tyckte att den kanske var lite trevligare än tidigare Jurassic World filmer, men inget som går att jämfära med Jurassic Park såklart.

6/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hardy var torrbollen själv i den rullen om jag minns. Men han är ju regel torrboll oavsett film. Ska nog ändå se om den snart hade liknande intryck kändes väldigt ytlig.

Drar igenom A new World. Lika fantastisk som jag mindes den. Ett sant mästerverk.

Vet inte om "torrboll" är det ord jag skulle ha valt själv. Han har en ganska anonym roll i den här filmen dock, då han mestadels syns med en "flyg mask" på sig och han har egentligen inte så många repliker heller. Men det gäller nästan alla karaktärerna tycke jag, det är ju inte speciellt mycket dialog alls och som jag var inne på i mitt förra inlägg så kändes de flesta karaktärerna som att dom saknade djup och utstrålning. Själv har jag egentligen inget emot Tom Hardy, jag tycker att han har gjort bra ifrån sig vissa filmer.

Skrivet av seville57:

Tänk på att där finns 2 st Dunkirk filmer/dokumentärer.

Har den första på DVD (3 st discar, om jag inte minns fel).

Man fick bl.a följa 2 radiosignalister (DVD 1), en brittisk grupp i ett hus med nån Bren (?) kulspruta, som blir anfallna av tyskarna (DVD 2) å bl.a ett temporärt fältsjukhus (DVD 3).

Tycker denna version av Dunkirk var bättre.
Finns bl.a inget glidflygande (soppatorsk) Spitfire plan med här.

Längesen jag såg denna version så kan minnas lite fel.

Tror att "DVD boxen" är någonstans i "filmröran" i nån bokhylla.

Ja, det här var ju den som är regisserad av Christopher Nolan, med bl.a. Tom Hardy i en av rollerna. Har nog inte sett nåt annat som fokuserar på Dunkirk. Ja, den där glidflygningen i slutet av filmen kändes lite konstig med tanke på resten av filmens ton, och alldeles för utdragen.

Permalänk
Medlem

Red 2 (2013). Den sista bra filmen som Bruce Willis gjorde innan han insjuknande i frontallobsdemens.

Permalänk
Medlem

Rebel Ridge
https://www.imdb.com/title/tt11301886/
4/10

Kändes som en blandning av Reacher och Statham filmer, avdankad soldat som kommer och vänder uppochner på en liten korrumperad stad.
Tyvärr seg som tusan innan det händer grejer, 40-30min i slutet av filmen.

Karate Kid: Legends
https://www.imdb.com/title/tt1674782/
7/10

Man tänker det gamla vanliga unge flyttar, ny skola och hamnar trubbel men jag gillar vägen dom tog för att komma dit.
Kul och lättsam film, slutet kunde dom ha skoja till det att tagit näsan för han som man gör på små barn.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Norsk Trollfilm från 2022 på Netflix

Vart överaskad hur underhållande den va ändå då jag har rätt låga förväntningar på Nordisk film. De hade lyckas göra trollet riktigt bra.
Sevärd helt klart😁

Permalänk
Medlem

Jurassic world rebirth - Alltså det här var ju inte bra. Jag trodde detta skulle vara ett lyft mot de förra men denna är ju sämre. Storyn är lam. Personerna i den har väldigt konstiga motivationer och beteende. Dinos och så är väl ok men vid nåt tillfälle så var effekterna inte alls bra. Men framförallt så är det ju inget förnyande. De senaste tre filmerna har haft i princip samma story: "Det är dinos. Några försöker ta sig någonstans. En person, ofta en riking, är elak och vill förstöra men blir givetvis i slutända alltid uppäten av dinos" kan man verkligen inte hitta på något mer intressant? Trist utveckling. Och Scarlett Johansen gjorde heller inget för att förbättra filmen utan flinade mest korkat hela tiden. 5/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.