/Livsstil: Ska hjälpa släkting i Sthlm sälja smycken och guld, är "Guldturné"-bussen bra eller finns bättre i Sthlm?

Permalänk
Medlem

/Livsstil: Ska hjälpa släkting i Sthlm sälja smycken och guld, är "Guldturné"-bussen bra eller finns bättre i Sthlm?

Har en äldre släkting som vill göra sig av med lite klenoder och jag vet ingenting om guldsälj i min stad, men släktingen hade hört om Guldturné-bussen och funderade på att gå dit, men jag kollade deras hemsida och fick en väldigt dålig vibb, så jag insisterade på att de skulle vänta och låta mig fråga runt först om det finns bättre seriösa butiker/hallar som värderar gratis och inte ger skambud. Någon som vet? Ställen att favorisera och ställen att undvika?

Hittills har jag bara hittat Stureguld.se, men jag vet inget om dem.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming Plus
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: GIGABYTE Radeon RX 7600 GAMING OC 8Gb
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston Renegade 1Tb - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Alltså kan man inte lämna hos en juvelerare/guld/smyckesbutiken i stan med lite anor från förr? vissa tar nog säkert emot om man frågar

Detta är en av de lokala i min stad https://www.anghemsguld.se/Saljdittguld och de värkar inte ha några bekymmer med att ta emot guld.

Så bara fråga runt vet ja

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.