Det är inte en gissningslek, jag håller på att bli galen för att jag inte minns..!
Spelet var väl typ en by-byggar-variant, men du som spelare var någon slags gud, och man hade ett husdjur som man tränade upp från att den var valp/kalv/whatever (beroende på vilken art man valde), och den övade man i olika stridsfärdigheter medan den växte upp. En annan detalj jag minns var att när man som gud skulle kasta en besvärjelse så var man tvungen att röra datormusen i ett visst mönster, olika mönster för varje besvärjelse, och när man lyckades så kastades besvärjelsen och någon datorröst läste upp vilken besvärjelse man kastade. Av anledningar vi inte behöver gå in på här och nu så är sättet som (den kvinnliga) rösten sade "fireball" inpräntat i mitt minne.
När man spelade så fanns det datorspelare som var sina egna gudar, och de hade också varsitt husdjur som de tränade, och man kunde attackera dessa datorspelare (det kanske fanns multiplayer också, jag minns faktiskt inte) och så fick de här husdjuren slåss mot varandra.
Jag spelade bara det första spelet, men jag är ganska säker på att det kom en uppföljare också. Jag tror jag spelade det här någon gång på 90-talet, eller möjligen tidigt 2000-tal.
Aja, tacksam om någon minns vad spelet hette!