Chromecast 4k (eller annan) pris ny och begagnad.

Permalänk
Medlem

Chromecast 4k (eller annan) pris ny och begagnad.

Hejsan.
Jag har nu blivit med tv som har 4K. (Den har netflix men vill inte installera andra, är något gammal)
Jag har en Chromecast som enbart klarar 1080p. Tänkte att det kunde vara kul att hitta en grej som klarar Netflix och alla andra i 4K.

Frågan är vad ska jag titta på ny som begagnad? Jag har liksom inga stora krav och har inte lust att punga ut mycket då det faktiskt inte är något jag behöver. Utan en ren vill ha grej. Helst så annonserar jag efter något i marknaden här.
Är det något jag ska tänka på, tänker spontant att denna inte har HDR men min nästa tv kommer att ha det.

Jag kan köra genom datorn men det blir inte lika bra kvalitet tyvärr.

Hjälp 😊

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vet ej hur ofta du byter TV. Men att säkra för HDR för ev. framtida TV tycker så finns det nog bra mycket vassare enheter när du väl införskaffar sådan TV så kanske lite onödigt.

Men en med fjärrkontroll är himla bekvämt

Permalänk
Medlem

Skulle absolut kolla efter en chromecast 4k med fjärr, borde gå för runt 500kr beg en bra dag.

Annars finns den äldre cc 4k pucken som man streamar från telefon.
Kanske thomson Google TV Go Cast 150 (4K) eller Xiaomi TV Box S 2nd Gen, har dock ingen aning om dess prestanda.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hejsan.
Jag har nu blivit med tv som har 4K. (Den har netflix men vill inte installera andra, är något gammal)
Jag har en Chromecast som enbart klarar 1080p. Tänkte att det kunde vara kul att hitta en grej som klarar Netflix och alla andra i 4K.

Frågan är vad ska jag titta på ny som begagnad? Jag har liksom inga stora krav och har inte lust att punga ut mycket då det faktiskt inte är något jag behöver. Utan en ren vill ha grej. Helst så annonserar jag efter något i marknaden här.
Är det något jag ska tänka på, tänker spontant att denna inte har HDR men min nästa tv kommer att ha det.

Jag kan köra genom datorn men det blir inte lika bra kvalitet tyvärr.

Hjälp 😊

En ny 4K Google TV Streamer med fjärr, 32 GB kostar 1390 kr, man får ingen HDMI kabel i "låddan".

Har själv en å den funkar bra.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.