Skulle utan tvekan undvika välja billigare komponenter som begränsar dig i framtiden!
Skulle själv köra något sånthär
https://www.inet.se/datorbygge/b1688568/dator
SSD med ganska låg men ändå helt ok 600tbw.
moderkort som faktiskt orkar driva valfri cpu om du vill uppgradera i framtiden
samt minnen som är med på moderkortets qvl lista! Extremt dumt att chansa med det då det kan med lite tur fungera men sen sluta fungera efter 1 vecka eller ett halvår och sen bara bli värre och värre! Jayztwocents råkade ut för just det och det va anledningen till att han övergav sin 7950x3d och gick tillbaka till Intel ett tag.
Edit: dessa borde även fungera i specificerad hastighet med 4 stickor! Vilket är en fördel om du känner för att dubblera mängden i framtiden.
Samt även en vettigt kylare som du kan peta in mer eller mindre vad som under utan problem vid framtida uppgraderingar.
Ända som är lite på gränsen är psu'n, hade nog personligen i min egna dator aldrig petat in en psu med mindre än 10 års garanti.
Plus 1000kr montering
Går såklart att få ner priset en aning om du bygger själv och beställer från olika hemsidor i sånt fall hade jag kört på något likt detta
Annat moderkort, men har använt mig av det i byggen med 7800x3d och 9800x3d utan problem.
Annan kylare, mer eller mindre identisk presterande med noctua D15 (ibland även bättre även sätt till kylning vid specifik ljudnivå)
Annan bättre psu, samma garanti med silver istället för bronze cert.