Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det är ett bra pris för 7800X3D på Inet men det är bara en dryg hundring billigare än för ett år sedan hos samma affär. 9800X3D är ju 20-30% snabbare i singel och multitrådat och kostar 5300 kr men den första har fördelen att den är betydligt snålare än 9800X3D.

Någon bra rabatt är det ändå inte då alla andra antingen ligger på samma eller nära.

När Dustin slutar sälja till privatpersoner då börjar man bli lite orolig. Ju mindre konkurrens desto sämre prispress. Tänk på att Komplett och Webhallen och Netonnet ägs av samma koncern.

Jag undrar varför konkurrensverket inte sätter stopp?

Antagligen för att det finns flera andra konkurrenter. Den största är ju Amazon och jämfört med dem så är dustin nog bara en fis i vinden.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Dinkefing:

Det är ett bra pris för 7800X3D på Inet men det är bara en dryg hundring billigare än för ett år sedan hos samma affär. 9800X3D är ju 20-30% snabbare i singel och multitrådat och kostar 5300 kr men den första har fördelen att den är betydligt snålare än 9800X3D.

Någon bra rabatt är det ändå inte då alla andra antingen ligger på samma eller nära.

När Dustin slutar sälja till privatpersoner då börjar man bli lite orolig. Ju mindre konkurrens desto sämre prispress. Tänk på att Komplett och Webhallen och Netonnet ägs av samma koncern.

För att i princip är "webhallen" komplett i bakgrunden och komplett har ingen direkt större svenskt ansikte, du har Proshop,computersalg, inet, elgiganten och power så konkuranns finns. Återkom till konkuransverket när samma koncern har mer än 50% av marknaden

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

Ang. Macbook Air M4, intalade mig själv att jag inte behöver den men såg att rean fortfarande är igång.. vi har en Air 2019 som blivit lite seg, men den får iofs nytt liv om man byter batteri. Att kompilera kod och köra Docker går segt, men 95% av tiden gör jag detta på min stationära, så detta är mer än lyx-grej för när man är on-the-go. Känns som riktigt bra pris, lite framtidssäkert till och med, någon som vill stoppa mig från köpet?

Såg att det blev köp, grattis! Att som användare gå från en Intel-baserad 2019 Mac till M-chip kan vara (imo) ett av de största hoppen i hårdvara de senaste 10 åren. Inte bara sett till prestanda men även batteritid. Du kommer inte att bli besviken 🤘

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Produkt: Apple MacBook Air - 13.6" | M4 | 16GB | 256GB | Midnight, Sky Blue, Silver
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0DZDCZH8Z/
Kategori: Laptop
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14500056
Pris: 11379

Amazon sänker ytterligare! Mycket bra pris för den här enheten. Bör ingå Prime en månad för de flesta vid beställning också om man inte har det.

Säljare: VerkCom finsk elektronikbutik typ?

Skulle inte köpa för att spara någon hundralapp gentemot andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nibe91:

Såg att det blev köp, grattis! Att som användare gå från en Intel-baserad 2019 Mac till M-chip kan vara (imo) ett av de största hoppen i hårdvara de senaste 10 åren. Inte bara sett till prestanda men även batteritid. Du kommer inte att bli besviken 🤘

Skall åka till NoN imorgon och göra exakt samma byte. Riktigt taggad!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Ang Asus Rog Delta 2, testar att fråga här innan jag skapar en ny tråd i ljud-delen.

1. Går det att uppdatera fw o pilla med eq via android-appen eller är det låst till pc?
2. Någon som testat dessa med PS5? Hur upplever ni ljudbilden o speciellt basen? Har läst blandade åsikter nämligen.

Dessa kommer ev ersätta mina Razer Kaira Pro om de uppfyller mina förväntningar samt endast användas med ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Det är hallon abonnemang kan säga upp på en gång

Tack, kändes som ett hyfsat pris. Blev en till frugan så kanske jag slipper hennes gnäll om hennes Oneplus 8T som håller på att ge upp. 😅

Hur säger man upp det rent praktiskt? Kontaktar Hallon efter köpet och använder ångerrätten?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tack, kändes som ett hyfsat pris. Blev en till frugan så kanske jag slipper hennes gnäll om hennes Oneplus 8T som håller på att ge upp. 😅

Hur säger man upp det rent praktiskt? Kontaktar Hallon efter köpet och använder ångerrätten?

Du kan logga in på mina sidor och trycka på avsluta knappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Du kan logga in på mina sidor och trycka på avsluta knappen

Grymt!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Tack för tipset, har halv letat efter ett par nya lurar så slog till på detta. Hämta upp dem i dag.

Alla ni som köpte Asus ROG hörlurarna från Elgiganten. Vad är era första intryck? Hur är mikrofonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Alla ni som köpte Asus ROG hörlurarna från Elgiganten. Vad är era första intryck? Hur är mikrofonen?

Bara använt micen några gånger på discord, så inte jag som lyssnat på den. Men folk höll med om att det lät bra. Sitter med lurarna nu. Jag är nöjd med mitt köp ännu, kan gå överallt i min 3a utan att tappa signal, vilket var den stora poängen för mig att gå från att sitta fasst i datorn. Man får stå ut med derass windows mjukvara om man vill ändra ljudet, men det sparas i lurarna så man behöver väl inte starta det hela tiden. Dualmode med bt är trevligt när man behöver sitta i telefonkö eller liknande.

Jag köpte väl dem som lite impuls pga erbjudandet men är nöjd för priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Bara använt micen några gånger på discord, så inte jag som lyssnat på den. Men folk höll med om att det lät bra. Sitter med lurarna nu. Jag är nöjd med mitt köp ännu, kan gå överallt i min 3a utan att tappa signal, vilket var den stora poängen för mig att gå från att sitta fasst i datorn. Man får stå ut med derass windows mjukvara om man vill ändra ljudet, men det sparas i lurarna så man behöver väl inte starta det hela tiden. Dualmode med bt är trevligt när man behöver sitta i telefonkö eller liknande.

Vad tycker du om bekvämligheten? Har läst att folk tycker att det sitter lite för hårt på toppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Något om att micen fångar upp för mycket ljud? Läste om att den tog upp väldigt mycket från tangentbordet och omgivningen när man pratar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobvid:

Vad tycker du om bekvämligheten? Har läst att folk tycker att det sitter lite för hårt på toppen.

Har glasögon och de funkar bra för mig.

Skrivet av Francesc:

Något om att micen fångar upp för mycket ljud? Läste om att den tog upp väldigt mycket från tangentbordet och omgivningen när man pratar.

Pass, jag har inte lyssnat på mig själv alls. Men inget som nån har kommenterat på, har bruna gateron switchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Du kan ställa in en del via Armoury Crate Gear bland annat att den dämpar från att ta upp annat ljud.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Produkt: Retro Handheld R36S
Länk: https://www.aliexpress.com/item/1005006271577378.html?gateway...
Kategori: Övrigt
Pris: 217kr

Kräver att man använder kupongen på 20kr för att få det priset.
Rätt bra pris om man vill ha en konsol att spela lite äldre spel på (fixar upp till PS1/PSP typ). Notera att det är rekommenderat att att skaffa ett nytt microSD kort till den(kortet som följer med är urkasst).

Någon som beställds denna som fått den, och tagit reda på om den är ”äkta” eller en klon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Någon som beställds denna som fått den, och tagit reda på om den är ”äkta” eller en klon?

Får mina imorgon. Hur tar jag reda på om den är äkta eller klon?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Skrivet av Nucky:

Nu är jag ingen expert, men på sidan som är länkad står det

Certified brands & committed genuine items.
The seller promises to have obtained brand authorization and signed a genuine product commitment letter. These are official branded items that are sold through the AliExpress platform and purchased through legitimate channels.

Men annars, dessa är konsoler gjorda för att spela äldre system, oftast är det via emulering. Det finns en mängd olika enheter att välja mellan. Alla är kinesiska. Ingen av dessa enheter är "äkta" konsoler av Nintendo, Sony eller någon annan stor tillverkare. Däremot finns det större aktörer som tillverkare dessa konsoler, Arnbernic och Retroid är några exempel. Just denna enhet så vet jag inte vilka som är tillverkaren

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det kommer ju antagligen att komma en 9700x3d "snart" också, om den nu kommer i närtid borde den ju hamna antagligen 1000-1500kr under 9800x3d, om jag får killgissa.

Permalänk
Skrivet av Nucky:

Jag fick min igår. Den verkar vara äkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

https://youtu.be/VlfWA9gVqmM?si=Z6b2SgvOH9D_czOO
"There are so many fake R36S emulation consoles on the market, it's become near-impossible to know if you have the genuine article, or a dodgy clone.
We show you how to tell with 100% certainty whether your "R36S" is the real deal."

https://www.reddit.com/r/SBCGaming/s/8HRbTPVfhk

https://handhelds.wiki/R36S_Clones

Mer info om länkar
Permalänk
Medlem
Skrivet av zokasthlm:

Jag fick min igår. Den verkar vara äkta.

Fick min idag också, tyckte den verkligen var äkta men till slut fick jag fram att det är en klon.

07:45-08:00
https://www.youtube.com/watch?v=VlfWA9gVqmM&ab_channel=HyperP...

Filen jag har:
rk3326-evb-lp3-v12-linux.dtb

Skall be om refund.

Så vi inte blir allt för offtopic kring detta så får gärna någon länka en bättre tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Fick min idag också, tyckte den verkligen var äkta men till slut fick jag fram att det är en klon.

07:45-08:00
https://www.youtube.com/watch?v=VlfWA9gVqmM&ab_channel=HyperP...

Filen jag har:
rk3326-evb-lp3-v12-linux.dtb

Skall be om refund.

Så vi inte blir allt för offtopic kring detta så får gärna någon länka en bättre tråd.

Jag har rk3326-rg351mp-linux.dtb (förresten enheten har egen filhanterare och man ser den under /boot).
Ingen som tyder på att det är en klon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Jag har rk3326-rg351mp-linux.dtb (förresten enheten har egen filhanterare och man ser den under /boot).
Ingen som tyder på att det är en klon.

Vad jag ser så har jag fått en legit r36s, filsystemet har dom filerna som dom ska i boot och allt annat i tidigare post går igenom som äkta.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av dustoff:

Produkt: Fosi Audio K5 Pro
Länk: https://www.amazon.se/-/en/K5-Headphone-Amplifier-Digital-Con...
Kategori: DAC
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13465165
Pris: 541kr + ytterligare 15% rabatt.

Någon som har koll på hur denna är kontra FIIO k11?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Snusfri
Skrivet av dustoff:

Länk: https://www.amazon.se/-/en/K5-Headphone-Amplifier-Digital-Con...

Jag har denna och har haft den i ganska exakt 1 år nu och är väldigt nöjd.
En sak att tänka på dock är att när man kopplar in lurar så stänger den inte av ljudet till högtalarna utan man måste slå av eller koppla ur högtalarrna själv för att det inte skall komma ljud ur både lurar och högtalare samtidigt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag har denna och har haft den i ganska exakt 1 år nu och är väldigt nöjd.
En sak att tänka på dock är att när man kopplar in lurar så stänger den inte av ljudet till högtalarna utan man måste slå av eller koppla ur högtalarrna själv för att det inte skall komma ljud ur både lurar och högtalare samtidigt.

Har du den kopplad till datorn via USB eller via optisk?
Funderar också på att köpa den, alldeles för bra pris för att låta bli

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk
Snusfri
Skrivet av andreasa64:

Har du den kopplad till datorn via USB eller via optisk?
Funderar också på att köpa den, alldeles för bra pris för att låta bli

Kör den via USB, för detta priset är det en nobrainer om man är ute efter en DAC/AMP.
Kostade 609kr när jag köpte min.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Kör den via USB, för detta priset är det en nobrainer om man är ute efter en DAC/AMP.
Kostade 609kr när jag köpte min.

Det känns verkligen som en nobrainer, har velat mellan K5 eller K7, men med det priset som är för en K5 nu så blir valet enkelt.

Slog till på en K5 nu, blir kul att testa! Det blir min första DAC/AMP

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk

Länk: https://www.amazon.se/-/en/K5-Headphone-Amplifier-Digital-Con....

Hur får man de extra 15% som nämns i tipset?