Battlefield 6, beta #2 - nya kartor, lägen och spellistor

Permalänk

Det roligaste AAA spelet jag spelat på många,många år.

Vem kunde tro det skulle komma från EA?

Visa signatur

Lian Li A3 - 7800X3D - 32GB DDR5 6000 CL30 - RTX 4080 Super - 2TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Detta är det bästa battlefieldspelet på typ 10 år enligt många. Bra med mindre intensivare kartor istället för stora öppna boringkartor där folk gillar att ligga och mysa. Det finns dock en stor "öppen" karta som är trist men det är väl bra med variation.
Att man inte har kontroll i tighta kartor kan bero på att Dice inte verkar gilla tydliga fotsteg så det är extremt svårt att gå på ljudet. Ibland hör man men oftast inte, i andra spel hör jag exakt var ifrån de skjuter samt var fotstegen kommer ifrån.

Nej, hellre större kartor, ska inte vara CoDfield, eller Battleyard 😄

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

Vad är det för skillnad på Carbines och Assault rifles? Är Assault rifles alltid bättre?

Karbiner siktar generellt snabbare och skjuter skarpare från höften, men saknar räckvidd jämfört med en likvärdig AR. Man skulle kunna säga att karbiner är ett mellanting av AR och SMG

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Mer än jag som har enorma problem med diverse krasher? jag snittar en krash i halvtimmen.. olika felmeedelanden varje gång, ofta inga meddelanden alls

Inte en enda krasch på de 61 matcherna vecka 1 samt ingen på de matcherna jag spelade igår heller.

Kommer du ihåg något av dina felmeddelanden? Buggiga drivrutiner? Instabil överklockning?

Borde i och för sig inte vara Nvidia-drivrutinerna i och med att jag också har ett grafikkort ur 4000-serien, om nu inte inställningarna vi kör är väldigt olika.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Någon som testat att launcha spelet via EA och Steam och jämfört prestanda?

Visa signatur

ASUS TUF RTX 3080Ti | MSI Tomahawk B650 | 7800X3D | EVGA 750W | Noctua NH-D15 |
DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE | FractalDesignDefine7Compact | Noctua fans only

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Testat ea och det funka inte alls över huvudtaget o starta spelet medans på Steam funka de direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Det var någon tidigare som testade och hävdade sig få mer prestanda via Steam. Visade sig bero på att personen stängt av EA-appens overlay. Aktiverades den så var prestandan samma.

Finns att läsa någonstans i den stora tråden om Battlefield 6.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Gillar det verkligen, särskilt för att vara en BETA. Matchmakingen har strulat lite för mig när vi kört i squad – ibland har halva gänget inte följt med in i nästa match. Men det var under första helgen, så det är kanske redan fixat nu.

Gameplayet är riktigt kul och FPS:en helt okej med FSR aktiverat på ett 7900XTX i 5k2k-upplösning, ihop med en något till åren kommen 5800X3D. Helt klart årets spel för mig – så länge de inte hinner förstöra det innan oktober.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektrohund:

Karbiner siktar generellt snabbare och skjuter skarpare från höften, men saknar räckvidd jämfört med en likvärdig AR. Man skulle kunna säga att karbiner är ett mellanting av AR och SMG

Okey så sämre damage på längre håll och snabbare ADS och bättre hipfire då?

Tänkte om de nu blir open class på allt så kändes carbines värdelösa men de kanske ändå har ett syfte som du säger.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av speedb0at:

Det roligaste AAA spelet jag spelat på många,många år.

Vem kunde tro det skulle komma från EA?

Helt klart saker man skulle vilja ha fixat och ändrat men jag har genuint kul och det är allt som räknas!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Hann testa någon timme igår via Steam och jag gillar det skarpt!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

Mer än jag som har enorma problem med deiverse krasher? jag snittar en krash i halvtimmen.. olika felmeedelanden varje gång, ofta inga meddelanden alls

Hade också problem med krascher igår, inga felmeddelanden bara krasch till skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Installerade för nån vecka sedan, startade och var ~140,000:e plats i kön. Avinstallerade direkt.
Hur lång tid tar det ungefär att komma in om man har den platsen i kön?
Kanske skall testa igen om det går hyfsat fort.

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av TehSWEED:

Installerade för nån vecka sedan, startade och var ~140,000:e plats i kön. Avinstallerade direkt.

Förra helgen hamnade jag som högst på plats 180 000.
Tog inte tid på det men jag skulle gissa på att det tog cirka 5 minuter att komma in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TehSWEED:

tar någon minut att komma in, bli inte avskräckt av kön

Visa signatur

DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE | FractalDesignDefine7Compact | Noctua fans only

Permalänk
Medlem

Önskar verkligen jag tyckte om det, för det verkar ha allt som efterfrågats. Men jag klarar inte av cod pacen, då spelar jag ju cod..

Jag coh gubbana hoppade in i BF1/BF5 förra helgen, det är något med att ta en jeep och åka runt till objekten. Finns lite mer tanke än bara springa runt och panga i trånga miljöer.

Avis på er som verkligen uppskattar det.

Permalänk
Medlem

BLIR ATT GEJMA BF HÅRT I HELGEN

Så kul att se en COD-killer trilla in i spelvärlden, det är på tid!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Önskar verkligen jag tyckte om det, för det verkar ha allt som efterfrågats. Men jag klarar inte av cod pacen, då spelar jag ju cod..

Jag coh gubbana hoppade in i BF1/BF5 förra helgen, det är något med att ta en jeep och åka runt till objekten. Finns lite mer tanke än bara springa runt och panga i trånga miljöer.

Håller med! Hoppas som sagt på många stora kartor sen och/alt 32p servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nej, hellre större kartor, ska inte vara CoDfield, eller Battleyard 😄

Större kartor kommer garanterat i slutliga versionen för er som gillar det.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Men din boomer
Det kräver så mycket mer spelintelligens i tighta kartor och högt tempo. Det är för svårt för många och därför gillar man då stora kartor där man kan göra lite vad man vill. Ja, jag håller med om att det kan vara kul med fordon.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Men din boomer
Det kräver så mycket mer spelintelligens i tighta kartor och högt tempo. Det är för svårt för många och därför gillar man då stora kartor där man kan göra lite vad man vill. Ja, jag håller med om att det kan vara kul med fordon.

Njaa…. Mer planering och strategi/taktik och teamwork på större banor alt 32p servrar… blir mindre team deathmatch över det hela som det blir på små 64p maps 😝
Enda som är bra är väl om man vill levla vapen snabbt på tighta 64p maps, men då har man ju TDM till det, eller domination, det är riktigt kul faktiskt som omväxling nån gång.

”Kan vara kul med fordon ” ja… det är ju vad battlefield är 😄 det är inte battleyard… eller små Codfields 😄
Tur man är olika,men vi som är med med bf från början vill gärna ha vad bf handlade om från början, just slagfält 😁 Sen tycker jag stadskartor kan va förbaskat roliga,men då får set va större maps, eller mindre players

Permalänk
Medlem

Det kommer högst sannolikt kartor mer anpassade för bland annat fordon etc och längre avstånd mellan objectives vid full release av spelet. Det är ju battlefield...

Visa signatur

Permalänk

Tacka vet jag Tom Clansys serierna, där man måste vara lite taktisk för att klara sig, det här är ren dynga.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Det kommer högst sannolikt kartor mer anpassade för bland annat fordon etc och längre avstånd mellan objectives vid full release av spelet. Det är ju battlefield...

Jo,så är det ju, har väl alltid varit små banor med många spelare på beta för att stresstesta

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Att man inte har kontroll i tighta kartor kan bero på att Dice inte verkar gilla tydliga fotsteg så det är extremt svårt att gå på ljudet. Ibland hör man men oftast inte, i andra spel hör jag exakt var ifrån de skjuter samt var fotstegen kommer ifrån.

Nu har jag inte kört 2042 men i BF1/BF5 var det ibland problem med att vissa ljud bara försvann och plötsligt kunde en stridsvagn ha "smugit" upp bakom dig.
Om det inte bara var nåt fusk förstås. 😊

Permalänk
Medlem

Fastna inne i spelet på Bulletin menu, Kan inte starta något ( kör via EA appen )

Löste sig. Fick " laga " spelet

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Njaa…. Mer planering och strategi/taktik och teamwork på större banor alt 32p servrar… blir mindre team deathmatch över det hela som det blir på små 64p maps 😝
Enda som är bra är väl om man vill levla vapen snabbt på tighta 64p maps, men då har man ju TDM till det, eller domination, det är riktigt kul faktiskt som omväxling nån gång.

”Kan vara kul med fordon ” ja… det är ju vad battlefield är 😄 det är inte battleyard… eller små Codfields 😄
Tur man är olika,men vi som är med med bf från början vill gärna ha vad bf handlade om från början, just slagfält 😁 Sen tycker jag stadskartor kan va förbaskat roliga,men då får set va större maps, eller mindre players

Exakt, genom att efterlikna CODs höga temp på små banor och låg ttk så jämnar man ut skillnader i skill, det blir mer slumpmässigt vem som dör. Och det är ju det som är själva poängen med det, att man vill ha in så mycket spelare som möjligt, därav har man inte heller serverbrowser som i BF, istället as-tråkig sbmm för att jämna ut skillnaderna ännu mer. Så skulle nog säg att detta BF är det mest noob-orienterade spel som DICE har gjort, men det är ju egentligen inte DICE som gjort det då flesta av topp-utvecklarna har gått över till Embark, vilket märks på BF6s generiska och totalt oinspirerande gameplay (för de som gillar just BF och inte COD då alltså). Men Arc Raiders ser grymt ut, hoppas utvecklarna på Embark levererar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebulba80:

Exakt, genom att efterlikna CODs höga temp på små banor och låg ttk så jämnar man ut skillnader i skill, det blir mer slumpmässigt vem som dör. Och det är ju det som är själva poängen med det, att man vill ha in så mycket spelare som möjligt, därav har man inte heller serverbrowser som i BF, istället as-tråkig sbmm för att jämna ut skillnaderna ännu mer. Så skulle nog säg att detta BF är det mest noob-orienterade spel som DICE har gjort, men det är ju egentligen inte DICE som gjort det då flesta av topp-utvecklarna har gått över till Embark, vilket märks på BF6s generiska och och totalt oinspirerande gameplay (för de som gillar just BF och inte COD då alltså). Men Arc Raiders ser grymt ut, hoppas utvecklarna på Embark levererar.

Utveckla? Arc Raiders är väl ett loot spel i tredjeperson? Gillade inte alls detta BF då det gav mig panik och allt det jag inte gillar med ett multiplayerspel.

Har de tagit med något från äldre BF-spel?

Permalänk
Skrivet av sealc:

Utveckla? Arc Raiders är väl ett loot spel i tredjeperson? Gillade inte alls detta BF då det gav mig panik och allt det jag inte gillar med ett multiplayerspel.

Har de tagit med något från äldre BF-spel?

Vad jag menade är att det är Embark som utvecklat Arc Raiders, alltså samma utvecklare som ligger bakom riktiga BF, innan det blev COD. Och de tenderar ju att göra bra grejer, som The Finals också tex. Så därför har jag förhoppningar att Arc Raiders är bra, då det är samma utvecklare även om det inte alls är samma typ av spel. Men vad man såg på betan så såg det grymt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebulba80:

Vad jag menade är att det är Embark som utvecklat Arc Raiders, alltså samma utvecklare som ligger bakom riktiga BF, innan det blev COD. Och de tenderar ju att göra bra grejer, som The Finals också tex. Så därför har jag förhoppningar att Arc Raiders är bra, då det är samma utvecklare även om det inte alls är samma typ av spel. Men vad man såg på betan så såg det grymt ut.

Då är jag med!

Tycker också det relativt lovande ut, fantastisk art style och deras tidiga concept arts var just konstverk!