Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutt84:

Nej det har inte blivit bättre. Har blivit fast i spawn flera ggr.
Är det bara jag som inte är så imponerad av BF6?

Jämför man med 2042 är det ju såklart bättre, men det är ingen merit. Alla spel är bättre än 2042.
Jämför man dock med BF1 eller BF5 så är jag inte imponerad.

Jag tycker att grafiken i BF5 är snyggare, den har ett "krisp" som inte finns i BF6.
All mekanik är bättre animerat och utfört i BF5.

Skulle det inte finnas ammo krates i BF6? Jag vet att det finns det till tanks, men även till infaneri?
Det hade varit bra iaf. Sen tar det ju ÅR att fylla en tank med ammo på dessa krates...

TTKn är horribel, milt sagt. På långt håll är det svårt att få död på någon men på nära håll sker det på nanosekunder.
Låt mig inte ens nämna hagelbrakaren...

TTD är ju ännu värre.

Allt känns helt off. Jag kan tömma ett magasin i någon och man ser hitmark, de dör inte. Vänder sig om och dödar mig.
Netkoden är helt fukkad.

Nej som sagt detta är inte bra. Ja jag vet att det är en beta, men HUR kan de alltid hamna på ruta ett med alla dessa buggar och inställningar? TTK t.ex. HUR kan man 2025 inte veta hur det skall vara efter att man gjort samma spel i 20 år?

Tänk om Adobe t.ex. alltid hade släppt ett Photoshop som är sämre än förra versionen.

De har mycket att bevisa för mig. Tyvärr kommer jag köpa skiten. Men de har mycket att fixa och gör de inte det snabbt så tappar de nog mig, kanske för gott. Jag är väldigt skeptisk till hur mycket de hinner fixa på två månader när de kört BF Labs i två år.

Har inte haft ett enda problem med netcode... ingen jag lirat med har haft problem heller, märkligt nog?

Tycker TTKn är snabb men inte för jävlig.

Permalänk
Skrivet av Skrutt84:

Jämför man med 2042 är det ju såklart bättre, men det är ingen merit. Alla spel är bättre än 2042.

Jag tycker att grafiken i BF5 är snyggare, den har ett "krisp" som inte finns i BF6.

Skulle det inte finnas ammo krates i BF6? Jag vet att det finns det till tanks, men även till infaneri?
Det hade varit bra iaf. Sen tar det ju ÅR att fylla en tank med ammo på dessa krates...

TTKn är horribel, milt sagt. På långt håll är det svårt att få död på någon men på nära håll sker det på nanosekunder.

TTD är ju ännu värre.

Allt känns helt off. Jag kan tömma ett magasin i någon och man ser hitmark, de dör inte. Vänder sig om och dödar mig.
Netkoden är helt fukkad.

Nej som sagt detta är inte bra. Ja jag vet att det är en beta, men HUR kan de alltid hamna på ruta ett med alla dessa buggar och inställningar? TTK t.ex. HUR kan man 2025 inte veta hur det skall vara efter att man gjort samma spel i 20 år?

Tänk om Adobe t.ex. alltid hade släppt ett Photoshop som är sämre än förra versionen.

De har mycket att bevisa för mig. Tyvärr kommer jag köpa skiten. Men de har mycket att fixa och gör de inte det snabbt så tappar de nog mig, kanske för gott. Jag är väldigt skeptisk till hur mycket de hinner fixa på två månader när de kört BF Labs i två år.

Håller med dig på samtliga punkter. Tycker inte alls spelet är bra. Det är så mycket problem med spelet, speciellt netcode där den här ikonen för dålig nät blinkar hela jäkla tiden. Även de som spelar med mig säger samma sak om netcode.

Sen är det för likt COD för min del, där de har tagit det sämsta från COD så inte ens en bra COD kopia. Många av mina vänner delar samma åsikt kring detta. Jag kommer dock inte att köpa spelet, tycker det är för långsamt. Synd hoppades verkligen mycket på det här spelet, men det är fan i mig den tråkigaste FPS jag har testat. Man rör sig som en kylskåp hela tiden och att inte tala om ADS och hur långsamt det är.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Klart att det märks att de skall sno deg från COD universet. Både tror och hoppas det kommer kartor till die hard BF fans också.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Känns som ett Battlefield och klart en bättre version än 2042. Som många säger saknas tyvärr de riktigt stora kartorna, men jag gillar generellt close quarters. Har för mig att BF3 hade en sådan expansion, och nej, det är inte som COD bara för att det är CQ.

De senaste åren har simulatorer och långsammare, mer strategiska spel blivit allt populärare. BF6 bygger vidare på sin gamla formel, vilket oftast resulterar i ett reaction-FPS. Jag kommer såklart köpa BF6, men jag har helt klart börjat glida ifrån den här typen av spel , även om det kan vara rätt skönt när man inte orkar tänka.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutt84:

TTD är ju ännu värre.

Netkoden är helt fukkad.

Krispet som finns i BF5 är unikt tycker jag. BF6 är inte i närheten av varesig känsla eller grafik. Det känns klottrigt, rörigt.

Permalänk
Skrivet av Neon:

Känns som ett Battlefield och klart en bättre version än 2042. Som många säger saknas tyvärr de riktigt stora kartorna, men jag gillar generellt close quarters. Har för mig att BF3 hade en sådan expansion, och nej, det är inte som COD bara för att det är CQ.

De senaste åren har simulatorer och långsammare, mer strategiska spel blivit allt populärare. BF6 bygger vidare på sin gamla formel, vilket oftast resulterar i ett reaction-FPS. Jag kommer såklart köpa BF6, men jag har helt klart börjat glida ifrån den här typen av spel , även om det kan vara rätt skönt när man inte orkar tänka.

Problemet är inte CQ, det gillar jag, men det är hur det fungerar när du är i de lägen. Allt är långsammare, ADS, soldaten, rörelser. Du har inte samma frihet som man hade i låt säga alla de tidigare BF spelen bortsett från BF1 den var lite långsammare, men ändå klart godkänt. Tom BF4 och BF3 som de säger sig låna ifrån var betydligt snabbare i de lägen och du kunde röra dig snabbt. Här har de verkligen sänkt tempot i allt känns det som. Visst det passar säkert vissa, men inte mig. Bara en åsikt, dont shoot me

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Jag såg att folk har lyckats ta sig upp på taken i Siege of Cairo conquest.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Japp, blev dödad av en n00b där igår som satt på taket och campade...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Japp, blev dödad av en n00b där igår som satt på taket och campade...

Nu var det minst två teams så var där och campade ovan flaggorna helatiden. De förlorade dock ändå.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Nu var det minst två teams så var där och campade ovan flaggorna helatiden. De förlorade dock ändå.

Men fick bra KD antagligen , faen vad många som fokuserar på fel saker i bf ibland alltså😂

Permalänk
Medlem

Mjä, denna builden är off som fan. Använder mig utav shotgun och missar på 1 m avstånd rakt i bröstet. Sen är det för mycket icke PFTO muppar och campers bland blommorna. En penalty för att man sitter på samma bajamaja hela tiden bör införas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Mjä, denna builden är off som fan. Använder mig utav shotgun och missar på 1 m avstånd rakt i bröstet. Sen är det för mycket icke PFTO muppar och campers bland blommorna. En penalty för att man sitter på samma bajamaja hela tiden bör införas.

Har känt något konstigt med shotguns sedan igår.
Inget går dit man vill, knappt ens när man ADS´ar, känns skumt och jag vet inte varför.
Och hipfire känns helt meningslöst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Okej, så du tycker banorna/spelet suger. Och jag säger att man inte måste spela. då försvarar jag dom? Ett dessutom jävligt bra spel enligt många. Bara för man inte får det man vill i en, som sagt beta. Då behöver man inte grina över det heller. Speciellt inte om man inte ens orkar ta reda på varför banorna används, utan tar för givet att det är för att få in allt cod folk.

Man behöver inte tycka om allt, och det är helt okej.

Du väljer & vrakar bland det som blir sagt.

Nya kartan är hatad av de flesta som spelar Bf6 betan, även gamla Cod spelare. Ännu mer av bf spelare.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Problemet är inte CQ, det gillar jag, men det är hur det fungerar när du är i de lägen. Allt är långsammare, ADS, soldaten, rörelser. Du har inte samma frihet som man hade i låt säga alla de tidigare BF spelen bortsett från BF1 den var lite långsammare, men ändå klart godkänt. Tom BF4 och BF3 som de säger sig låna ifrån var betydligt snabbare i de lägen och du kunde röra dig snabbt. Här har de verkligen sänkt tempot i allt känns det som. Visst det passar säkert vissa, men inte mig. Bara en åsikt, dont shoot me

ADS på LMGs är så långsamt så man hinner somna.

Det märks tydligt vart all talang från DICE tog vägen efter BF5.
Alla jobbar på Embark. The Finals är bra rakt igenom.
Krispig grafik och alla movements, vapen etc. känns helt rätt i The Finals.
De är även otroliga på skins m.m. som passar temat.

De har dessutom gjort två spel, The Finals och Arc Riders. Båda är otroligt polerade.
Detta på samma tid som DICE och CO bara gjort ett spel som än så länge är en riktig sörja.
Dessutom är de fyra studios som gör BF och bara en som gör The Finals Och Arc Riders.

Jag hade hoppats innerligt på en kioskvältare till BF, jag har ändå över 3000 timmar i BF5.
Men om det skall vara i närheten av det jag testat i betan så stannar jag nog kvar i BF5 och The Finals.

Permalänk
Medlem

Intressant test, 9070XT vs rtx 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är det nu vi får se dem i det gröna laget komma med bortförklaringar? Jag personligen sneglar på ett 9070 XT, bra prestanda och pris.

Permalänk
Medlem

Har inte testat shotgun idag, men det funkade iaf igår när jag spelade. Har man otur, så är det många som inte ptfo eller sina roller. Folk som skiter i att vänta på medic när man är ett par meter bort bara, eller tvärt om, medics som är ett par meter bort och inte ressar. Det kan bli frustrerande, men det har ju varit så i alla spel tyvärr.

Hamnade dock i en sjukt rolig cq matck på Kairo nyss. Det andra laget hade kanske inte så kul dock, vi hade typ 750 tickets kvar när vi vann. Vi va två ibland tre squads som sprang ihop och körde som fan. Då är spelet så jävla roligt. Blev många stora strider mot andra laget där dom svärmade oss osv.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Är det nu vi får se dem i det gröna laget komma med bortförklaringar? Jag personligen sneglar på ett 9070 XT, bra prestanda och pris.

Ja otroligt likvärdig prestanda, största skillnaden som man faktiskt märker av är i plånboken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja otroligt likvärdig prestanda, största skillnaden som man faktiskt märker av är i plånboken...

Precis. Ett 9070 XT för runt 8000:- är guld.

ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC 7990:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

@Bluesky1

Lite mer data.
Det här ett game conquest

5600X + RX 9070 (ej XT)

Settings:
2560x1440
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

FPS + Frametime
<Uppladdad bildlänk>

CPU & GPU Busy/Wait
<Uppladdad bildlänk>

CPU & GPU Utilization
<Uppladdad bildlänk>

Average values
<Uppladdad bildlänk>

CPU utilization är lite missvisande då det är alla 12 trådar, BF6 verkar bara använda 1 tråd per kärna på min CPU.
Man ser det tydligt i averages.
GPU verkar inte kunna nå 100% utilization, om det är betan eller min CPU som är problemet, tror lite av båda.

Snyggt. Tack för att du tog dig tid och testade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Perfekt med konkurrens! Vinner bara vi konsumenter på i slut ändan

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Samma här...hoppas att DICE fixar denna "bugg" vilket känns självklart, då den banan helt plötsligt blev ganska tråkig...ett halvt lag som springer runt högt uppe på taken och "motorvägen" med världens vy över hela mapen och man blir ganska så chanslös vid närliggande control points.

Blev heller inte bättre efter att en influenser på Instagram, visade hur lätt det var att ta sig upp dit...

Permalänk
Medlem

Lite uppdateringar:

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Usch, att dom lagt closed absolut längst bak och sist i menyn talar väl för att dom kommer köra en "well, according to our data, open weapons were more popular" och sen slopa closed weapons. Har fortfarande ett väldigt stukat förtroende för DICE och EA.

Ska väl inte måla fan på väggen men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Usch, att dom lagt closed absolut längst bak och sist i menyn talar väl för att dom kommer köra en "well, according to our data, open weapons were more popular" och sen slopa closed weapons. Har fortfarande ett väldigt stukat förtroende för DICE och EA.

Ska väl inte måla fan på väggen men...

Båda kommer finnas..? Varför tror du en skulle plockas bort.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag försöker gilla BF6 och dras med i hypen, och för ett nytt BF är det relativt få designval som irriterar.

Men det känns för plottrigt, grötigt och klaustrofobiskt. Efter bl.a. 2042 med jättekartor som kändes tomma och öde, så verkar de istället ha dragit reglagen med full kraft åt andra hållet.

För mycket lådor, bilvrak, murar, trappor, buskar, staket, stenhögar osv strösslade precis överallt.
Knappt några landmärken att röra sig mot och erövra, allt är ett stenkast bort och ser ungefär likadant ut.

Fiender som gömmer sig i flera nivåer bakom oräkneliga hörn, nischer och gångar, och så en nisch med en gång och ett hörn med en nisch och en buske med ett hörn bakom.

Efter en halvtimme vill jag bara ut i friska luften.

Permalänk
Medlem

Liberation Peak, Breakthrough. Kan vara det sämsta jävla skit till bana jag någonsin spelat. 3847 snipers, och dessutom verkar resten av laget alltid ha oändligt med rockets. Så varken tank eller infanteri kan ta sig fram. Finns inte en möjlighet att ens komma in till A.

Den nya banan är ju däremot grym!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Liberation Peak, Breakthrough. Kan vara det sämsta jävla skit till bana jag någonsin spelat. 3847 snipers, och dessutom verkar resten av laget alltid ha oändligt med rockets. Så varken tank eller infanteri kan ta sig fram. Finns inte en möjlighet att ens komma in till A.

Den nya banan är ju däremot grym!

Breakthrough på den är helt klart hit and miss. Helt värdelöst ibland. Brukar försöka ta Tanken och verkligen pusha upp bland stenarna till punkt A men då måste det finnas folk som lagar.
Dock är det min favoritkarta på CQ då det är den enda banan som känns någotlunda BF med Tanks, Helis och Jets också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Båda kommer finnas..? Varför tror du en skulle plockas bort.

För att det delar spelarbasen och det redan finns mängder med spellägen. Det kommer nog försvinna till Portal och bli ett verifierat läge. Tycker du att det låter osannolikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Breakthrough på den är helt klart hit and miss. Helt värdelöst ibland. Brukar försöka ta Tanken och verkligen pusha upp bland stenarna till punkt A men då måste det finnas folk som lagar.
Dock är det min favoritkarta på CQ då det är den enda banan som känns någotlunda BF med Tanks, Helis och Jets också.

Jag testade att köra tanken på vänstersidan istället för rakt fram mot A och det var väldigt framgångsrikt! Kunde köra en back rage på defenders med en tank och ingen förväntade sig att jag skulle komma där. Totalt förlorade vi bara 7 tickets på den flaggan!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU