Vart kan man få tag på en bra CRT?

Permalänk

Vart kan man få tag på en bra CRT?

Hej!

Jag har blivit riktigt intresserad av retrospel igen på senaste tiden och funderar på att skaffa en bra CRT-skärm. Jag har letat på Tradera och Blocket ett tag nu, men det jag hittar är antingen alldeles för dyrt eller i dåligt skick.

Så jag tänkte höra här om någon kanske har några tips på var man kan hitta en bra consumer CRT till ett rimligt pris? Eller om någon här har en skärm de vill bli av med, kan jag erbjuda ett byte mot en Nintendo Switch OLED (så länge bildkvalitet och skick är bra) eller köpa den direkt av dig.

Tack på förhand
Pontus

Permalänk
Medlem

Som du redan märkt så är marknaden rätt tunn på prisvärda CRT och det kommer förmodligen inte att bli bättre då den tekniken inte tillverkas längre.

Kanske kan du ha turen att hitta något på någon mindre loppis ute i bondvischan till ett bra pris men det kräver ju aktivt letande.

Ebay är ett annat alternativ om internationell frakt inte kostar mer än TV'n/skärmen.

Permalänk
Skrivet av tonii:

Som du redan märkt så är marknaden rätt tunn på prisvärda CRT och det kommer förmodligen inte att bli bättre då den tekniken inte tillverkas längre.

Kanske kan du ha turen att hitta något på någon mindre loppis ute i bondvischan till ett bra pris men det kräver ju aktivt letande.

Ebay är ett annat alternativ om internationell frakt inte kostar mer än TV'n/skärmen.

Tänkte inte på eBay faktiskt, ska kika. Tack!

Permalänk
Medlem

Har lite samma bekymmer själv. Men jag är på jakt efter en specifik skärm, samma modell som kom med en dator jag har. Inte lätt att hitta!

Jag har hittat de tillhörande högtalarna på en loppis däremot, de som hakar fast i sidorna på skärmen

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Har 3 CRT TVs och 3 CRT pvms, efter att jag hittade en Barco idag.

Permalänk