Hur ökar jag FPS i CS?

Permalänk
Medlem

Hur ökar jag FPS i CS?

Ja. Hur gör man?

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

FAQ!

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Hedersmedlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=12740...

Ja som sagt, det står rätt så tydligt i FAQen om hur du ska fixa din FPS. Låter tråden vara öppen så länge..

Permalänk
Medlem

Ajdå, sorry.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Hmmm. Jag har ett ATI graff-kort och på inställningar står det: Vänta på vertikal sync, ska den va på eller av?

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vertikal sync skall vara på, annars synkas inte FPS:en med den hertzen du har på din skärm, alltså: Det står 100fps i Counter-strike men DU ser bara vad du har din skärm inställd på, antagligen 60hz.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem

Men Vsync av/på , det är ju en smaksak.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

går det inte på nått sätt att få mer än 100 fps me nått prog eller nått sånt?

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem

Nej,... förstår inte denna desperation av fps i cs, vad skall ni ha mer än 100 till?? Spela Q3 så får ni mycket mera...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Nej,... förstår inte denna desperation av fps i cs, vad skall ni ha mer än 100 till?? Spela Q3 så får ni mycket mera...

I Quake III så är det faktiskt viktigt med mer än 100 FPS (125 FPS för att vara exakt), för då kan man hoppa lite längre än vanligt, vilket gör att man kan göra bisarra bunnyjumps som vanligtvis inte går (hoppa mellan RL-bron till railen på DM6 t.ex.)

Denna FPS-fanatism (över 100 FPS) i övriga spel förstår jag mig inte på dock. Bara den håller sig på 70-80+ så jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graak
I Quake III så är det faktiskt viktigt med mer än 100 FPS (125 FPS för att vara exakt), för då kan man hoppa lite längre än vanligt, vilket gör att man kan göra bisarra bunnyjumps som vanligtvis inte går (hoppa mellan RL-bron till railen på DM6 t.ex.)

Denna FPS-fanatism (över 100 FPS) i övriga spel förstår jag mig inte på dock. Bara den håller sig på 70-80+ så jag nöjd.

Jisses, går det att hoppa så jääävla långt? Jag antar att vi snackar där så att man hoppar direkt på railgunnen? Från samma bro där man tittar ner och ser den röda armorn? GEEZ!

Och får jag tipsa om Refreshlock, ett program som jag använder just nu. Med det kan jag köra 100fps på counterstrike och fortfarande ha Vsync på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zath
Jisses, går det att hoppa så jääävla långt? Jag antar att vi snackar där så att man hoppar direkt på railgunnen? Från samma bro där man tittar ner och ser den röda armorn? GEEZ!

Japp, det går, men det är ganska svårt. Man får ta sats i öppningen mellan RL och bron, skutta ett antal steg, och svänga till så att man får upp ännu mer fart.

Men som sagt, det krävs 125 FPS och färdighet för att lyckas med det hela

Permalänk
Medlem

Finns inget som säger att man ska köra med vsync, själv kör jag aldrig med det inte heller då jag spelade CS.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Finns inget som säger att man ska köra med vsync, själv kör jag aldrig med det inte heller då jag spelade CS.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

[Molotov] : va ingen som sa att man MÅSTE köra med Vsync, enda anledningen till att man vill göra det är att det faktiskt är BÄTTRE för ögonen

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zath
Jisses, går det att hoppa så jääävla långt? Jag antar att vi snackar där så att man hoppar direkt på railgunnen? Från samma bro där man tittar ner och ser den röda armorn? GEEZ!

Såklart det går, men jag brukar ha rl i nävarna när jag gör det...

Permalänk
Medlem

Klart man skjuter från höften ner i marken med RL

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

Annars om man vill ha lite mer kontroll så sätter man en rocket snett ner bakom sig när man hoppar,
eller så sätter men den snett bakom i väggen när man kommer från rail.

Och att hoppa över rail/rl bridge i q3 är nice. Hoppa baklänges är mer nice.
Att göra det i promode är en barnlek

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graak
Japp, det går, men det är ganska svårt. Man får ta sats i öppningen mellan RL och bron, skutta ett antal steg, och svänga till så att man får upp ännu mer fart.

Men som sagt, det krävs 125 FPS och färdighet för att lyckas med det hela

JAg vill inte verka dum, men det krävs INTE 125 fps för att klara det... bara tajming så, fortsätt försöka ^^

Visa signatur

"Signatur raderad. Inte denna typ av signaturer på forumet tack! /Najk" - Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deztron
JAg vill inte verka dum, men det krävs INTE 125 fps för att klara det... bara tajming så, fortsätt försöka ^^

nee det går bra med 150fps med

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som Q3 hackar när jag har 500 fps?? btw, det verkar vara max..
Har dock maxfps på 125 nu eftersom det sägs att det är "bättre" inte för att jag behärskar alla specialhoppen men man kanske har tur och lyckas ibland

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iceman17
Är det bara för mig som Q3 hackar när jag har 500 fps?? btw, det verkar vara max..
Har dock maxfps på 125 nu eftersom det sägs att det är "bättre" inte för att jag behärskar alla specialhoppen men man kanske har tur och lyckas ibland

om du har vsync avslaget så kan det nog "hacka" i 500fps .. lr ja det hackar inte men bilduppdaterningen blir väll fel lr nått

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa lite vad du tycker. Vsync på/av är en smaksak. Men du kan aldrig få mera än 100fps i counterstrike så jag förstår inte heller desperationen av över 100fps

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Nej,... förstår inte denna desperation av fps i cs, vad skall ni ha mer än 100 till?? Spela Q3 så får ni mycket mera...

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

I Q3 ska man visst hoppa ÄNNU längre om man har 333 FPS...
Det är en rolig...,vad kan man kalla den,...egenhet som Q3 har =D

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
I Q3 ska man visst hoppa ÄNNU längre om man har 333 FPS...
Det är en rolig...,vad kan man kalla den,...egenhet som Q3 har =D

Jo det är därför man blir kickad av pb om man har över 125

Permalänk
Medlem

Aha, det visste jag faktiskt inte om...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

ORKAR inte läsa tråden, men ang fps och CS.

Sätt fps på max 40 och spela med ak:n sen höger du till max 100 och spelar igen med ak:n
STOOOR skillnad. Du träffar helt enkelt inte med låg fps. AK:n kräver av någon jävla anledning otroligt hög fps för att över huvudtaget "registrera" träffar, eller så är det nå annat tekninskt mumbojumbo som jag inte förstår.

Stor skillnad är det i alla fall. Där av jakten på 100fps i CS. (säkert 100 andra anledningar me, men de känner i alla fall inte jag till)

Och så slutligen. F A Q... säger bara det.

Permalänk
Medlem

Allstå allt detta babbel om att rocketjumps.. det är simpelt, men att "springa" runt hela DM6 på mindre än 30sek är svårt..

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk

Vadå svårt hur menar du?