SweClockers Jobb v0.1: från idé till kod

Permalänk
Melding Plague

SweClockers Jobb v0.1: från idé till kod

Möt Edin och Johan, duon bakom SweClockers Jobb. Den ena drömmer stort, den andra bygger på riktigt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Johan, hur extremt hög sensitivity har du på musen?

Edit: Kul läsning! Hoppas detta blir stort. Har själv bytt jobb nyligen, men kommer definitivt att slänga ett par ögon på siten framöver. Det känns skönt med ett alternativ till Linkedin.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det känns skönt med ett alternativ till Linkedin.

För att ersätta LinkedIn behöver man ju sätt att enklare visa upp användarna. På LinkedIn kommer ju jobben till en och man filtrerar bara sin inkorg.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

På LinkedIn kommer ju jobben till en och man filtrerar bara sin inkorg.

Fascinerande. Under de kanske fem år jag hade LinkedIn blev jag kontaktad exakt NOLL gånger av företag.
Tog bort kontot helt för nåt år sen efter att ha haft det inaktivt i flera år. Nu är jag på rätt jobb och vill aldrig mer byta, så det behövs inte längre. Men det var surt innan, när det gick år efter år utan nån kontakt där, samtidigt som jag hörde precis det du beskriver från alla runt mig som då fortfarande också använde LI.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S