Permalänk
Medlem

mitt bygge startar inte?

Fick hem mina delar idag och byggde ihop dom på skrivbordet idag. Köper chassie i morgon

Abit NF7-M
2500+ Barton
TT Vulcano 11
Artic Silver 3
10gb maxtor hdd
gammal cd
gammal floppy
gammalt skit nättagg.

Satte ihop delarna efter bästa förmåga (första gången) och när jag satta i sladden så lös det bara en liten röd lampa på moderkortet. Det ändå som hände när jag tryckte på knappen var att den lampan slocknade när jag höll in knappen.

Kan det vara nättagget som inte pallar, det är från en gammal p2:a och är säkert 5 år gammal. Fläkten är borta på det också.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

uhm.. vart "monterade" du komponenterna?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Den röda lampan skall iaf alltid lysa när moderkortet har ström, och när det är igång så börjar en grön lampa att lysa med. (om nu detta var till någon hjälp)

Visa signatur

tomt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomppa87
Den röda lampan skall iaf alltid lysa när moderkortet har ström, och när det är igång så börjar en grön lampa att lysa med. (om nu detta var till någon hjälp)

då verkar det alltså vara agget som inte pallar

Permalänk
Medlem

Men kolla på nätagget och skriv ner specifikationerna här. Så kanske det är lättare o hjälpa dig.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Och du är säker på att att du kopplade inte floppykabeln rätt? den är speciellt lätt att sätta i bakofram vilket gärna får datorn att inte starta som den ska.
Orkar inte agget med så brukar bara nätagg fläkten starta och inget mer, fast eftersom den inte har någon fläkt så är det ju lite svårt att avgöra, men har svårt att tänka mig det skulle palla, jag körde en gammal 230 wattare från en p2 på min p3 helt utan extrafläktar och moddar vilket gick bra ända tills jag satte det en dvd brännare, då vägrade den starta så det var bara att krypa till korset och köpa en 300 wattare.

Visa signatur

P4 3.0Ghz Radeon 9800Pro 128Mb, 1Ghz RAM. P3-800Mhz Geforce4 Ti-4400 512Mb Ram

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort har tre 'lampor':

En grönt för att visa stand-by läge, lyser när kortet har ström.
En röd som lyser när processorn blir överhettad, och det blir den JÄVLIGT snabbt om inte kylningen funkar. Vi snackar under en sekund här.
En tredje som heter AGP-error som aldrig lyst.

Så om ditt kort liknar mitt så har du säkert lyckats få dit kylflänsen till processorn fel. Ta bort - gör rent, kleta dit kylpasta och sätt ihop igen.

Kontrollera också att det inte sitter nån tejp eller folie på kylflänsen som skall tas bort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollat så det inte blir kortslutning? Annars tror jag det är nätagget som är för klent.

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha, fick lite grejor att testa.

Köper ett chassi med nätagg i eftermiddag också.

Permalänk
Medlem

låter bra det! ja e nestan 100 på att det är ditt nätagg som inte pallar ett sånt gammlat nätagg ligger på 230w o det är inte tillreckligt för att driva det där!
men emen hoppas att det fixar sej!

/mvh

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk

du kanske behäver en "minuspol" dvs att nånmetall grej e i kontakt me moderkortet

Visa signatur

Aspire x-cruiser 400w, Lanparty ultra-d S939, Athlon 64 venice 3000+@2400mhz, Corsair XMS pro, Saphire X800 GTO, Seagate 160gb, Musketeer II, viewsonic g90f+ 19"
Helt enkelt det "bäääääääääääästa" systemet

Permalänk

ram minnen ?