Permalänk
Medlem

Bästa nForce2 Ultra 400??

Undra vilken märke och model blir det bästa köpet om jag vill har en nForce2 Ultra 400, och då vill jag inte ha någon kort som inte stöder dual DDR

Permalänk

asus a7n8x delux skulle jag tagit om du vill ha ett kort som funkar kanonbra men har lite halvdåliga överkloknings kunskaper. Den har dessutom dubbla näverks portar och ljudkortet har mera lullul..

abit nf7-s rev2.0 skulle jag tagit om du e helt 100 på att du ska överklocka, men de flesta som har det kortet verkar ha ett problem med att det låter som en ambulans. Men dem har ite dubble nätverksportar som a7n8x delux, den har heller inte lika mycket lullul på ljud koret. Så nu är det bara upp till dig att välja...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hur vet du att det är de flesta som har problem? Det är nog snarare en högljudd minoritet. Folk brukar inte skriva på forumet bara för att säga att deras moderkort funkar perfekt.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

hur är det med Soltek, MSI och Gigabyte då...är deras nForce2 något att har, lr är dem inget att jämföra med ASUS och Abit

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Abit NF7-S v2.0 helt klart!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar DFI Lanparty II. Det har mycket bättre prestanda än dom ovanstående moderkorten, plus att dom går att klocka väldigt bra.
Sen så följer det med många bra saker, det är ett väldigt komplett paket så man får mycket för pengarna.
Enda nackdelen är att det inte har dom dära 4 monteringshålen runt cpu:n, men det spelar ingen roll om du inte ska ha vattenkylning.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har kollat in på DFI Lanparty, den ser väldig lovande ut....undra bara vart kan man köpa den...som billigast då, lr om någon har en sådan att säljas

Permalänk

DFI Lanparty säljes på datorbutiken.com har jag för mig.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Jag rekommenderar DFI Lanparty II. Det har mycket bättre prestanda än dom ovanstående moderkorten, plus att dom går att klocka väldigt bra.
Sen så följer det med många bra saker, det är ett väldigt komplett paket så man får mycket för pengarna.
Enda nackdelen är att det inte har dom dära 4 monteringshålen runt cpu:n, men det spelar ingen roll om du inte ska ha vattenkylning.

Thermalright 900u och den senare modellen
Swiftech MCX462+
Alpha'n

Alla dom högpresterande flänsarna ovan nämnda kräver monteringshål.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
Thermalright 900u och den senare modellen
Swiftech MCX462+
Alpha'n

Alla dom högpresterande flänsarna ovan nämnda kräver monteringshål.

Finns det andra högpresterande flänsar som är lika bra lr nästan som dem ovan men behöver inte monteringshål??

Permalänk
Medlem

Jodå, finns en hel del.
En fläns/fläkt som är rätt så bra är Termaltake Silentboost, som kyler mkt bra plus att den är tyst.
Sen bör man tänkta på att dom flänsar som kräver dom där fyra monteringshålen oftast är väldigt tunga.
Och det är inte är så bra om man flyttar datorn mycket, då dom kan krossa processorn om man inte är försiktig.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

OffTopic: ulayo... vad kräver din AMD 12Thz för kylnig?

OnTopic: ett moderkort utan hålen... usch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Jodå, finns en hel del.
En fläns/fläkt som är rätt så bra är Termaltake Silentboost, som kyler mkt bra plus att den är tyst.
Sen bör man tänkta på att dom flänsar som kräver dom där fyra monteringshålen oftast är väldigt tunga.
Och det är inte är så bra om man flyttar datorn mycket, då dom kan krossa processorn om man inte är försiktig.

Annars är det så att dom där fyra hålen räddar processorn vid stötar. Det är bara om man fäster processorn på dom sex "flärparn" på sockeln som kan krossa processorn vid flytt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoman
OffTopic: ulayo... vad kräver din AMD 12Thz för kylnig?

OnTopic: ett moderkort utan hålen... usch

Ingen alls, det är ju en organisk cpu som bara drar ca 1W.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du GeForce 40? Du vet väl att nVidia fuskat med drivrutinerna genom att lägga till optimeringar till 3DMark 2025? Byt till Radeon 25000 istället.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
asus a7n8x delux skulle jag tagit om du vill ha ett kort som funkar kanonbra men har lite halvdåliga överkloknings kunskaper. Den har dessutom dubbla näverks portar och ljudkortet har mera lullul..

abit nf7-s rev2.0 skulle jag tagit om du e helt 100 på att du ska överklocka, men de flesta som har det kortet verkar ha ett problem med att det låter som en ambulans. Men dem har ite dubble nätverksportar som a7n8x delux, den har heller inte lika mycket lullul på ljud koret. Så nu är det bara upp till dig att välja...

"de flesta som har det kortet verkar ha ett problem med att det låter som en ambulans" du vet inte vad du pratar om. Jag har ett och jag är erfaren och dom flesta får inte ambulansljud. Det är några stycken som får bara. Oftast pga felinstallation av komponenter eller oerfaren klockning.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!