Extern Hårddisk... köpråd

Permalänk
Medlem

Extern Hårddisk... köpråd

Hej!

Är i färd med att inhandla en extern hårddisk... är inte riktigt säker på om det blir en usb2 eller en firewiredisk. Står i valet och kvalet mellan en Lacie P3 160gb eller en Maxtor 120gb. Lutar lite mer åt Lacie så om det är någon som har en sådan får ni gärna berätta om den fungerar bra... tex om den är lätt att koppla i och ur utan att behöva krångla osv.

Alla andra tips mottages också med stort intresse.

/Anders L

Visa signatur

/a

Permalänk
Medlem

Du ska satsa på en extern disk med firewire då usb2 belastar processorn mer och kommer inte upp i lika höga hastigheter som firewire i praktiken.

Jag vet ingenting om Lacie men känner flera som har externa maxtor diskar och dom funkar utmärk, har även lånat hem en och det är inga problem att koppa i och ur alls.

Permalänk
Medlem

Jag funderar oxå på och köpa en extern maxtor hdd, dom är inte så svåra och koppla in va?

Permalänk
Medlem

OT Fråga: Hur funkar det med filformatet på disken om man tar med sig den till nån annan dator, tex en mac eller unix om man har den till windows normalt.

Eller tvärt om oxå...

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤
# Ibland försvinner 'j', 'å', 'ä' och 'ö'...
Signatur redigerad av GAPa. I textstorlek tre får man bara ha en rad.

Permalänk
Medlem

Kör den som fat32 så borde väl de flesta operativsystem kunna läsa den.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en extern Maxtor 250 GB 7200 rpm disk för någon dag sedan och är supernöjd!

Visa signatur

Det är aldrig försent att ge upp