Permalänk

Dual minnen som orsakar blåskärm

Hej. Jag har 2 st cruical minnen exakt likadana,PC3200, 512MB styck tänkte köra dom som dual , men det blir blåskärm under bootning. Det går utmärkt att använda dom som vanligt(singel channel). Är det så att det går att använda 2 identiska minnen som dual eller måste dom vara matchade mot varandra??, som tex twinmos?? Jag har ett msi moderkort FSB 400 Delta med stöd för dual.
/Per

Permalänk
Medlem

Du är 100 på att du tryckt i dem i rätt ram-slott?

Permalänk
Medlem

testa med slot 1 och 3, borde funka bättre då.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk

Hallå.. har testat 1 & 3 som är sloten på dual annars blir det singen channel.. har provat att skifta plats på dom utan framgång. Dom funkar som singel channel när jag kör dom i slot 1 & 2... Men dom borde funka att köra dual eller??
/Per

Permalänk

vad har du för mobbo? anledningen är att nb får förlite spänning...har du abit nf7 så ökar du chipsetvoltage ett snäpp så ska det funka.
har du inte ett abit så testa att köra sämre timings då det inte påfrestar lika hårt.

Permalänk

Hej..
Vad betyder mobbo?? och nb??
har inte abit.. MSI.. kör på auto ..
/Per

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perminator
Hej..
Vad betyder mobbo?? och nb??
har inte abit.. MSI.. kör på auto ..
/Per

Mobbo är moderkort och nb är nordbryggan.
Säker på att inte en av minnena e trasigt?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Testa att köra dem i memtest 3.0

Permalänk

Hej!
Minnena funkar individuellt iaf. Och om jag kör dom i slot 1 & 2 funkar dom! Det borde alltså funka att köra dom dual om man har identiska minnen??
/Per