Nforce2 med inbyggt VGA och TV-out sökes..

Permalänk
Medlem

Nforce2 med inbyggt VGA och TV-out sökes..

Jag ska bygga en enkel bruksburk till en jobbarkompis och tänkte därför köra med ett moderkort med NForce2-chip och inbyggt grafikkort.

Jag trodde att ALLA med inbyggt VGA hade TV-out, men så verkar inte vara fallet, och på butikernas hemsidor står det olika beroende på vilken butik man kollar.

Så jag vill alltså ha förslag på NForce2-moderkort med inbyggt VGA (grafikkortschip) och TV-OUT.

/Tack på förhand!

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk

Re: Nforce2 med inbyggt VGA och TV-out sökes..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Jag ska bygga en enkel bruksburk till en jobbarkompis och tänkte därför köra med ett moderkort med NForce2-chip och inbyggt grafikkort.

Jag trodde att ALLA med inbyggt VGA hade TV-out, men så verkar inte vara fallet, och på butikernas hemsidor står det olika beroende på vilken butik man kollar.

Så jag vill alltså ha förslag på NForce2-moderkort med inbyggt VGA (grafikkortschip) och TV-OUT.

/Tack på förhand!

Epox har 8RGA och 8RGA+ som har inbyggt grafikkort och sen har Abit NF7-M. Finns väl inget nForce2-kort som har TV-Out vad jag har sett iallafall. Finns många billigare grafikkort som erbjuder bättre prestanda än det inbyggda kortet som finns på nForce2 och samtidigt har TV-Out. Ta en titt på de lite billigare modellerna av Radeon 9200SE, 9200 och 9100. Dessa kort kostar runt 550-850kr beroende på märke och modell.

Permalänk
Medlem

Det står att MICROSTAR K7N2G-L har inbyggd TV-out exempelvis......så det finns.....

http://web.pcbutiken.com/default.asp?info=11441

Jag tror inte det finns externa grafikkort med TV-out för dom 150:- extra som ett moderkort med inbyggt VGA kostar....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-vm/overview.htm

Kräver tyvär ett tilläggskort för få tv-out :/

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |