Permalänk
Medlem

NF7-S Skam den som ger sig!!!!

Happ där ser man medans många skickar tillbaka sina kort i tron om att de inte fungerar kan det visa sig vara ett hårstrå i en av kontakterna det var i alla fall vad som orsakade mitt ambulandljud. kämpade länge och till slut höll jag på ge upp och började plocka ut kontakterna när jag upptäckte ett hårstrå i ett av dem, hoppades på att det kunde vara det och visst!!=D

ett annat problem har dock uppstått. varannan gång jag startar dator blir bilden svart före (laddar windows) kommer första gången måste trycka 2 gånger på valfri knapp för att den ska börja men när man sedan kommer in i windows så fungerar inte tangentbord och mus! vad är fel?

varannan gång startar det upp och stannar inte på nämnt ställe då fungerar allt normalt!!!

Visa signatur

//Davve

Permalänk
Medlem

ett tillägg, det är nog flera olika faktorer som kan orsaka tjutet.. hade även plockat ut ett av minnena, när jag försökte sätta in det andra i den "ensamma" platsen så kom pipet tillbaka kör med 2st Twinmos 256ddr
fungerade igen om man satte minnena på de andra platserna!
kämpa på efter ett tag kommer det fungera prova allt fungerar det inte plocka isär allt och sätt ihop det.. det kommer fungera lillebror hade samma problem men samma kort löste det oxå efter att ha tagit ut och tryckt dit alla delar en extra gång!!

Envishet lönar sig!!

Visa signatur

//Davve

Permalänk
Medlem

En vild gissning ang tangentbord och mus, kolla att de sitter i rätt port!

Detta fel uppträder om man sätter musen i tangentbordsporten och vice versa.

Visa signatur

1. AMD Athlon XP 2600+@2227 | GT Silent Breeze | ASUS A7N8X | 1536MB TM PC3200 | Radeon X800XL | Raid 0 500Gb + 380Gb HD
2. AMD AthlonXP 2100+@2403 | Spire Falconrock II | Abit NF7 v1.2 | 512Mb TM PC2700 | Maxtor 80Gb | Radeon 9500

Permalänk

Det skumma är att jag har upplevt alla dessa symptom som han beskriver även på min burk, kämpade vilt i början med saker såsom att tangentbordet och musen strejkade vilt. Samt att jag fortfarande inte fått igång Dual-DDR eftersom att om jag flyttar över ett av minnena till den fristående sloten så vägrar burken starta och tjuter ambulans.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"