Permalänk

Om kortet tjuter ambulans kolla i vilka slotar ni satt minnena, mitt kort vägrar köra Dual-DDR. Flyttar jag över ett av minnena till den fristående sloten så tjuter allt hejvilt samt svart skärm. Prova sätt minnena i de två slotarna som sitter närmast varandra.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

"Inga värmeproblem. Inga speciella biosproblem. Småsaker möjligtvis, som händer i några få enstaka fall. Men EPoX, MSI, Soltek och Gigabyte visar inte dessa fel de heller. Så om dessa problem är själva chippets fel verkar Abit ha fått 99% av de defekta chippen, vilket är statistiskt och reellt sett en löjlig förklaring."

Jag vet av egen erfarenhet att Msi's kort med nf2 kretsen är sju gånger värre än Abits kort som fungerar klockrent så länge man ställer in bios exakt rätt med rätt komponenter och inga besvärliga usb tillbehör mm.

Har ingen egen erfarenhet av Asus med nf2, därimot så med amd's 760 chip
som alldrig gick att köra över 1200hz som dom lovat.
Så nog har Asus sina svarta får alltid.

Jag har alltid trott att MSI var klart största mb tillverkaren.

Läste senaste nummret av DMZ och dom tycks också dela min uppfattning som så många andra. (att nf2 chippet inte är som det ska)