Bra bilspel.. finns det? [TocaRD + CM3]

Permalänk
Hedersmedlem

Bra bilspel.. finns det? [TocaRD + CM3]

Lo!

Brukar normalt sett inte spela på min burk. Finner ganska få spel intressanta.. men hur som helst, jag är och har alltid varit förbannat bilintresserad, således har bilspel legat mig i alla fall lite varmt om hjärtat.

Men! Det finns ganska få som är roliga. NFSII var skojj på sin tid visst.. men senare NFS spel har ju lika mycket körkänsla en Bobby Car. Men i alla fall var jag i stan i lördags och kikade in på Game och såg Toca Race Driver och Colin McRae Rally 3. Jag körde nått Toca-demo för nått halvår sedan och det verkade ju rätt grymt. Men frågan är om final versionen är nått att ha? Är det kul att köra bilarna? Samma sak med CM3, är det någon action på banorna? Var nämnligen paketpris på dessa två spel. Men ni kanske har nått annat bilspel som är roligt? Gran Turismo verkar rocka men det finns väl bara till konsol-spel

En fråga till, var kan man införskaffa Mafia?

mvh

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Tjo!
Jag har fyra bilspel som jag brukar "nöta". Rally Trophy, Live for speed, The Real Car Simulator - Toyota Edition och Viper Racing. Kort och gott det jag anser vara spelbart på bilfronten för tillfället. Colin McRae 3 har jag hört ska vara en halvtaskig konsolportning, men Toca lär väl vara fint? Har bara 2an och det är i alla fall rätt skoj

Permalänk
Medlem

TRD och CMR3 är nog de sämsta bilspel jag kört de senaste åren. Körkänslan saknas totalt.

Mafia kan du köpa på webhallen för 249:-

Vill du ha bilspel med realistisk körkänsla rekommenderar jag dessa spel.(som vanligt)

NASCAR Racing 2003 Season
Grand Prix Legends
F1 Challenge 99-02
NetKar
Live for Speed
Rally Trophy
Viper Racing

Edit:stavfel

Permalänk
Avstängd

Rally Trophy
grand prix legends
nascar 2003
f1 challange 99-02
live for speed
rally championship (mobil1)

Visa signatur
Permalänk

Live for speed. Realism!

sportscar GT eller vad det nu heter. också rätt verkligt och seriöst.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Fråga till FOGEL70, här hemma sitter jag och lirar F12002 då jag inte har haft råd att skaffa 99-02 Challenge, förutom uppdatering av team med mera, har körkänslan förändrats nämnvärt??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Fråga till FOGEL70, här hemma sitter jag och lirar F12002 då jag inte har haft råd att skaffa 99-02 Challenge, förutom uppdatering av team med mera, har körkänslan förändrats nämnvärt??

Körkänslan, ljudet och multiplayer har förbättrats radikalt. Desutom är övriga saker förbättrade, men där är det inte lika stora förändringar. Totalt sett så tycker jag F1C utklassar F12002.

Webhallen säljer nu F1C för 299:-.

Permalänk
Medlem

Toca Race Driver, tyckte jag var skoj i alla fall och jag tyckte det var en hel del känsla, köpte det till ps2 i fredags och där var det ju ännu mer känsla, och helt underbart med analog kontroll på både gas, broms och styrning.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Vrally tycker jag är mycket bättre än de andra.

Permalänk
Medlem

Grand Prix Legends
Live For Speed
NetKar
F1C
Nascar 2003

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för alla svar!

Skall väl se vad man kan hitta i stan, annars får man väl passa på att besöka webbhallen när man skall till STHLM denna vecka

Förresten tycker ni FF i ratten gör någon skillnad för spelupplevelsen? Eller klarar jag mig med min ratt utan?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

tycker nog du ska satsa på en FF-ratt. Upplevelsen ökar markant plus att du "känner" bättre var du har bilen.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Hedersmedlem

Ok.. skulle så gärna vilja ha en Momo Force men de har ju slutat tillverkats

När vi ändå håller på, finns det fler bra spelaffärer i STHLM? Skall som sagt dit antagligen denna vecka.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Live for speed kan du inte hitta på någon butik va jag vet men du kan ladda hem det på denna hemsida http://lfs.racesimcentral.com/ och sen köpa en key. värt 150 spänn kan jag lova!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Street Legal Redline Racing. Tyvärr "lite" buggigt, men ack så kul.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Live for speed med tweakern är jättekul.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigM
Live for speed kan du inte hitta på någon butik va jag vet men du kan ladda hem det på denna hemsida http://lfs.racesimcentral.com/ och sen köpa en key. värt 150 spänn kan jag lova!

Fyfan vad rätt! Det är ju så man vill köpa spel, ladda hem och betala billigt för en key.. utan någon jobbig skiva/fodral etc..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Ännu bättre är det med gratisspel som NetKar. http://www.nkzone.com/
Själv tycker jag NetKar är överlägsen LFS på många sätt.

Permalänk
Hedersmedlem

NetKar var roligt, men mycket svårkört!

Finns det några bra tips till det spelet? Klarar bara av Minin än så länge

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Öva mer!

Permalänk
Hedersmedlem

Jo nu går det rätt bra Vilka bilar använder ni? Jag gillar den dära F3000 tror jag den heter.. den kan man ta kurvorna rätt bra med. Och Ferrarin är rätt skön.. Zondan och jag kommer absolut inte överens trots Traction Control och ABS.. ej heller MG'n.. Supran är rätt skön dock och fint dumpventilsljud

Skall bara försöka slå mitt pinsamma 48sek rekord på Falenberg banan

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Bästa rallyspelet då?
Har spelat Rally Trophy en hel del, men känner att jag vill ha modernare bilar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffan
Bästa rallyspelet då?
Har spelat Rally Trophy en hel del, men känner att jag vill ha modernare bilar.

rally trophy är det bästa : )
vill du ha modernare bilar så kan du tanka en massa såna till rally trophy

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan köpa Rally trophy?

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
rally trophy är det bästa : )
vill du ha modernare bilar så kan du tanka en massa såna till rally trophy

Jo det vet jag, men det ersätter ju inte alla så det blir inte så jämnt direkt.