Permalänk
Medlem

Ni med ASUS Deluxe

Fick hem ASUS Deluxe kortet idag. När jag uppnade och kollade så var allt solklart förutom 4 kablar. 2 st röda kablar med svarta kontakter i båda ändarna, ser nästan ut som USB kontakter. Sen var det 2 gråa kablar som hade vita platta kontakter på båda ändarna. Vad är dessa till för? Hittade inget bra när jag bläddrade igenom instruktions boken. Nån som vet?

GAAAAAH, fick inte med några skruvar för att fästa Asus deluxe kortet. Ni som oxå har köpt detta fick väll med skruvar för att festa eller? Dom skruvar som följde med i chassit passar inte heller vad jag kan se, följde dock med 2 st plastpluppar som man ska festa moderkortet med, men detta räcker ju inte. Går det att köpa sånna skruvar löst? För då sticker jag bara ner till data affären i staden och fixar några.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

De röda kan va till S-ATA HDD:s, de grå vet jag ej...

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk

Re: Ni med ASUS Deluxe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Fick hem ASUS Deluxe kortet idag. När jag uppnade och kollade så var allt solklart förutom 4 kablar. 2 st röda kablar med svarta kontakter i båda ändarna, ser nästan ut som USB kontakter. Sen var det 2 gråa kablar som hade vita platta kontakter på båda ändarna. Vad är dessa till för? Hittade inget bra när jag bläddrade igenom instruktions boken. Nån som vet?

De röda är sata, o dom gråa är ljud kablar till cdn o dvdn

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem

Ok då vet jag, tack för svaren, men jag har ju redan kablar från dvdn till moderkortet så jag behöver väll inte använda dom som följde med?
Sen så satt det en optisk utgång brevid Firewire, går det att koppla in alla olika saker som har optisk ingång/utgång där eller?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

näe det behöver du inte ... men stoppa inte i något onödigt skit "kablar " som du inte behöver eller kommer att använda som t.e..x extra usb nä r du redan har 4 st

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Varför inte? Drar det extra kraft eller nått?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Avstängd

men det tar plats .. och det bli bökigt i lådan !!men är i perfekt ordning för maximalt luftflöde .. taänk vad lite buntband "strips " kan göra

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

röd kabel - svart kontakt = serial ATA
grå RUND kabel - vit pluttig kontakt = IEEE1394 (firewire) - kopplas till firewire headern
grå PLATT kabel - grå/svart kontakt = IDE kabel (alt floppy kabel)

Så är det iaf på mitt nyinköpta Asus A7N8X Deluxe..

Skruvarna för att fästa moderkortet kommer normalt med din låda... Men ja du kan springa ner på stan och köpa fler i närmsta datorbutik.

/ucamper

Visa signatur

Barton@2100MHz, GF4@320/735, 1024MB, Asus A7N8X, WD120GB, SB Live