Permalänk
Medlem

T610 eller Z600?

Har funderat på att köpa en ny nalle ett ganska bra tag, kan dock inte bestämma mig ifall jag ska köpa T610an eller Z600an. Lite fräsha Fördelar/Nackdelar skulle sitta som en smäck.

Permalänk
Medlem

nästan likadan. Z600 har vad jag har hört bättre skärm, vilket har resulterat med en lite sämre batteritid än T610.

Sen vilken som är snyggast får du själv avgöra.

Permalänk
Medlem

skärmen till Z600:an är lättare att läsa på under solsken eller starka lampor än T610:ans. den är dessutom lite större.

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem

Z600 har ny (bättre i solen) och mer batterisnål skärm. Den ska ha snäppet vassare processor också, men den största skillnaden är egentligen bara designen. Välj T610 om du gillar vanliga telefoner eller Z600 om du gillar telefoner man viker ihop.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

k.. låter ju som om det är designen som avgår då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
Z600 har ny (bättre i solen) och mer batterisnål skärm. Den ska ha snäppet vassare processor också, men den största skillnaden är egentligen bara designen. Välj T610 om du gillar vanliga telefoner eller Z600 om du gillar telefoner man viker ihop.

mer batterisnål skärm? hur förklarar du då att batteritiden har sjunkit rejält från t610 till z600 `??

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem

Z600 har en TFD skärm som batterisnålare än TFT, men den drar fortfarande mer än STN skärmen som T610:an har.
TFD skärmen är bättre framförallt i solljus men man märker även skillnad i vanligt dagsljus.
Z600 har även en ICQ/MSN klient installerad från början (tror jag iaf) samt ett bilspel.
Knapparna på Z600 ska visst vara en riktig höjdare också!
Mest småsaker som skiljer förutom designen då...

Dock är nog det svårt att få tag i en Z600 som inte är låst till Vodafone Live!

Permalänk
Medlem

Svårt var det, men det gick få tag i den...

Sen är det väl så att skärmen på Z600 kanske är snål, men den har ju en liten display på utsidan också...

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Själv tog jag en T610 för att jag helt enkelt tyckte den var mycket snyggare (var en aning billigare också), har också en riktigt trevlig knappsats.

Micro, Z600 tror jag har ett mindre batteri, men jag är inte säker.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

z600:an har en bättre display som är bla strömsnålare. Eftersom z600:an har 2 displayer så minskar jue d batteritiden sen så är d ju somsagt en "snäcktelefon" (ihopvikbar) och jämför man med ALLA andra likadana så har SE's varianter bäst standby tid.. Titta bara på samsung som skickar med 2 st batterier i sina telefoner.. Iofs e z600:an något FET men enligt tester av bla tidningen mobil så ska den va riktigt skön att hålla i och man märker inte av tjockleken i fickan...

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Jag läste något på mobil att kameran skulle vara snäppet vassare eller så..Kanske fel!

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Jag har en Z600 - bästa telefonen jag har haft.

mitrix - Nej tvärt om

C^W - Nej MD-TFDskärmen som Z600:an har drar inte mindre än T610an, tvärt om. Den extra skärmen på Z600an är en mycket liten LCDskärm som drar väldigt lite ström över huvud taget så det är inte fallet.

Och ja, Z600:an har lite sämre batteritid, men den är fortfarande mycket bra

Och ja igen, den är riktigt skön att hålla i och ha i fickan. Fördelen med clamshelltelefoner är att man kan ha både en stor display och en stor knappsats, knappsatsen är nog faktiskt den bästa jag sett och använt på en mobil, riktigt bra. Klart trevligare än den fjuttiga på T610an - Förutsatt att du tycker om clamshelltelefoner förståss

_Ogge_ nej kameran är exakt densamma.

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem

Blir till å dra till butik för att känna å smeka telefonerna innan man beställer från wwwn. Tack grabbar

Permalänk
Medlem

Goose, ok, kanske inte är nån skillnad på batterierna då, var som sagt inte säker på det.
Själv tycker jag iaf att knappsattsen på T610 är riktigt bra, man behöver inte röra fingret/telefonen så mycket för att flytta mellan tangenterna, ligger riktigt bra i handen också.
Har iof inte prövat Z610, men känns allmänt som vikihoptelefoner inte ligger lika bra i handen.

Jaja, hur som helst är ju båda två riktigt bra telefoner och det som i slutändan får avgöra är förmodligen vilken man gillar bäst, tycker är snyggast, efterssom de i övrigt är mycket lika. Tycker också att vi alla kan glädja oss åt att föredetta Ericsson har tagit sig ur tegelstensperioden och gör både snygga, funktionella och relativt prisvärda telefoner.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

mitrix, skillnader är det, de ser annorlunda ut om inte annat, jag har och orkar vid den här tidpunkten inte leta upp några specar

Som sagt, det är en smaksak, tycker du om clamshell eller inte är frågan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en T610 och tycker knapparna knäpper när man trycker på dem, är det lika på z600?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Annars finns ju alternativet att softa tills T630 släpps, för den ser nästan osannolikt ball ut.

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Medlem

En klar fördel med vikihoptelefoner är att det inte blir en massa repor i displayen om man råkar ha den i samma byxficka som någonting annat, t.ex. nycklar...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa Z600, men en tanke som slog mig är den att ioch med att den sitter i hop med 2 delar att det blir glapp där i mellan?
Nån som har haft några olika Clamshell telefoner som kan svara på denna fråga?

Visa signatur

//B@gubben

Permalänk
Medlem

själv tänker ja snart lägga vantarna på en z600... dt e både bra å dåligt när den e så billig.. Det kmr bli en tele som blir lika populär som t610 å d e roligare att vara ensam om en mobil..

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose
Jag har en Z600 - bästa telefonen jag har haft.

mitrix - Nej tvärt om

C^W - Nej MD-TFDskärmen som Z600:an har drar inte mindre än T610an, tvärt om. Den extra skärmen på Z600an är en mycket liten LCDskärm som drar väldigt lite ström över huvud taget så det är inte fallet.

Och ja, Z600:an har lite sämre batteritid, men den är fortfarande mycket bra

Och ja igen, den är riktigt skön att hålla i och ha i fickan. Fördelen med clamshelltelefoner är att man kan ha både en stor display och en stor knappsats, knappsatsen är nog faktiskt den bästa jag sett och använt på en mobil, riktigt bra. Klart trevligare än den fjuttiga på T610an - Förutsatt att du tycker om clamshelltelefoner förståss

_Ogge_ nej kameran är exakt densamma.

Kanske var t630!

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Jag har en T610 och tycker knapparna knäpper när man trycker på dem, är det lika på z600?

Knäpper, näh inte vad jag märkt, det är små små klickljud när man trycker på dem som det brukar vara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bagubben
Jag funderar på att köpa Z600, men en tanke som slog mig är den att ioch med att den sitter i hop med 2 delar att det blir glapp där i mellan?
Nån som har haft några olika Clamshell telefoner som kan svara på denna fråga?

Det är en intressant frågeställning, men om man kollar på Z600an så är själva gånggärnet väldigt kraftigt så jag tror inte det kommer bli något problem.

Du har ju garanti i 1 år och reklamationsrätt i 2 år också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Kanske var t630!

Mycket möjligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Appropå skärmarna och strömförbrukningen.

När du stänger Z600an så slås ocskå den stora skärmen av och den lilla monokromiska på utsidan sätts på så det i sig ger ju lägre strömförbrukning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose
Knäpper, näh inte vad jag märkt, det är små små klickljud när man trycker på dem som det brukar vara

Mycket mer än min gamla T65, siemens M/S/C35(hatade telefonen men lyckades få tag i alla av någon undlig anledning) och 3210.

3:a n och "väljknappen" låter mest.

Kanske något fel på min.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

zeus, ja det verkar inte helt normalt, jag märker inget sånt på min telefon

Visa signatur