Permalänk
Medlem

nForce2 & Western Digital?

Tänkte köpa mig en ny dator i julklapp men har upptäckt ett litet problem
Hade tänkt köpa ett mobo med nForce2. Men har läst att nForce2 chippet inte är särskillt förtjust i Western Digital diskar. Någon som vet om de gäller jusst min? Har en WD Caviar XL 80gb 7200rpm Spedial Edition (8mb cache).

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

om det är problem är det bara att sätta cable select så funkar det.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

brorsans funkar då, fast inte min Seagate Barracuda av nån anledning :´/

Visa signatur

2500+@3200+ | 9600 Pro | 2*256 Twinmos winbond | NF7-S 2.0 |

Permalänk
Medlem

Så om de inte funkar så e de bara köra cable select?....de låter ju bra isf.
Kan ju nämna va ja tänkte kollar för mobo oxå. Är inne på å köpa ett Gigabyte 7N400 Pro. Främst för att den har 4 minnesplattser och Raid. E de ett bra kort eller e de nån som har några invändningar?

Permalänk
Medlem

jag kör med nforce2 och wd och det funkar finemang !

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk

Jag har två st (80 + 120GB) och det funkar felfritt...

Permalänk
Medlem

Jag kör två stycken WD Caviar XL 80gb 7200rpm Spedial Edition (8mb cache) på mitt nforce2- kort på cable select utan några som helst problem.

Visa signatur
Permalänk

ja har nforce2 och en wd 120 funkar prima

Permalänk
Medlem

om det funkar bra eller dåligt beror på vilken firmware hddn har. Men om det är en spritt ny western så tycker man att det borde fungera prima.

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera Maxtor! har snabbare bus än western iaf och är billigare, testade med pcmark, och jag fick 100 poäng bättre med maxtor!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leechu
Kan bara rekommendera Maxtor! har snabbare bus än western iaf och är billigare, testade med pcmark, och jag fick 100 poäng bättre med maxtor!

Hur mycket fick du? Jag ska köpa en WD då min nuvarande IBM ger ca 800p och det suger iaf.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leechu
Kan bara rekommendera Maxtor! har snabbare bus än western iaf och är billigare, testade med pcmark, och jag fick 100 poäng bättre med maxtor!

snabbare bus har den men den är kan inte utnyttja den ändå.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

fick 1100 med wd, och 1200 med maxtor, båda 120 gb med 8 mb cache. du har kanske rätt i att den inte kan utnyttja den, men den är fortfarande snabbare än western

Permalänk
Medlem

ja den har väl bättre prestanda i övrigt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv

Min Maxtor diamondmax 9 (eller vafan den heter) 2MB cache, är slö som fan. sen håller den på att dö också... efter 8månader. ska byta den mot en WD när jag skicka tebax den.
sen så låter den mkt mer än westerndiskarna också, mina bröder kör på en western 120GB och den är mkt tystare än min maxtor.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem

Visa signatur

>>Abit NF7-S rev2.0--2*Twinmos Windbond 256mb--Amd Barton 2500+@2100mhz--Temp idle/full 38/??-- 2 *WD Raptor i raid 0--Compucase CI-6A21<<

Permalänk
Medlem

Har inte haft nåt problem varken med en WD SE 80GB eller en WD SE 200GB.

Permalänk
Medlem

jag var oockså lite fundersam över det, men men jag köpte ett nforce2-kort iaf, och än så länge har jag inte haft några problem..........

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Avstängd

HMM.. kanske därför saker bbörjat försvinna från mina hdiskar .. har alltid funkat perfekt alla 3 tills nu när jag bytt till Nforce-2 kort.. nu hängger sig skiten och massvis med filer försvinner o blir skadade på hårddiskarna..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Avstängd

Hur ändrar man till Cable select på WD diskarna då? finns bara master/slave och singel .. på min ibm finns det men det var ju inte däör problemet va

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk

Köp Maxtor annars de kostar ju ungefär lika mycket/lite och de är ju snabbare och fungerar garanterat....

Permalänk
Medlem

min funkar då perfekt..

Permalänk
Avstängd

jag köper inte diskar när jag redan har 3 stycken

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk

Varför? jag har fyra st och ändå ont om utrymme (kolla sign)....

Permalänk
Avstängd

så nu kör jag cable select.. får se om skiten funka bätre nu då..ingen hängning än.. på 20 min !!

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent