Permalänk

Skärpa på TFT-skärm

Finns det ngt program där man kan ställa in "skärpa" / "sharpness" på typ lite lägre upplösningar då dessa ofta blir lite "suddiga" när man spelar t.ex Counter-Strike? Inte så kul att lira på klara 1280 , men ej heller kul att lira på oskarpa 800*600.. Tack på förhand! / Robin

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Om jag inte tar fel så har typ mongon en kromoson mer än oss "vanliga" och en apa har två mer än oss vanliga, om man nu skulle peta in en till kromoson i ett mongo skulle mongot då bli en apa?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Skärpa på TFT-skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tidebrink
Finns det ngt program där man kan ställa in "skärpa" / "sharpness" på typ lite lägre upplösningar då dessa ofta blir lite "suddiga" när man spelar t.ex Counter-Strike? Inte så kul att lira på klara 1280 , men ej heller kul att lira på oskarpa 800*600.. Tack på förhand! / Robin

Tror du får lära dig att leva med det då TFT-skärmar har ett visst antal pixlar och är gjorda för en upplösning. Medaljens baksida Vad har du för skärm och är du nöjd med den annars?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

Eller så köper man en 20"+ TFT med 1600*1200 upplösning, ser perfa ut i 800*600

Interpolering blir som sagt ofta mkt oskarpt.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Re: Re: Skärpa på TFT-skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Tror du får lära dig att leva med det då TFT-skärmar har ett visst antal pixlar och är gjorda för en upplösning. Medaljens baksida Vad har du för skärm och är du nöjd med den annars?

Jag har en "Adi a715" som jag köpte idag & är jättenöjd med den hittils. Det enda är väl omställningen från crt till tft när det gäller gejmandet som är lite ovant! heh..

Produktlänk: http://www.adi.com.tw/pro_a715_S.htm

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Om jag inte tar fel så har typ mongon en kromoson mer än oss "vanliga" och en apa har två mer än oss vanliga, om man nu skulle peta in en till kromoson i ett mongo skulle mongot då bli en apa?

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som en Q17 tycker jag. Får man fråga var du köpt den och vad du gav för den? Har den DVI?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Ser ut som en Q17 tycker jag. Får man fråga var du köpt den och vad du gav för den? Har den DVI?

Köpte den av en polare som haft den sen maj/juni, han skulle köpa en 19" tft istället! Jag löste det "oskarpa" problemet genom rivatuner sen mipmapping! nu flyter det som faan. känns som min crt skärm på 100Hz .. svinskönt! Min polare (då han köpte den på komplett.se) gav då 4.800 kr.. jag gav idag till min kompis 3.400 kr & ja, den har dvi!

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Om jag inte tar fel så har typ mongon en kromoson mer än oss "vanliga" och en apa har två mer än oss vanliga, om man nu skulle peta in en till kromoson i ett mongo skulle mongot då bli en apa?

Permalänk
Hedersmedlem

Ahh trevligt! Kul att det löste sig och att du är nöjd. Går själv och funderar på att köpa tft men har lite svårt att bestämma mig för vilken jag ska köpa. Är mer inne på en 19" men det är ju det där med responstiden

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Joo det är ju som sagt responstiden på 19" tft som ej är så bra, men det kommer väl.. Bara att vänta! heh. Köp en 17" annars det funkar kanon det också! fatta glädjen när jag hade ställt in som fan & det är inte ens ngn fördrjöning nu när jag rör musen tills vapnet rör sig i cs! så gött

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Om jag inte tar fel så har typ mongon en kromoson mer än oss "vanliga" och en apa har två mer än oss vanliga, om man nu skulle peta in en till kromoson i ett mongo skulle mongot då bli en apa?

Permalänk
Hedersmedlem

Jo men kan ev köpa genom min styvfar på personalköp och då får jag ta det som erbjuds. Troligen en HP L1925. Vi får se vad det blir. Ska jag köpa i butik kommer jag antagligen köpa en Hercules 920pro DVI.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jo men kan ev köpa genom min styvfar på personalköp och då får jag ta det som erbjuds. Troligen en HP L1925. Vi får se vad det blir. Ska jag köpa i butik kommer jag antagligen köpa en Hercules 920pro DVI.

Den skärmen skall klara alla nyare spel helt utan problem

Trots sina 19" och 20ms..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Hedersmedlem

Mjo men det sitter väl samma panel (MVA/PVA?) i den som i de flesta andra 19" just nu. Sen hur HP mäter responstid är väl en annan historia

Edit: Hitta några bilder på den
http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=469&sid=...
http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=472&sid=...
http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=470&sid=...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

Hercules 920Pro är 17"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicH
Hercules 920Pro är 17"

No shit Sherlock

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tidebrink
Jag löste det "oskarpa" problemet genom rivatuner sen mipmapping! nu flyter det som faan.

Har du en skiss eller beskrivning hur du gjorde för skärpan?

har oxå en q17 och eftersom man är ny vill man veta mer om tft..inställningar.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)