Permalänk
Medlem

Första modden (bilder)

Har sedan jag blev medlem här på Swec fått en allt större lust att modda, och idag blev det slutligen av när jag hittade de perfekta sakerna nere i källaren (ett par gamla lådor till mitt skrivbord).

Börjar med två av lådorna. Testar att mitt gamla moderkort får plats, vilket borde innebära att det nya får plats.

...och så såg burken ut tidigare. Tråkig och intetsägande.

Börjar så med att sätta fast moderkortet längst bak i en av lådorna (modell neders). Använder spikar och skruvar för att fixa lagom stora hål att trycka ned "moderkorts-upphållar-pinnarna" i.

Nästa steg är att fixa en bra plats för CD-läsaren. Varför inte i lådan ovanför moderkortet? Har här fixat ett lagom stort hål genom att mer eller mindre hacka mig genom trät. *saknar hålsåg*

Här har jag sågat ytterligare ett hål där hårddiskar samt diskettstation ska hängas upp. I bakgrunden syns även lådan med moderkort, samt lite verktyg.
För den som undrar över den gråa randen mellan cd-hål och diskett-hål så är det nitarna som håller fast en pinne på undersidan av lådan. Tyngden av cd+hd+floppy viker annar bottnen på lådan.

Saker och ting börjar sättas på sin plats, och IDE-sladdar sätts i. Först här kommer jag på att jag glömt en liten detalj. Nätagget. Lite taskigt att vara utan.

Löser problemet med nätagget lite snyggt genom att tränga in det i lådan. Inte alls någon bra plats, men det får jag leva med tills vidare. Planerar att lägga agget på en tallrik sen så att det inte värmet bottnen så mycket.

Så, vad sägs? Duger det som första mod?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Jag hoppas den inte är färdig än...

Permalänk
Testpilot

Vad snäll du va då Jag tycker det var smart och så slipper man se datorn om man tycker den är ful. Fortsätt i samma stil Du har ingen bild på hur det ser ut när lådorna är inne?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
Jag hoppas den inte är färdig än...

En mod blir aldrig klar!
Förövrigt tyckte jag att det var en listig idé. Du ska bara sätta luckan från mittenlådan på framsidan den med, så syns den inte alls när du har datorn intryckt så att säga. Sen kan man måla byrån i någon fin färg som passar rummet. Ja, det finns ju hur mycket som helst att göra på ett sånt här projekt. Jobba på !

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd

en bra start som moddare !
men som sagt tidigare en sann moddares arbete med en moddning är ALDRIG färdig ( se Gnome som exempel )
Smart lösning och ja möjligheterna är otroliga
Keep up the good work !
uppdatera då å då med nya saker när du gjort dom !

Permalänk
Medlem

Batterierna i kameran tog slut där. Har dock lyckats skaka fram två bilder på hur den ser ut i färdigt format nu.

Mittenlådan saknas alltjämt. Ska försöka ordna det imorgon efter skolan. Ska då se till att alla tre lådor dras ut samtidigt också.

Och en bild på hur CD-läsaren står rakt ut. Kan lova att det är ett äventyr att få i skivor; men det går.

Tack för tipsen på fortsatta moddar också!
Funtar på att försöka ordna någonting snyggt på fronten, vet inte vad dock. Och som ni säger... man blir aldrig klar...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Vad snäll du va då Jag tycker det var smart och så slipper man se datorn om man tycker den är ful. Fortsätt i samma stil Du har ingen bild på hur det ser ut när lådorna är inne?

Det jag menade var att det inte såg särskillt färdigt ut med det stora hålet mellan lådorna.

Permalänk
Medlem

Jovisst se bara till att ha bra cirkulation med luft.
Släng i ett neon också.

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Versus
Jovisst se bara till att ha bra cirkulation med luft.
Släng i ett neon också.

gissar på att du menar ccfl inte neon.. ^^ ovanligare med neon.. fast finns ju iofs folk som har det i lådorna med..

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..

Permalänk
Medlem

heh, du åker inte på LAN så mycket va?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Sypher: Mjae, grejen är ju att det blir en del LAN också... men det blir bara till att sätta ihop lådorna så att man kan bära med sig dem nästan gång man ska någonstans

Vet dock inte hur det skulle se ut med Neon i en låda som enbart är öppen baktill... lite onödigt liksom

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Hmm ska han blåsa in neon i lådan ?

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waxiz
gissar på att du menar ccfl inte neon.. ^^ ovanligare med neon.. fast finns ju iofs folk som har det i lådorna med..

Just det menar ccfl, men använder ordet neon för alla vet inte vad ccflrör är för något....
De flesta kanske men inte alla....

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Avstängd

distanser heter det, inte de där pinnarna som håller moderkortet uppe !

Visa signatur

Don wanna work, wanna bang on keyboard ! Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

haha vad misslyckat!

Permalänk

Kul att du börjat modda!

Sen måste jag dock säga att jag tycker det bara är onödigt att modda, och framförallt visa någonting här på SweClockers, om man inte tänker slutföra arbetet. Det ser ju inte direkt bra ut, så tänk på det i framtiden, planera så du blir helt klar innan du börjar fronta det du gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
haha vad misslyckat!

ärligt talat....

Happysatan: Finfint! Bra idé för en första modd må jag säga

Hoppas det löser sig med mittenlådan!

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare

Permalänk
Medlem

Skit i vad dom som klagar säger. Dom har inget bättre för sig.

Det var en bra ide, och du kommer säkert få till det jävligt bra när du fått in snitsen att modda. Alla är inte födda som moddare, vissa sliter sig till det ^^

Permalänk
Medlem

håll inte på att märka ord.. ni måste va lite halvblonda om ni inte fattar att han menar att de vore snyggt me lite ljus.. kan ju va ljus på vilket sätt som helst

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad som var misslyckat med det hela? Ni som tycker det kan ju säga vad som är så dåligt med den.

Tycker det var en smart "låd mod", inte som alla andra som trycker in allt i en låda. Tycker den var helt ok faktiskt.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Skulle man inte kunna lösa det med den där strömsladden till nätagget? Borra ett hål eller nåt. Sen kan man väl fixa till mittenlådan och sätta cd:n och diskettstationen i fronten på lådorna?

Kul grej annars men det finns lite kvar att jobba på.. anser jag då..

Edit: Haha va folk skulle glo om man kom kånkande på den där jäkla skrivbordslådan på LAN >=)))

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Hoppas hddn/hdds inte sitter i samma låda som cdläsaren bara.. Inte så bra för hddn att vara monterad i den vinkeln, samt att den lär få endel stryk när du öppnar och stänger lådan..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

kul sen den dan då han glömmer cdn öppen när han "stänger datorn"
=).... fet ide va de iallafall .... men jobba lite på utseendet typ fixa så att hela fronten e täckt å kanske fixa powersladden på barksidan..... keep up the good work

Visa signatur

mmmm...