Permalänk
Medlem

Köpte just ett creative ti4800se.. för 2-3 veckor sedan.. 3dmark resultatet blev aldrig över 10k, som tur var kunde jag lappa ihop hartongen å få alla pengar tillbaka på öppetköp.... fast nu så sitter man här med sitt gamla mx kort igen å vill ha ett lite nyare.... blev väldigt besviken på mitt förra grafikkorts köp.. vill inte bli det igen!

Visa signatur

*MSI Z68-GD55, 2700K, Gigabyte GTX 680, Vengeance 8gig 1600mhz, OCZ Agilty 3*

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag kan hitta dom mobbade 3.2 och opengl fixen? om det e opengl fixen eller moddade jag pastade nyss, hur installerar jag den?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Avstängd

lägg in opnegl fixen där du packar upp dina drivisar..... du ska ersätta den gamla....

Visa signatur

¤Abit BE-7¤¤P4 2.4 533Mhz¤¤Sapphire 9700np¤¤512ddr PC2700¤¤40gb IBM 7200rpm¤¤kvävekyld¤

Permalänk
Medlem

packar upp? det är en fil man dubbelklickar på så installeras den?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Avstängd

joo... men filerna läggs väl i tex c:\ati elelr nåt...
C:\ATI\support\wxp-w2k-radeon-7-81-021218a-007192c-efg\2KXP_INF\BX_07038

iaf för mig...

Visa signatur

¤Abit BE-7¤¤P4 2.4 533Mhz¤¤Sapphire 9700np¤¤512ddr PC2700¤¤40gb IBM 7200rpm¤¤kvävekyld¤

Permalänk
Medlem

Alltså jag har gjort xxx antal trådar om exakt samma problem
Ati korten har nått damp med hl motorn. har ett radeon 8500 med XAKT
samma problem. 100 fps jämt sen när man skjuter mot nån kan jag droppa ner till 60. Med samma system fast med ett Gf3 ti200 hade jag _ALLTID_
100 fps....

Permalänk
Medlem

har fortfaranade problem med det där och har ingen aning vad jag ska göra.. de där opengl fixx grejjjen funkar de med 8500 oxå ?

Permalänk
Medlem

OT: det är saker som denna som gör mig tveksam över att köpa 9700 eller FX...

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

Nu så hittade jag boven i mitt drama. Det var integrerade ljudkortet som sög musten ur datorn Fick köpa ett nytt och nu har man 20 fps mer i alla spel, kan vara mer. Bäst att skaffa sig nu Omega drivisarna och se hur mycket de boostar

Och nej, jag har inte haft några FPS drops med HIS 9700(NP, men känns igen som PRO av alla drivisar) kortet, iaf inga som jag uppfattade.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Jag har inga fps drops med min dator... iofs kommer jag aldrig över 50fps...
ligger på stabila 20-40fps med min stabila celeron 333mhz 256mb ram tnt2 m64 32mb..
Hoppas inte jag får några problem med mitt nya system
P4 2.8.Ghz 1GB RAM Gigabyte mobo, Hercules Radeon 9700 Pro...
Återstår å se...

Permalänk
Medlem

gah alla har ju samma problem :/ jag får bättre fps med ett gf2mx400 än r9700pro ;//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimRacer
Nu så hittade jag boven i mitt drama. Det var integrerade ljudkortet som sög musten ur datorn Fick köpa ett nytt och nu har man 20 fps mer i alla spel, kan vara mer. Bäst att skaffa sig nu Omega drivisarna och se hur mycket de boostar

Och nej, jag har inte haft några FPS drops med HIS 9700(NP, men känns igen som PRO av alla drivisar) kortet, iaf inga som jag uppfattade.

Efter att ha läst ditt inlägg blev jag tvungen att testa utan ljudkorts drivern... Det funkarde hur klockrent som helst! Enda nackdelen är att jag är utan ljud :/

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk

har ni problem med fps i cs med era 9700? kolla så att truform är inställt på alwas off...om inte så får man väldigt stora fps gropar.

Permalänk

Radeon 9700

hejsan jag undrar vart man trycker av Trueform på Radeon 9700?
och undrar dessutom om några har nå bra förslag på hur man
får bättre fps i cs? jag har läst allas inlägg,, har försökt men,,

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Re: Radeon 9700

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
hejsan jag undrar vart man trycker av Trueform på Radeon 9700?
och undrar dessutom om några har nå bra förslag på hur man
får bättre fps i cs? jag har läst allas inlägg,, har försökt men,,

truform finns i kontrolpanelen för drivrutinerna, under vsync. i opengel settings men det tror jag du fattade...

btw cs kräver ofta en snabb cpu för konstanta 100fps. jag skulle rekomdera en 1400mhz+ amd för att alltid ha konstant 100fps

Permalänk

jag har ju en Intel 1700, men de är kanske för lite att köra me?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Vänta nu... jag har inte läst igenom hela tråden, men i början skriver du Xizten:

"Alla och alla, VIA hyperion har jag senaste, samt cataclys 3.1"

hmmm... kanske är ute och cyklar nu, men ska verkligen ett NF7-S med nForce2 chipset ha VIA hyperion drivisar?

Sen ska man inte bara kolla på fpsen via cl_showfps 1, skriv timerefresh i consolen, det avgör också hur mycket det flyter på...
Jag har ~600 fps timerefresh med en 1700+ 2.0 @ GHz och ett GF4 ti4200

Permalänk
Medlem

Timerefresh är inte grejen. Jag har också ett 9700 och har inte heller 100fps ständigt. Särskilt inte i smokes. Om du har 80fps i netgraph och 600 i timerefresh så känner du fortfarande av att d u har 80fps...

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem

Man har inte 600 fps i timerefresh i 80 fps, man har kanske 2-300...

Permalänk
Medlem

"Sen ska man inte bara kolla på fpsen via cl_showfps 1, skriv timerefresh i consolen, det avgör också hur mycket det flyter på..."

Tycker det avgör ganska bra hur bra det flyter. Om jag inte har 100 fps så flyter det inte bra helt enkelt :).

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem

okej då, men över 100 fps är det timerefreshen som avgör. med hög timerefresh sprider vapnen bättre till exempel... eller ska man säga mindre...

Permalänk

>>>>Men jag hittar fortfarande inte vart Trueform inställningarna
på mitt radeon????? vart kan man trycka av de???? <<<<

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
jag har ju en Intel 1700, men de är kanske för lite att köra me?

Hehe nee du.. 700Mhz är tillräckligt för 100fps konstant om du har 256mb ram och ett hyfsat grafikkort

Permalänk
Medlem

TRUFORM

har du ati control panel installerad så går du in där, väljer direct3d-fliken och längst ner kan du stänga av truform

Permalänk
Medlem

tanka ej Catalyst.. finns ett annat drivrutin som funkar bättre för CS.. det kör jag me o jag har 100fps me mitt radeon 9000 pro, kanske några drops då o då.. sen kan du ju fixxa lite i config i cs

Permalänk
Medlem

Asså jag har aldrig haft problem med mitt 9700... Nästan alltid 95-100 fps utom när de laggar på grund av servern lr linan.

O jag använder catalyst...

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem

Här har en kille samma problem och tycker sig ha en lösning:)

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33736478

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!